1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. بدترین خودروهای محبوب چینی

بدترین خودروهای محبوب چینی

11 آبان 1394
  • 0

شاید بگوئید اگر این خودروها محبوب هستند پس چرا عنوان بدترین را کسب کرده اند. در پاسخ باید گفت خودروهایی که در لیست امروز ما آمده اند از مارس 2014 تا مارس 2015 بالاترین میزان شکایت از جانب مشتری را داشته اند و مشتریان آنها جز اولین خریداران این محصولات تازه وارد در بازار بوده اند.

کیفیت و دستیابی به بالاترین استانداردهای ممکن همواره بزرگترین چالش در تعامل خودروسازان و مشتریان بوده است. به عبارت دیگر دستیابی به کیفیت بالاتر مهمترین برنامه و چشم انداز خودروسازان است و این مساله عمده نگرانی ها و تلاش های آنها را تشکیل داده و در سوی دیگر نیز همین بحث کیفیت مهمترین مطالبه مصرف کننده را تشکیل می دهد. هر چند در برخی کشورها این معادله بویژه از سوی تولیدکننده نادیده گرفته می شود! اما می توان آنرا نقطه عطف تولید و مصرف در بازار خودرو دانست.

از این رو پیوسته گزارش های مختلفی با محوریت کیفیت خودرو در بازارهای مصرف تهیه و ارائه می شود که در نوع خود جالب و خواندنی هستند و البته در انتخاب های آینده مشتریان اثرگذاری بالایی دارند. اخیرا گزارشی با موضوع مذکور در رابطه با بازار مصرف خودروی چین منتشر شده که در آن بدترین خودروهای محبوب در بازار معرفی شده اند.

شاید بگوئید اگر این خودروها محبوب هستند پس چرا عنوان بدترین را کسب کرده اند. در پاسخ باید گفت خودروهایی که در لیست امروز ما آمده اند از مارس 2014 تا مارس 2015 بالاترین میزان شکایت از جانب مشتری را داشته اند و مشتریان آنها جز اولین خریداران این محصولات تازه وارد در بازار بوده اند که یا قربانی تبلیغات قوی کمپانی های تولیدکننه شده اند یا آنکه بر اساس میزان اعتماد و شناختی که از محصولات قبلی کمپانی های مرتبط داشته اند، اقدام به خرید کرده اند.

از این رو این خودروها به رغم آنکه فروش بسیار خوبی را ثبت کرده اند به همان اندازه در ثبت شکایت مشتریان نیز عملکردی موفق داشته اند!

خودروهای اول و دوم این لیست در ایران نیز مونتاژ می‌شوند. البته در ایران بیش‌تر شکایات درخصوص خودروی دوم و نه از کیفیت بلکه از تأخیر در تحویل و تعداد محدود نمایندگی‌های عرضه‌کننده خدمات پس از فروش بوده است.

گفتنی است برندهای آمریکایی و آلمانی این لیست هم تولید چین است و سهم بزرگی از صادرات آسیایی این برندها از چین تأمین می‌شود، همان‌طور که سهم بزرگی از صادرات اروپایی برندهای آمریکایی از طریق تولید در ترکیه تأمین می‌شود.

گریت وال سی 30

سازنده: کمپانی گریت وال موتور

شکایات: موتور ناپایدار به ویژه در دور پایین، خاموش شدن موتور

هاوال اچ 6

سازنده: کمپانی گریت وال موتور

شکایات: مشکل در جعبه دنده

فولکس واگن ماگوتان

سازنده: کمپانی چینی‌آلمانی فاو فولکس واگن

شکایات: مشکل پمپ روغن، مشکل در جعبه دنده

گک جی ای 3

سازنده: کمپانی گوانگچو اتومبیل گروپ

شکایات: صدا در جعبه دنده، لرزش شدید

فولکس واگن لاویدا

سازنده: کمپانی چینی‌آلمانی فاو فولکس واگن

شکایات: مشکل در موتور، صدا در سیستم ترمز، نشت آب از سان روف

شورولت سیل

سازنده: کمپانی چینی‌آمریکایی شانگ های جنرال موتورز

شکایات: مشکل در جعبه دنده و سیستم احتراق موتور

بیوک اکسل

سازنده: کمپانی چینی‌آمریکایی شانگ های چنرال موتورز

شکایات: نشت از پمپ روغن، سر و صدای داشبورد

شورولت کروز

سازنده: کمپانی چینی‌آمریکایی شانگ های جنرال موتورز

شکایات: مشکل جعبه دنده و کلاچ

فورد فوکس

سازنده: کمپانی چینی‌آمریکایی چانگان فورد اتومبیل

شکایات: نشت روغن از جعبه دنده، سر و صدای زیادف لرزش در سرعت پایین، نشت آب در موتور

فولکس واگن سگیتار

سازنده: کمپانی چینی‌آلمانی فاو فولکس واگن

شکایات: اشکال در محور عقب، لرزش شدید موتور در هنگام استارت



نظرات