1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. فروش فولکس واگن مجددا رشد کرد

فروش فولکس واگن مجددا رشد کرد

25 بهمن 1394
  • 0

فروش گروه خودروسازی فولکس واگن در ژانویه به کمک تقاضا برای خودروهای برند فولکس واگن در چین که با وجود نارضایتی مصرف کنندگان نسبت به رسوایی تقلب این خودروساز آلمانی در تست‌های آلایندگی دیزلی آمریکا بهترین فروش ماهانه تاکنون را داشت، به رشد بازگشت.

تحویل خودرو در 12 برند گروه فولکس واگن از جمله برند لوکس آئودی و خودروساز اسپورت پورشه 3.7 درصد صعود کرد و به 847 هزار و 800 خودرو در ژانویه رسید.

فروش گروه فولکس واگن در دسامبر 5.2 درصد کاهش یافته بود که در رقم زدن نخستین کاهش فروش سالانه این گروه از سال 2002 تاکنون تاثیر‌ داشت.

رشد فروش فولکس واگن برای نخستین‌بار در چهار سال و نیم گذشته در آوریل سال 2015 منفی شد و فشار بر این خودروساز را برای حل مشکلاتی که در دوران ریاست طولانی مدت فردیناند پیچ، رییس هیات مدیره این شرکت به وجود آمده بودند افزایش داد. این وضعیت پس از این‌که فولکس واگن در سپتامبر اقرار کرد در تست‌های آلایندگی دیزلی آمریکا تقلب کرده و در حدود 11 میلیون خودروی به فروش رفته در سراسر جهان یک نرم‌افزار غیرقانونی نصب شده است، وخیم‌تر شد.

تحویل خودروهای گروه فولکس واگن ماه گذشته در چین 15.4 درصد افزایش یافت و فروش در اروپا 1.8 درصد رشد کرد. در سایر مناطق فروش این شرکت کاهش داشت و بزرگ‌ترین کاهش فروش در روسیه و برزیل بود که به ترتیب 29.5 درصد و 38.8 درصد مشاهده شد.

تحویل خودروهای برند فولکس واگن به کمک رشد 15.4 درصدی در چین، در سراسر جهان 2.8 درصد رشد کرد و به 521 هزار و 400 دستگاه رسید.

براساس گزارش رویترز، فولکس واگن اوایل ماه جاری انتشار نتایج مالی سال 2015 و نشست سالانه سهامدارانش را تا زمان برآورد دقیق هزینه رسوایی آلایندگی به تاخیر انداخت.



نظرات