1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. فولکس بیشترین سهم بازار چین را در اختیار دارد

فولکس بیشترین سهم بازار چین را در اختیار دارد

21 خرداد 1393
  • 2

مقایسه عملکرد برندهای خارجی در چین نشان می دهد که فولکس بهتر از بقیه عمل کرده است. و در بین برندهای چین تنها نام چانگان در بین ده برند اول بازار چین به چشم می خورد.

در ماه آوریل امسال از لحاظ رتبه بندی فروش به ترتیب جوینت ونچرهای فاو-فولکس، شانگهای-فولکس، شانگهای-جی ام، دونگ فنگ-نیسان، بیجینگ-هیوندایی، چانگان-فورد، سائیک-جی ام-ولینگ، دونگ فنگ-سیتروئن، چانگان، دونگ-فنگ کیا موفق عمل کرده اند.

چانگان: موفق ترین برند بومی در چین

همان طور که انتظار می رفت، گریت وال سیر نزولی خود را همچنان ادامه می دهد و نام این شرکت در بین ده تای اول به چشم نمی خورد. گریت وال در 5 ماه اول سال فقط 59 هزار دستگاه فروخت که نسبت به سال قبل 12.9 درصد افت کرد. تأخیر در عرضه ی هاوال H8 بر وخامت اوضاع این خودروساز افزوده است.

تنها برند چینی که علاوه بر سرمایه گذاری مشترک با خودروسازان خارجی خودش صاحب برند است چانگان است که نامش در بین 10 برند موفق اول با احتساب برندهای خارجی دیده می شود. در حقیقت اگر کل فروش خودروسازان چینی در نظر گرفته شود اکنون چانگان مقام سوم را در بین خودروسازان چینی دارد اما در این جدول بیشتر منظور اصلی عملکرد برندهای خارجی در چین بود هاست. نام چانگان در این جدول 10 تایی برندها موفق در چین دو بار تکرار شده، یک بار به دلیل جوینت ونچر با فورد و بار دوم به عنوان برند ملی چین. به کمک محصولات جدید، چانگان موفق شد در ماه آوریل امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 41 درصد رشد را تجربه کند. در آوریل 2013 چانگان 37 هزار و 400 دستگاه فروخت در حالی که امسال این رقم به 52 هزارو 900 دستگاه رسیده است.

اما به دلیل حضور دیرینه و تلاش بی وقفه، در حال حاضر سهم بزرگی از بازار چین متعلق به آلمانی ها است و فولکس واگن آلمان با جوینت ونچر با خودروسازانی مثل فاو و شانگهای بیشترین فروش را در بازار این کشور تجربه می کنند.




نظرات

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (17 مهر 1393 ساعت 00:07)

    فولکس واگن کارخانه ی بزرگیه. فولکس واگن مالک خودروسازی AUDI است.

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (4 مهر 1393 ساعت 22:58)

    چینی ها زرنگن و خودشون از خودروهای آلمانی استفاده می کنن.