1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. رونمایی فولکس از کانسپت ای-گلف تاچ

رونمایی فولکس از کانسپت ای-گلف تاچ

20 دی 1394
  • 0

فولکس‌واگن از کانسپت ای-گلف تاچ پرده برداشت. این کانسپت به تکنولوژی هوشمندی مجهز شده است که کنترل خودروهای تولیدی فولکس‌واگن را با ایماواشاره ممکن می‌سازد.

این کمپانی که سال گذشته در نمایشگاه CES گلف آر تاچ با قابلیت کنترل اشاره‌ای را معرفی کرده بود امسال با پیشرفت مناسبی این تکنولوژی را به مرحله‌ی تولید نزدیک‌تر کرده است. در معرفی این محصول اشاره شد که به‌زودی یک خودروی کامپکت تولیدی به این تکنولوژی مجهز می‌شود اما فولکس‌واگن دقیقاً مشخص نکرد که این تکنولوژی کنترل اشاره‌ای چه زمانی بر روی این خودروی کلاس C نصب می‌شود. درهرحال به‌احتمال زیاد این سیستم را بر روی فیس‌لیفت گلف در ماه‌های پایانی سال 2016 خواهیم دید.

تکنولوژی ای-گلف تاچ به همراه آخرین سیستم اطلاعات و سرگرمی فولکس‌واگن یعنی MIB infotainment و با نمایشگری 9.2 اینچی با رزولوشن 1280 در 640 پیکسل ارائه می‌شود. این صفحه‌نمایش قابل تنظیم است و راننده می‌تواند صفحه‌نمایش را مطابق با عملکرد و دسترسی سریع‌تر به کارهای معمول تنظیم کند. همان‌طور که انتظار داشتیم پشتیبانی از درگاه‌های ارتباطی آندروید اتو، اپل کارپلی و میرورلینک در سیستم اطلاعات و سرگرمی باعث شده که همگام‌سازی خودرو با گوشی‌های هوشمند به‌سادگی انجام شود.

باید به این نکته هم اشاره داشته باشیم که ای-گلف‌تاچ به آخرین مدل کنترل کلامی فولکس‌واگن هم تجهیز شده است. این سیستم حالا بهتر از قبل عمل می‌کند و پاسخ دستورات کلامی را بر روی نمایشگر نشان می‌دهد. فولکس‌واگن اعلام کرده است که از اوایل تابستان این سیستم بر روی خودروهای تولیدی اروپا قرار می‌گیرد.

کانسپت موجود در نمایشگاه CES مجهز به شارژر وایرلس بود. این سیستم هم با شارژ القایی، تلفن همراه‌های مجهز به این تکنولوژی را شارژ می‌کند. پیشرفت‌هایی هم در این سری دیده می‌شود که شارژ وایرلسی برای سرنشینان عقب و انتقال اطلاعات حین شارژ با سرعت بالا از طریق درگاه USB نوع C نمونه‌هایی از این پیشرفت‌ها هستند.

یک ویژگی دیگری که توجه ما را به‌سوی خود جلب کرد سیستم شخصی‌سازی جدید این کانسپت بود. این سیستم با نام Personalization 2.0 به راننده اجازه می‌دهد که تنظیمات فردی خودش را بر روی اکانتش در فضای ابری ذخیره کند. این رویه که از طریق شناسه اینترنتی خودرویی فولکس‌واگن صورت می‌گیرد به راننده اجازه می‌دهد که این تنظیمات ذخیره‌شده را بر روی خودروی دیگری اجرا کند.

درنهایت، سیستم سرگرمی صندلی‌های عقب هم با نسل سوم مدیا کنترل فولکس‌واگن مدیریت می‌شود و دسترسی به تنظیمات و کارهای درون خودرو را از طریق تبلت مهیا می‌کند.

کانسپت ای-گلف‌تاچ در حال حاضر در کنار باد-ای کانسپت شرکت فولکس‌واگن در نمایشگاه CES به نمایش گذاشته شده است.

 رونمایی فولکس از کانسپت ای-گلف تاچ

 رونمایی فولکس از کانسپت ای-گلف تاچ

 رونمایی فولکس از کانسپت ای-گلف تاچ

 رونمایی فولکس از کانسپت ای-گلف تاچ

 رونمایی فولکس از کانسپت ای-گلف تاچ

 رونمایی فولکس از کانسپت ای-گلف تاچ

منبع پدال


نظرات