1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. خودروی شن نورد مسابقه‌ای، محصول زورق امارات

خودروی شن نورد مسابقه‌ای، محصول زورق امارات

7 آبان 1394
  • 0

امارات نیز به جرگه سازندگان خودروهای تولید محدود اسپرتی می‌پیوندد. زورق موتور، پیش‌نمایشی از یک خودروی مفهومی مخصوص مسابقات شن و ماسه نوردی در بیابان‌های این کشور را به زودی معرفی می‌کند.

این خودرو در ظاهر تفاوت زیادی با خودروهای باگی داشته و بسیار مدرن‌تر به نظر می‌رسد و بعلاوه به عنوان یک خودروی استاندارد جاده‌ای نیز می‌توان به صورت قانونی تردد نماید.

طبق انتظار این یک خودروی دو دیفرانسیل با وزن کم حدود 950 کیلوگرم است. در حالی که یک موتور شش سیلندر 3.5 لیتری در زیر کاپوت آن نهفته است. این موتور می‌تواند در دو ستاپ بین 300 تا 500 اسب بخار نیروی خروجی داشته باشد. در مدل 500 اسبی ما با خودرویی روبروییم که نسبت قدرت به وزن فوق العاده ای در حد مک لارن P1 خواهد داشت.

سیستم تعلیق این خودرو بین 35 تا 45 سانتی‌متر ارتفاع داشته و باعث مانور مناسب روی هر نوع ناهمواری می‌شود. در مقایسه باید فورد رپتور F150 را با ارتفاع تعلیق 30 سانتی‌متری متذکر شویم. بعلاوه بیشتر قسمت‌های آن از فیبرکربن سبک و مقاوم ساخته شده است.

با وجودی که این یک خودروی آفرود مسابقه‌ای است اما ویژگی‌های رفاهی مناسبی ازجمله سیستم تهویه مطبوع برای آن درنظر گرفته شده است. قیمت این خودرو از 80 تا 160 هزار دلار پیش‌بینی می‌شود و از اوایل سال 2016 میلادی تحویل آن آغاز خواهد شد.

 خودروی شن نورد مسابقه‌ای، محصول زورق امارات

 خودروی شن نورد مسابقه‌ای، محصول زورق امارات

منبع پدال


نظرات