1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی پنج پیکاپ‌ اول دنیا در نسخه‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸

معرفی پنج پیکاپ‌ اول دنیا در نسخه‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸

19 مرداد 1396
  • 0

حمل‌ونقل و جابه‌جایی کالا و بار همواره یکی از مهم‌ترین مسائل زندگی بشر و راه‌حل‌های بسیاری را برای آن ارائه کرده است. در دنیای صنعتی امروز، حضور خودروهای مختلف سنگین و نیمه‌سنگین و حتی سبک باری به‌عنوان راهکار مناسبی برای حمل‌ونقل بار شناخته می‌شود که با پیشرفت‌های مختلف تکنولوژی، مدل‌های به‌روزی از این خودروها ارائه می‌شوند.

در ایران با وجود آن‌که حجم بار به دلایل مختلف کم شده است، برای جابه‌جایی بارهای سبک و توزیع اقلام مصرفی در شهرها از کامیونت‌ها‌ استفاده می‌شود و پیکاپ‌ها کمتر مورد استقبال قرار می‌گیرند.

 معرفی پنج پیکاپ‌ اول دنیا در نسخه‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸

این در حالی است که در سراسر جهان، پیکاپ‌ها نه‌تنها گزینه مناسبی برای جابه‌جایی بارهای شهری و بارکشی در جاده‌های کوتاه بین‌شهری هستند، بلکه به‌عنوان خودروی خانواده هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. از این رو، خودروسازان بسیاری تولید این محصولات را در دستور کار خود قرار می‌دهند و هر ساله‌ آن‌ها را با امکانات و ویژگی‌های جدیدتر روانه بازار می‌کنند.

پیکاپ‌های فورد Super Chief، جیپ Wrangler 2018، فورد F-150 نسخه۲۰۱۸، مرسدس‌بنز کلاس C و هیوندای سانتاکروز، پنج پیکاپ برتری هستند که مدل‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ آن‌ها معرفی شده و قرار است به‌زودی تولید و به بازار عرضه شوند، در ادامه به معرفی هر یک از این مدل‌ها می‌پردازیم.

پیکاپ فورد Super Chief

 معرفی پنج پیکاپ‌ اول دنیا در نسخه‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸

شرکت فورد در پیکاپ کانسپتی که برای سال ۲۰۱۸ ارائه داده، مرزهای تولید این مدل را جابه‌جا کرده است. به طور معمول پیکاپ‌های فورد از کانسپت‌های مشابهی برخوردارند و این نمونه فوق‌العاده فورد نیز تفاوت چندانی با مدل‌های پیشین این خودروساز ندارد. پایه طراحی این پیکاپ براساس فورد F-250 انجام شده و طراحی ظاهری و داخلی آن مشابه یکدیگر است و احساس قدمت این خودروسازی را القا می‌کند. این پیکاپ شباهت‌ بسیاری به فورد F150 دارد. این پیکاپ کانسپت هیجان‌انگیز، به نظر یک نمونه متقارن آینده‌نگرانه می‌رسد که ظاهری مینیمالیستی دارد.

قسمت جلوی این خودرو از کروم ساخته شده است. همچنین یک موتور ۶٫۸ لیتری سوپرشارژ V10 روی این پیکاپ نصب شده و مجهز به سیستم سوخت‌رسانی سه فاز است و می‌تواند با چند سوخت از جمله هیدروژن، گازوئیل و اتانول کار کند. البته امکان استفاده از سوخت هیدروژنی برای تمام مدل‌های این پیکاپ فراهم نخواهد بود بلکه تنها روی نمونه‌های لوکس این قابلیت وجود خواهد داشت. خروجی موتور این پیکاپ ۵۵۰ اسب‌بخار و در این خودرو از گیربکس ۶ سرعته دستی استفاده شده است. پیش‌بینی می‌شود مدل ۲۰۱۸ فورد به‌عنوان یکی از بهترین پیکاپ‌های سال شناخته شود. فضای داخلی این پیکاپ از مواد بسیار باکیفیت و ابزار پیشرفته تکنولوژیک ساخته شده است. از آنجا که این پیکاپ یک نمونه لوکس معرفی می‌شود، قیمت آن نسبت به مدل‌های دیگر کمی بالاتر و حدود ۶۵ تا ۷۰ هزار دلار خواهد بود. این پیکاپ رقیبی برای شورولت سیلورادو ۲۵۰۰ معرفی شده است.

پیکاپ جیپ Wrangler 2018

 معرفی پنج پیکاپ‌ اول دنیا در نسخه‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸

پیکاپ جدید جیپ می‌تواند بسیاری از خریداران این مدل خودروها را به خود جذب کند. برای ساخت این پیکاپ در قطعات اصلی از آلومینیوم و در برخی قطعات پنل‌های پلاستیکی به کار می‌رود. چارچوب اصلی این خودرو از فولاد ساخته شده است. این پیکاپ جدید از یک موتور ۳٫۶ لیتری Pentastar V6 بهره می‌برد و هر دو گیربکس اتوماتیک و دستی برای این خودروی جدید در نظر گرفته شده است و نمونه اتوماتیک آن از گیربکس ۸سرعته ZF بهره می‌برد.

در نمونه‌های قبلی این گیربکس نهایتا ۵سرعته بود. موتور به‌کار رفته در نسخه ۲۰۱۸ پیکاپ جیپ، مشابه همان موتوری است که در مدل‌های فعلی جیپ نیز تعبیه می‌شود. هرچند بدنه آن به نظر ناهموار طراحی شده اما وزن آن نسبت به مدل‌های پیشین بسیار کمتر است. همچنین امکان سفارش این خودرو با موتور چهارسیلندر توربوشارژ هم وجود دارد و به نظر می‌رسد سرعت این پیکاپ را به‌طرز چشمگیری افزایش ‌دهد. این این موتور را به نام Hurricane به‌ معنی توفان می‌شناسند. این موتور چهارسیلندر قدرتی معادل ۳۰۰‌اسب‌بخار را برای پیکاپ جیپ به همراه می‌آورد و گشتاور آن را تا ۲۷۰ نیوتون‌متر افزایش می‌دهد.

پیکاپ دیزلی فورد F-150 نسخه۲۰۱۸

 معرفی پنج پیکاپ‌ اول دنیا در نسخه‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸

فورد هرگز از غافلگیرکردن طرفداران خود دست برنمی‌دارد. در این راستا نیز از نسخه ۲۰۱۸ پیکاپ دیزلی فورد F-150 رونمایی کرده است. هر چند در طراحی این نسخه پیکاپ فورد از نمونه ۲۰۱۷ پیروی شده است اما انتظار می‌رود این خودروی جدید با ویژگی‌های جدید ازجمله افزایش ظرفیت حمل بار و کاهش مصرف سوخت به بازار عرضه شود. در طراحی ظاهری این خودرو در‌ها و چراغ‌های عقب با دو تغییر مواجه هستیم و گفته می‌شود نسبت به مدل‌های قبل از استحکام بیشتری در جاده برخوردار خواهد بود.

سازندگان این پیکاپ، در مدل ۲۰۱۸ فضای بیشتری را برای کابین در نظر گرفته‌اند به‌طوری‌که سرنشینان آن از راحتی بیشتری برخوردار خواهند بود. همچنین امکان سفارش رنگ‌های دلخواه برای این خودرو نیز وجود دارد. در این نسخه از فورد یک موتور ۳٫۳ لیتری دیزلی V6 تعبیه شده است که ۲۸۲ اسب‌بخار قدرت و ۲۵۳ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. همچنین امکان سفارش این مدل با موتورهای ۳٫۵، ۲٫۷ و ۵٫۰ لیتری نیز وجود دارد. سازندگان این خودرو با علم بر این که موتور ۶سیلندر مصرف سوخت این پیکاپ را نسبت به مدل‌های پیشین کاهش می‌دهد، آن را انتخاب کرده‌اند. همچنین گیربکس ۶سرعته اتوماتیک روی این پیکاپ تعبیه شده است. مدل ۲۰۱۸ فورد اوایل سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه شود و قیمتی حدود ۲۸ تا ۵۴ هزار دلار برای آپشن‌های مختلف آن در نظر گرفته شده است.

پیکاپ مرسدس‌بنز کلاس C، Rumors

 معرفی پنج پیکاپ‌ اول دنیا در نسخه‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸

پیکاپ مرسدس بنز GLT نسخه ۲۰۱۹، یکی از خودروهای جدید بنز محسوب می‌شود. این نسخه برای طرفداران پیکاپ در سطح متوسط طراحی شده است و ظاهری کوچک‌تر نسبت به مدل‌های موجود در بازار دارد. بازارهای هدف برای این پیکاپ، خاورمیانه، آمریکای لاتین و اروپا تعریف شده است. در این پیکاپ گیربکس دستی ۶سرعته تعبیه شده و امکان سفارش‌گذاری با گیربکس اتوماتیک هفت‌سرعته نیز برای آن وجود دارد.

از آنجا که این پیکاپ قرار است در بازارهای مختلف به فروش برسد، سازندگان آن تصمیم گرفته‌اند آن را با دو موتور چهارسیلندر دیزلی و شش‌سیلندر دیزلی روانه بازار کنند. این موتورها توانایی تولید ۲۰۸ اسب‌بخار قدرت و ۲۵۸ نیوتون‌متر گشتاور را دارند. البته احتمال دارد مرسدس بنز تصمیم به کاهش یا افزایش قدرت این موتورها بگیرد. پیکاپ Rumours قرار است در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۸ رونمایی شود و قیمتی کمتر از ۳۰ هزار دلار برای آن پیش‌بینی شده، با این وجود هنوز برای اعلام قیمت نهایی بسیار زود است و تولیدکنندگان، کارخانه مکزیک را برای مونتاژ آن در نظر گرفته‌اند.

پیکاپ هیوندای سانتاکروز

 معرفی پنج پیکاپ‌ اول دنیا در نسخه‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸

هیوندای در زمینه تولید خودروهای سواری و سدان، شناخته شده است اما این خودروساز کره‌ای جسارت ورود به بازار پیکاپ‌ها را نیز دارد. هیوندای در نمایشگاه دیترویت سال ۲۰۱۵، از کانسپت پیکاپ جدید خود رونمایی کرد که از ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای برخوردار بود. تغییرات جزئی در طراحی ظاهری سانتاکروز ۲۰۱۷ رخ داده است. برای این محصول دو گزینه موتور در نظر گرفته شده، موتور ۲٫۴ لیتری که گنجایش تولید ۱۹۰اسب‌بخار قدرت و ۱۸۴ نیوتون‌متر گشتاور را دارد.

همچنین در این مدل امکان نصب موتور ۲٫۰ لیتری توربوشارژ ۶سیلندر وجود دارد که می‌تواند قدرتی معادل ۲۷۰ اسب‌بخار و ۲۷۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. این موتور به یک گیربکس اتوماتیک ۶سرعته وصل می‌شود. در حالی که از سوی سازندگان، موتور دیزلی برای این خودرو پیشنهاد شده است. قیمت پایه هیوندای سانتاکروز ۲۰۱۷ که اواخر سال ۲۰۱۶ رونمایی شد، ۲۵هزار دلار تعیین شده است که با توجه به آپشن‌های نصب‌شده روی این خودرو، متغیر خواهد بود.



نظرات