1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. موتور جدید W12 فولکس واگن

موتور جدید W12 فولکس واگن

30 اردیبهشت 1394
  • 1

گروه فولکس‌واگن از نسل جدیدی از موتورهای دو توربوشارژر W-12 خبر داده که احتمالاً در مدل آینده بنتلی بنتایگا کراس‌اور و همین‌طور برخی دیگر از مدل‌های بنتلی و آئودی استفاده خواهد شد. خروجی این موتور جدید برابر ۵۹۹ اسب‌بخار و ۹۰۰ نیوتن‌متر اندازه‌گیری شده است و طبق گفته فولکس‌واگن، این مقرون‌به‌صرفه‌ترین ۱۲ سیلندر موجود در بازار خواهد بود.

در حال حاضر مجموعه‌ای از مدل‌های آئودی و بنتلی از موتورهای W-12 استفاده می‌کنند، ولی اشاره خاص فولکس‌واگن به مناسب‌بودن پمپ روغن موتور جدید برای کاربردهای خارج از جاده، آن را به مدل شاسی‌بلند آینده بنتلی بنتایا (Bentayga) نزدیکتر می‌کند. این موتور ۱۲ سیلندر دو توربوشارژر، با انژکتور مستقیم دارای ویژگی‌های چون غیرفعال‌شدن سیلندرها و استاپ‌-استارت برای صرفه‌جویی در مصرف سوخت نیز خواهد بود و همین‌طور دسته هیدرولیک هوشمند موتور برای کمک به تعدیل لرزش‌ها و سطح بالای راحتی در رانندگی استفاده خواهند شد.

طبق گفته فولکس‌واگن، بسته به وسیله نقلیه‌ای که این موتور در آن نصب شده باشد، موتور ۶ لیتری W-12 می‌تواند در زیر ۴ ثانیه شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعتی برابر ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت را محقق کند.

فولکس‌واگن همچنین در حال حاضر بر روی نسل جدیدی از موتورهای توربوی ۳ سیلندر کار می‌کند که بر اساس موتورهای چهار سیلندر EA211 توسعه داده می‌شوند. به لطف سوپرشارژرهای الکتریکی که باعث افزایش قدرت خروجی توربو می‌شود، قدرت موتورهای ۳ سیلندر به ۲۶۸ اسب‌بخار خواهد رسید و حداکثر گشتاوری برابر ۲۷۰ نیوتن‌متر خواهند داشت. شاخه لوکس آئودی نیز به سراغ «سوپرشارژهای الکتریکی» رفته است تا عملکرد و بهینه‌سازی مصرف سوخت را ارتقا بخشد.

 موتور جدید W12 فولکس واگن

 موتور جدید W12 فولکس واگن

 موتور جدید W12 فولکس واگن

منبع پدال


نظرات

  • سلطان ماکسیما سلطان ماکسیما (30 اردیبهشت 1394 ساعت 12:08)

    هه هه

    نیسان GT-R با موتور 6 سیلندر و 3.8 لیتری 600 اسب تولید میکنه گشت آورش هم بالاس ولی عددشو نمیدونم