1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. بدترین خودروها از دید نشریه Consumer Reports

بدترین خودروها از دید نشریه Consumer Reports

10 اسفند 1393
  • 4

نشریه Consumer Reports هرساله بعد از انجام تست‌های گوناگون بر روی اتومبیل‌های مختلف لیستی از بهترین و بدترین اتومبیل‌های جدید را منتشر می‌کند. در طی این تست‌ها بر روی هر خودرو 50 نوع آزمون و ارزیابی مختلف انجام می‌گیرد و در نهایت نمره‌ای به آن اختصاص داده می‌شود و سقف نمرات اکتسابی 100 می‌باشد. قابلیت اطمینان و نتایج کسب شده در تست‌های تصادف، معیارهایی هستند که تأثیر بسزایی در کسب نمره بالا دارند. در این مقاله با 5 خودرو که از دیدگاه نشریه نام برده شده به‌عنوان بدترین خودروهای جدید شناخته شده‌اند، آشنا می‌شویم.

5 – سایون iQ

 بدترین خودروها از دید نشریه Consumer Reports

سایون iQ با کسب نمره 36 در جایگاه پنجم لیست قرار گرفته است و Consumer reports برای تعریف این خودرو از صفت‌های زیر استفاده کرده است کند، پر سروصدا و ناراحت. یکی از معدود نکات مثبت در مورد این هاچ‌بک جمع‌وجور، عملکرد اقتصادی و مصرف سوخت بهینه 6.9 لیتری آن می‌باشد اما کارشناسان نشریه فوق صندلی‌های عقب این مدل را نامناسب خوانده و احساس کلی منتقل شده از این ماشین را ضعیف می‌دانند.

4 – میتسوبیشی i-MiEV

 بدترین خودروها از دید نشریه Consumer Reports

جایگاه چهارم از لیست بدترین خودروهای سال 2015 از دیدگاه نشریه Consumer reports به یک خودرو ارزان الکتریکی یعنی میتسوبیشی i-MiEV اختصاص یافته است. نشریه فوق برای این اتومبیل امتیاز 35 از 100 را مناسب دانسته است. سواری سفت، شتاب گیری کند و قیافه زخمت، صفت‌هایی هستند که برای این اتومبیل استفاده شده‌اند و گزارش‌ها حاکی از این است که نیسان لیف گزینه‌ی بسیار بهتری نسبت به میتسوبیشی می‌باشد در واقع نیسان لیف در قیاس با i-MiEV مثل یک اتومبیل واقعی است.

3 – میتسوبیشی میراژ ES

 بدترین خودروها از دید نشریه Consumer Reports

i-MiEV در لیست چندان غریب نیست و برادر بنزین سوزش یعنی میراژ ES هم در لیست جا دارد. کارشناسان نشریه Consumer reports برای این خودرو جمع‌وجور نمره 29 از صد را در نظر گرفته‌اند در حالی که نشریات مختلف از سواری جذاب و مصرف سوخت 6.3 لیتری و صندلی‌های عقب تطبیق‌پذیر این مدل تعریف کرده‌اند اما نشریه Consumer reports به مواردی از قبیل موتور لرزان و پر سروصدای سه سیلندر اتومبیل و هندلینگ ناشیانه آن، خرده گرفته است یکی از بزرگ‌ترین نقاط ضعف میتسوبیشی میراژ ES کسب رتبه ضعیف در تست ایمنی موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها می‌باشد.

2 – اسمارت ForTwo

 بدترین خودروها از دید نشریه Consumer Reports

نرسیده به بدترین خودرو جدید به اتومبیل اسمارت ForTwo برمی‌خوریم خودرویی که نمره بسیار پائین 25 را از دید کارشناسان نشریه فوق کسب کرده است. این خودرو جمع‌وجور به خاطر عملکرد خوب در مدل بنزینی و راحتی عمل پارک کردن با آن، شایسته تمجید است اما در واقع این دو نکته تنها نکات مثبت اسمارت هستند. شتاب گیری کند، سواری خشن و هندلینگ نه‌چندان دقیق، همگی دلایلی هستند که حضور اسمارت در این لیست را توجیه می‌کنند.

1 – جیپ رنگلر Unlimited

 بدترین خودروها از دید نشریه Consumer Reports

بدترین خودرو از دیدگاه کارشناسان نشریه Consumer reports جیپ رنگلر Unlimited است که از 100 امتیاز ممکن تنها 20 امتیاز دریافت کرده است علیرغم اینکه کارشناسان نشریه فوق مدل فعلی جیپ رنگلر را بهترین رنگلر تاریخ دانسته‌اند اما این مدل همچنان از ضعف‌های اساسی مثل هندلینگ ضعیف و نه‌چندان دقیق و سواری که در لحظه مانند رانندگی بر روی سنگ و صخره حس می‌شود، رنج می‌برد. میزان صدای ورودی به داخل کابین در هنگام رانندگی در اتوبان در این خودرو زیاد است و داخل آن راحت نیست و نتایج تمامی تست‌های ایمنی انجام شده روی آن منفی است اما باید این را هم در نظر داشت که این خودرو در هنگام رانندگی آف‌رود بسیار مستحکم است. متأسفانه قابلیت اطمینان رنگلر پائین تر از حد متوسط است و این نکته‌ای است که در کسب چنین رتبه‌ی ضعیفی تأثیرگذار بوده است.

منبع پدال


نظرات

  • رخش جاده رخش جاده (12 اسفند 1393 ساعت 15:39)

    پس پراید و ام وی ام 110 و ...
    از اینا بهترن !!!!!!!!!!!!!!!!

  • دومینیک تورتو دومینیک تورتو (12 اسفند 1393 ساعت 12:02)

    هر چقدر هم بد باشن ماشین های ایرانی به گرد پاشون هم نمیرسن. حتما این نشریه گرامی اصلا اسم ایران به گوشش نرسیده. باید الان بهشون زنگ بزنم ............

  • پوریا ایرانی پوریا ایرانی (10 اسفند 1393 ساعت 15:19)

    یعنی پراید از این خودرو ها بهتره

    گالاردو گالاردو (12 اسفند 1393 ساعت 02:06)

    داداش اگه پراید تو این لیست بود از 100 نمره ، منفی 50 میگرفت!