1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی اسپورت‌ترین SUV جهان +عکس

معرفی اسپورت‌ترین SUV جهان +عکس

22 دی 1396
  • 1

بدون شک نسخه جدید استلویو کوادریوفو‌گلیو به عنوان اسپورت‌ترین مدل در سگمنت SUV های کامپکت برجسته در بازارهای جهان شناخته می‌شود. خودرویی که احتمالا یکی از سریع‌ترین SUV های جهان به شمار می‌آید از نگاه زیبایی‌شناسی نیز سنگ‌تمام ایتالیایی‌ها به شمار می‌آید.

 معرفی اسپورت‌ترین SUV جهان +عکس

در نگاه اول به این خودرو، می‌توانید نشانه‌های یک خودروی آلفا را در آن ببینید. جلو پنجره سنتی خودرو در کنار چراغ‌های جدید و کشیده، تلاش دارند تا طراحی خودرو را مدرن کرده و در عین حال شاخص‌های کلاسیک برند آلفا را حفظ کنند. فاکتوری که می‌تواند هویت اصلی این خودرو را حفظ کند. بدنه و فضای خارجی خودرو پر از خطوط منحنی و چین و شکن‌های سیال است، اما در عین حال خودرو ظاهر عضلانی خود را حفظ کرده است.

 معرفی اسپورت‌ترین SUV جهان +عکس

جلو پنجره مثلثی شکل خودرو همان امضای همیشگی آلفارومئو در ساخت محصولاتش است. نمای روبه‌روی این خودرو نیز دارای خطوطی کشیده است که بر ظاهر اسپورت خودرو می‌افزاید. سقف خودرو از استایل خودروهای اسپورت بهره می‌برد و با شیب ملایم به نمای انتهای خودرو می‌رسد.

سامانه قدرتی این خودرو نیز از همان نسخه‌ایست که در مدل جولیای کوادریفوگلیو دیده می‌شود. با این وجود آلفایی‌ها تلاش کرده‌اند در این خودرو قابلیت‌های پرفورمنس را افزایش دهند. موتور توئین توربوی 2.9 لیتری V6 خودرو خروجی معادل 505 اسب‌بخار دارد و کمتر از 3.9 ثانیه به شتاب صفر تا 100 کیلومتر می‌رسد.

 معرفی اسپورت‌ترین SUV جهان +عکس

فضای درونی و کابین آلفا‌رومئو استلویو بسیار شبیه به نسخه خواهرش جولیا است. در مدل فول این نمایشگر سایز ۸٫۸ اینچ مجهز به سیستم صوتی بهره ببرید.

در کنار تمام این توصیفات آلفا اعلام کرده گزینه رانندگی در خودرو را متحول کرده و لذت رانندگی را به واسطه فرمان‌پذیری و هندلینگ بهتر افزایش داده است.

 معرفی اسپورت‌ترین SUV جهان +عکس

آنچه مسلم این استلویو بزرگترین رقیب پورشه ماکان محسوب می‌شود. ماکان آلمان ادعا می‌کند که بهترین و اسپورت‌ترین خودروی سگمنت SUV های لوکس کامپکت است. به همین دلیل پورشه قصد دارد برای سال 2018 نیز فیس‌لیفت جدیدی از نسخه‌های خود را ارائه دهد. مطابق همه فیس‌لیفت‌های پورشه شکل کلی چراغ‌ها ثابت باقی خواهند ماند ولی چیدمان گرافیکی آن تغییر خواهد کرد.

 معرفی اسپورت‌ترین SUV جهان +عکس

بزرگترین تغییر ماکان جدید کشیدگی چراغ ها روی درب‌ عقب است که چراغ‌های خودرو را به هم وصل می‌کند.چنین طرحی قبلاً در پورشه پانامرا نسل جدید مشاهده شده و در 911 جدید نیز استفاده کرده است.



نظرات

  • Gtr Gtr (22 دی 1396 ساعت 19:52)

    هنوز فرق کراس اوور و suv رو نفهمیدی