1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. ۵ عامل موثر در انصراف خریداران از انتخاب یک خودرو

۵ عامل موثر در انصراف خریداران از انتخاب یک خودرو

1 فروردین 1395
  • 0

موسسه JD power نتایج حاصل از مطالعه بر روی خریداران خودرو در سال ۲۰۱۶ آمریکا را منتشر کرده است، که دلایل اصلی عدم تمایل خریداران نسبت به انتخاب برخی خودروها به عنوان خودرو شخصی، را نشان می‌دهد. این مطالعه برای سیزدهمین سال متوالی است که انجام می‌شود و دلایل مصرف‌کنندگان برای انصراف و عدم تمایل به برخی مدل‌های موجود در بازار را نمایش می‌دهد.

در زیر پنج عامل که بیشترین اثر را در عدم انتخاب یک خودرو به عنوان خودرو شخصی دارند، قرار گرفته است، که وجود هریک از آن‌ها در یک خودرو باعث می‌شود آن خودرو در بین خریداران ارزش خرید نداشته باشد.

 ۵ عامل موثر در انصراف خریداران از انتخاب یک خودرو

۵. تصور کلی از خودرو

 ۵ عامل موثر در انصراف خریداران از انتخاب یک خودرو

۱۶ درصد از افراد مورد بررسی در این مطالعه گفته‌اند که نمای کلی که برخی وسیله نقلیه خاص در اذهان ایجاد کرده‌اند، را دوست ندارد. شاید برخی از خریداران داشتن یک تویوتا پریوس یا شورلت ولت که به خاطر "سبز" بودنشان نمای متفاوتی دارند دوست ندارند. یا شاید از خرید یک مزدا میاتا به خاطر نمایش چهره کودکانه آن در انیمیشن‌ها پشیمان شده باشند.

4. قیمت بیش از حد بالا

 ۵ عامل موثر در انصراف خریداران از انتخاب یک خودرو

این یکی نمی‌تواند زیاد تعجب برانگیز باشد، اما ۱۷ درصد از خریداران خودرو می‌گویند: آنها از خرید یک خودرو خاص اجتناب کرده‌اند، چرا که قیمت آن بیش از حد بالا بوده است. چیزی که اکثر این خریداران قبلاً تجربه کرده‌اند این است که پس از دیدن اتومبیل رؤیایی خود در نمایندگی جهت پرسیدن قیمت آن وارد مغازه شده‌اند و سپس با شنیدن قیمت بالاتر از حد انتظارشان ناراحت و عصبی از مغازه خارج شده‌اند.

3. نگرانی از قابلیت اطمینان

 ۵ عامل موثر در انصراف خریداران از انتخاب یک خودرو

اهمیت ویژگی قابلیت اطمینان در خودروها در هنگام تصمیم گیری و انتخاب یک وسیله نقلیه جدید همه روزه در حال افزایش است. بر اساس نتایج مطالعات امسال، ۱۷ درصد به نگرانی‌های خود در مورد قابلیت اطمینان خودرو اشاره کرده‌اند و آن را عامل اجتناب از خرید یک ماشین خاص آورده‌اند، این آمار به احتمال زیاد برای گروه فیات کرایسلر (FCA) خبر خوشی نیست، زیرا به طور معمول در پایین لیست مطالعات مربوط به قابلیت اطمینان قرار می‌گیرد.

2. دوست نداشتن طراحی داخلی کابین

 ۵ عامل موثر در انصراف خریداران از انتخاب یک خودرو

گاهی اوقات، هر چقدر نمای خارجی یک ماشین خوب به نظر برسد، ممکن است عناصر خاص و یا نمای کلی در داخل کابین مورد پسند شما قرار نگیرد. از نظر خریداران ممکن است کابین یک خودرو خسته کننده و یا شاید بیش از حد پر زرق و برق به نظر برسد، و یا گاهی اوقات به دلیل دکمه‌ها و یا دستگیره‌های خاص (و یا بالعکس) باعث انصراف از خرید خودرو مورد نظر شود. به هر صورت، ۱۸ درصد از خریداران از انتخاب یک ماشین خاص به دلیل طراحی داخلی نامناسب اجتناب کرده‌اند.

1. دوست نداشتن نمای خارجی و یا طراحی ظاهری

 ۵ عامل موثر در انصراف خریداران از انتخاب یک خودرو

خریداران بسیاری با نگاه به ظاهر خودرو و بدون در نظر گرفتن قابلیت‌های آن از خرید، برخی اتومبیل‌ها صرف نظر می‌کنند زیرا طراحی آن را دوست ندارند. در حدود ۳۱ درصد از خریداران طراحی ظاهری نامناسب را عامل اصلی نخریدن یک خودرو اعلام کرده‌اند، این موضوع ثابت می‌کند که طراحی ظاهری یک خودرو چقدر در موفقیت آن در بازار مؤثر است. و شاید به همین دلیل پونتیاک آزتک موفق عمل نکرد و نام آن در نشریه لس‌آنجلس تایمز به عنوان "بدترین خودرویی که تاکنون در امریکا فروخته شده." اعلام شده است.

منبع پدال


نظرات