1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. ارزان‌ترین خودروهای کانورتیبل جهان

ارزان‌ترین خودروهای کانورتیبل جهان

16 اسفند 1395
  • 0

این روزها می‌توان خودروهای روباز یا کانورتیبل گران قیمت را در خیابان‌های ایران نیز مشاهده کرد. نمونه‌هایی با مارک‌های BMW، مرسدس، لکسس و حتی کامارو و موستانگ در مناطق آزاد دیده می‌شوند. خودروهای روباز با نام‌های مختلفی شناخته می‌شوند. برخی از شرکت‌ها، آن‌ها را اسپایدر می‌نامند. برخی نسخه‌های دو نفره را رودستر و البته نام‌هایی چون کروکی و کانورتیبل نیز مصطلح‌ترند. برخی نیز از نام دراپ داون استفاده می‌کنند. بسته به ویژگی و نوع سقف باز شونده، نام‌هایی چون تارگا و ونداولت نیز به کار می‌روند.

در اینجا می‌خواهیم ارزان قیمت‌ترین خودروهای روباز جهان را مرور کنیم. در این بین هنوز حضور کره‌ای‌ها را احساس نمی‌کنیم و ژاپنی‌ها نیز تنها با یک خودروی دوست‌داشتنی از مزدا حضور دارند.

10. بیوک کسکادا مدل 2017

 ارزان‌ترین خودروهای کانورتیبل جهان

قیمت پایه 33065 دلار

این خودرو را ممکن است با مارک اوپل نیز پیدا کنید. پیشرانه این خودرو، یک موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری توربو است که 200 اسب بخار نیرو تولید می‌کند. گیربکس شش سرعته خودکار، ایربگ های جانبی صندلی‌ها و ایربگ زانو، تهویه مطبوع خودکار، رینگ‌های 20 اینچی آلومینیومی، کروز کنترل، سیستم کنترل کشش و پایداری الکترونیکی از ویژگی‌های این مدل می‌باشند.

9. فولکس واگن Eos کامفورت

 ارزان‌ترین خودروهای کانورتیبل جهان

قیمت پایه: 31995 دلار

این خودرو که جایگزین گلف کانورتیبل شده، با چهار صندلی و طراحی شیک آلمانی و قیمتی مقرون به صرفه می‌تواند انتخاب خوبی باشد. این مدل هم از یک موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری توربو سود می‌برد که 200 اسب بخار خروجی دارد. گیربکس شش سرعته خودکار با امکان شیفت دستی، سیستم ناوبری، چرخ‌های 17 اینچی آلومینیومی، سیستم کنترل کشش و پایداری الکترونیکی و کروز کنترل در این مدل نیز یافت می‌شوند. مصرف سوخت این مدل در بزرگراه به 7.84 و در شهر به 9.8 لیتر می‌رسد.

8. شورولت کامارو LS

 ارزان‌ترین خودروهای کانورتیبل جهان

قیمت پایه: 31905 دلار

یکی از محبوب‌ترین خودروهای اسپرتی که می‌توان با قیمتی بسیار مناسب پیدا کرد، همین شورولت کامارو است. مدل پایه این خودرو چند سالی است که تنها از یک موتور 4 سیلندر سود می‌برد و مدل‌های 8 سیلندر آن در رده‌های بالاتر قرار می‌گیرند. البته این موتور 2.0 لیتری مجهز به توربوشارژر و اینترکولر می‌تواند 275 اسب بخار نیرو تولید کند. یک گیربکس شش سرعته دستی نیز وظیفه انتقال نیرو به محور عقب را برعهده دارد. این خودرو نیز مانند مدل‌های ذکر شده به تجهیزات مشابهی مجهز گردیده است. مزیت کامارو، طراحی خشن و جسورانه است.

7. فورد موستانگ V6

 ارزان‌ترین خودروهای کانورتیبل جهان

قیمت مدل پایه: 30145 دلار

فورد موستانگ در هر جایی که کامارو حضور دارد یافت می‌شود. این خودرو نیز همانند رقیب خود، نسخه ارزان قیمت کانورتیبلی را ارائه می‌کند که به عنوان یک خودروی اسپرت و هیجان‌انگیز می‌تواند انتخاب جالبی باشد. موستانگ در این نسخه از موتور شش سیلندر 3.7 لیتری با تنفس طبیعی سود برده که نیروی 300 اسبی را برای آن به ارمغان می‌آورد. گیربکسان نیز شش سرعته دستی مجهز به اوردرایو است. موستانگ نیز همانند کامارو در مناطق آزاد کشورمان از محبوبیت بالایی برخوردار است و البته متأسفانه چند وقتی است که واردات این دو خودرو با مشکل مواجه شده است.

6. مینی کوپر کانورتیبل

 ارزان‌ترین خودروهای کانورتیبل جهان

قیمت پایه: 25950 دلار

مینی در میان خودروهای هاچ‌بک و جمع و جور، یک انتخاب لوکس و رده بالا محسوب می‌شود.. نسخه کانورتیبل این خودرو نیز، انتخابی فانتزی است. با این وجود، پیشرانه BMW به حجم 1.5 لیتر و سه سیلندر توربو با قدرت 134 اسب بخار و گیربکس شش سرعته دستی، نشان می‌دهند که با این قیمت از نظر دینامیکی چیز زیادی به دست نخواهید آورد و در عوض یک سقف بازشونده نرم نصیبتان می‌شود که لذت استفاده از آفتاب و باد را تجربه خواهید نمود.

5. فیات 124 اسپایدر کلاسیکا

 ارزان‌ترین خودروهای کانورتیبل جهان

قیمت پایه: 24995 دلار

حال وارد حریم خودروهای جذاب رودستر می‌شویم که البته به سبک ایتالیایی با نام اسپایدر شناخته می‌شوند. نسخه پایه فیات 124 از یک موتور 1.4 لیتری توربوی 160 اسبی سود می‌برد. البته با پرداخت بهای بالاتر می‌توان نسخه‌های قدرتمند و اسپرت تر آبارث را نیز انتخاب نمود. فیات 124 پیشینه‌ای تاریخی دارد اما این مدل، درواقع تنها نسخه تغییر شکل یافته‌ای از مزدا میاتای جدید است و افتخاری برای خود فیات محسوب نمی‌شود.

4. مزدا MX-5 میاتا

 ارزان‌ترین خودروهای کانورتیبل جهان

قیمت پایه: 24915 دلار

شاید کسانی که از کیفیت فیات ترسان‌اند، نسخه اصلی و واقعی فیات 124 اسپایدر را که همان مزدا میاتای محبوب و دوست‌داشتنی است ترجیح دهند. مزدا میاتا به عنوان یک رودستر دیرپای ژاپنی همیشه مورد احترام بوده و با وجود اینکه قیمت آن این روزها به طور عجیبی بالا رفته، اما همچنان یکی از پرفروش‌ترین خودروهای اسپرت در این کلاس محسوب می‌شود و البته دلیل دیگر این امر، نبود رقیبی برای آن عنوان می‌شود. موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر این خودرو با تنفس طبیعی می‌تواند 155 اسب بخار نیرو تولید نماید. یک گیربکس شش سرعته دستی نیز در مدل پایه قرار گرفته است. میاتا خودرویی برای لذت خالص از رانندگی و جاده است.

3. فولکس بیتل کروکی 2017

 ارزان‌ترین خودروهای کانورتیبل جهان

قیمت پایه: 24725 دلار

فولکس بیتل یکی از نوستالژیک‌ترین خودروها به شمار می‌آید. این نسخه مجهز به موتوری 1.8 لیتری توربو است. قدرت موتور به 170 اسب بخار می‌رسد که از طریق یک گیربکس شش سرعته خودکار به محور جلو انتقال می‌یابد. امکانات مناسب رفاهی و کیفیت ساخت ممتاز و طراحی دلپذیر این خودرو می‌تواند از نقاط قوت آن به شمار آید.

2. اسمارت فورتو 2017

 ارزان‌ترین خودروهای کانورتیبل جهان

قیمت پایه: 18900 دلار

نسل جدید اسمارت، ابعادی بزرگتر از قبل دارد ولی همچنان یک خودروی مدرن فوق جمع و جور شهری محسوب می‌شود. این ابعاد کوچک باعث می‌شود تا اسمارت در تنگ‌ترین فضاها بتواند مانور دهد و در ترافیک شهری تبدیل به یک خودرو ایده آل باشد. نسخه روباز اسمارت همانند گذشته تنها به صورت تارگا ارائه می‌شود یعنی تنها قسمت میانی سقف آن باز می‌شود و ستون عقب و فریم‌ها و شیشه عقب نیز در جای خود ثابت باقی می‌مانند. این خودروی ساخت مرسدس از یک موتور 3 سیلندر 1.0 لیتری سود می‌برد که تنها 89 اسب بخار نیرو تولید می‌کند. البته نسخه‌های تقویت شده برابوس اسمارت با قدرت 125 اسب بخار نیز قابل سفارش‌اند اما این نسخه پایه با وجود وزن پایین و قدرت اندک، مشکل خاصی نخواهد داشت. از نکات جالب این خودرو، قرارگیری موتور آن در عقب و دیفرانسیل عقب بودن آن است.

1. فیات 500C پاپ

 ارزان‌ترین خودروهای کانورتیبل جهان

قیمت پایه: 16490 دلار

فیات 500 مدت‌هاست که با طراحی و ظاهر کلاسیک خود، نقش مهمی در کارنامه فروش فیات بازی می‌کند. ظاهراً فیات از این مدل به این زودی‌ها دست بر نخواهد داشت. این خودرو نیز همانند مینی کوپر و فولکس بیتل، یادآور دوران قدیم است. خوشبختانه فیات 500 را می‌توان با بهای بسیار نازل‌تری تهیه نمود. مدل پایه از یک موتور 4 سیلندر 1.4 لیتری 101 اسبی و گیربکس 5 سرعته دستی سود می‌برد. سقف بازشونده این مدل البته برخلاف مدل‌های کروکی و کانورتیبل متداول است و در اصل تنها قسمت بالای سقف به صورت کشویی باز می‌شود و ستون‌ها ثابت‌اند. بنابراین دیدن این خودرو چندان حس و حال یک خودروی کروکی واقعی را منتقل نمی‌کند.

منبع:autobytel



نظرات