1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. فولکس واگن پرفروش ترین خودرو ساز دنیا در شش ماهه نخست امسال

فولکس واگن پرفروش ترین خودرو ساز دنیا در شش ماهه نخست امسال

11 مرداد 1395
  • 0

تویوتا موتور در پی اختلالات متعدد در روند تولید، کاهش فروش خودرو در نیمه اول سال 2016 را گزارش کرد و کمک کرد فولکس واگن با وجود رسوایی آلایندگی، پرفروش‌ترین خودروساز جهان در شش ماه نخست امسال شود.

 فولکس واگن پرفروش ترین خودرو ساز دنیا در شش ماهه نخست امسال

این شرکت ژاپنی که خودروهای برند تویوتا، لکسوس و دایهاتسو را تولید می کند، اعلام کرد فروش جهانی اش ۰.۶ درصد در فاصله ژانویه تا ژوئن کاهش یافته و به ۴.۹۹۲ میلیون خودرو رسید که کمتر از ۵.۰۲۱ میلیون خودرو در مدت مشابه سال گذشته است. اما فولکس واگن اعلام کرد ۵.۱۱۶ میلیون خودرو در همین مدت تحویل داده که ۱.۵ درصد افزایش نشان می دهد.

تویوتا چهار سال متوالی تا سال ۲۰۱۵ پرفروش‌ترین خودروساز جهان بوده است اما امسال بدنبال وقوع زلزله در ژاپن در ماه آوریل و آسیب دیدن کارخانه تامین کننده اصلی اش، تولید بسیاری از خطوط این شرکت به مدت چند هفته متوقف شد.

پیش از این زلزله هم تولید کارخانه‌های مونتاژ تویوتا در ماه فوریه به دلیل انفجار در کارخانه فولاد یکی از تامین کنندگانش و کمبود قطعات، به مدت یک هفته متوقف شده بود.

فروش خودروهای تویوتا شامل سدانهای کمری و کورولا و مدل دو گانه سوز پریوس برای ماه ژوئن ۱.۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت و به ۸۸۱ هزار دستگاه رسید.

فروش فولکس واگن از رسوایی آلایندگی که پس از اقرار این شرکت به نصب نرم افزار دستکاری در کنترل آلایندگی حدود ۱۱ میلیون خودروی دیزلی در سراسر جهان به راه افتاد، ضرر چندانی ندیده است.

اگرچه فروش برند بازار انبوه فولکس واگن لطمه دیده است اما در عوض تقاضای قوی برای مدلهای لوکس آئودی و پورشه و برند اسکودای چک کاهش فروش این برند را جبران کرده است.

فولکس واگن که بزرگترین خودروساز اروپاست، انتظار دارد فروش کل سال اندکی بالاتر از ۹.۹۳ میلیون خودرویی باشد که سال گذشته تحویل داد. این خودروساز پیش بینی کرده است تقاضای قوی در چین و اروپای غربی اُفت سایر بازارها در قاره آمریکا و روسیه را جبران کند.

اگرچه رسوایی آلایندگی شهرت این خودروساز را مخدوش کرده و شکایتهای متعددی را بدنبال داشته است اما فولکس واگن با عرضه مشوقهایی به خریداران در آمریکا و سایر بازارها، موفق شده فروش را حفظ کند و با سرمایه گذاری در خودروهای برقی و خدمات دیجیتالی تلاش کرده موقعیت کسب و کارش را ساماندهی کند.

جنرال موتورز که بزرگترین خودروساز آمریکاست، سومین خودروساز پرفروش جهان پس از فولکس واگن و تویوتا در شش ماه نخست سال ۲۰۱۶ بوده و در این مدت ۴.۷۶ میلیون خودرو فروخته که ۱.۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

منبع: ایران جیب



نظرات