1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. فولکس واگن از میکروباس الکتریکی رونمایی کرد

فولکس واگن از میکروباس الکتریکی رونمایی کرد

19 دی 1394
  • 0

حدس و گمان‌ها حقیقت داشت و فولکس‌واگن در نمایشگاه CES در لاس وگاس از یک خودروی میکروباس مفهومی تمام الکتریکی با نام Budd-e پرده برداشت.

طراحی خودرو از نظر بصری یادآور نسخه اصلی میکروباس فولکس است که البته کاملاً با المان‌های طراحی قرن 21 به‌روز شده است. چراغ‌های LED و جلوپنجره بزرگ با خطوط افقی، چراغ‌های باریک به هم پیوسته عقب که تا سقف نیز امتداد یافته‌اند و طراحی ساده و بی پیرایش خودرو کاملاً متناسب با فلسفه طراحی فولکس واگن می‌باشند. تایرهای باریک با مقاومت چرخشی پایین، سقف با رنگ متمایز و حذف دستگیره‌های جانبی و آینه‌های خارجی از دیگر نکاتی است که توجه بیننده را به خود جلب می‌کند.

در داخل کابین با ساختارشکنی جالبی روبرو می‌شوید. نمایشگرهای بسیار بزرگ در روبروی راننده، همانند صفحه‌ای وی را احاطه نموده‌اند. تمامی سوئیچ و کلیدهای آنالوگ جای خود را به نسخه لمسی داده‌اند. نمایشگرها در ارتباط با دوربین‌های خارجی، جای آینه‌ها را گرفته‌اند. یک سیستم پیشرفته کنترل ژست‌های حرکتی نیز به‌سادگی با یک اشاره از سوی سرنشینان، درب کشویی را باز می‌کند. حتی کنترل‌های روی فرمان نیز به صورت لمسی می‌باشند.

دو موتور الکتریکی، هر دو محور و چهار چرخ را به حرکت درمی آورند. بیشینه سرعت BUDD-e به 150 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. باتری‌های 101 کیلووات ساعتی لیتیوم یون که در کف خودرو جاسازی شده‌اند، می‌توانند برد مفید 600 کیلومتر را برای این خودرو مهیا سازند. شارژ سریع باتری‌ها تنها 15 دقیقه طول می‌کشد و در این زمان 80 درصد از ظرفیت باتری شارژ خواهد شد. بعلاوه می‌توان از انرژی ذخیره شده در باتری‌ها برای برق‌رسانی به منزل نیز استفاده کرد.

این خودرو قادر است با خانه یا دفتر کار هوشمند به‌صورت بی‌سیم نیز در ارتباط باشد. به‌گونه‌ای که به‌راحتی می‌توان درجه حرارت منزل یا خودرو را از مکان دیگر کنترل نمود یا به دوربین امنیتی دسترسی داشت.

معماری و پلتفرم این خودرو، MEB نام دارد که به‌صورت اختصاصی برای خودروهای الکتریکی آینده فولکس توسعه داده می‌شود و به‌صورت ماژولار و تطبیق‌پذیر است. طول خودرو 6.4 متر است که کمی طویل‌تر از یک گلف اسپرت واگن می‌باشد. در حالی که 30 سانتی‌متر از فولکس میکروباس تایپ 2 کشیده‌تر است.

بدین ترتیب فضای کافی برای سرنشینان در دو ردیف مهیا گشته است. ردیف دوم صندلی‌ها به صورت سالنی طراحی شده است. سرنشینان عقب فضای بسیار وسیعی خواهند داشت و با توجه به نمایشگر سیستم سرگرمی برای آنها و امکان چرخش صندلی سرنشین جلو به سمت عقب می‌توان فضایی خودمانی را فراهم ساخت. یکی از پنجره‌های عقب به‌نوعی تبدیل به نمایشگری بزرگ شده که می‌تواند به‌عنوان سیستم سرگرمی سرنشینان پشتی عمل کند.

فولکس‌واگن برخی از تکنولوژی‌های این خودرو را در خودروهای تمام الکتریکی خود که تا قبل از سال 2020 روانه بازار می‌شوند استفاده خواهد نمود. با این وجود گفته می‌شود این خودرو در سال 2017 با تعدادی از فناوری‌های متداول‌تر و پیشرانه‌های چهار سیلندر معمولی و الکتریکی روانه بازار خواهد شد.

 فولکس واگن از میکروباس الکتریکی رونمایی کرد

 فولکس واگن از میکروباس الکتریکی رونمایی کرد

 فولکس واگن از میکروباس الکتریکی رونمایی کرد

 فولکس واگن از میکروباس الکتریکی رونمایی کرد

 فولکس واگن از میکروباس الکتریکی رونمایی کرد

 فولکس واگن از میکروباس الکتریکی رونمایی کرد

 فولکس واگن از میکروباس الکتریکی رونمایی کرد

 فولکس واگن از میکروباس الکتریکی رونمایی کرد

 فولکس واگن از میکروباس الکتریکی رونمایی کرد

 فولکس واگن از میکروباس الکتریکی رونمایی کرد

 فولکس واگن از میکروباس الکتریکی رونمایی کرد

 فولکس واگن از میکروباس الکتریکی رونمایی کرد

 فولکس واگن از میکروباس الکتریکی رونمایی کرد

 فولکس واگن از میکروباس الکتریکی رونمایی کرد

 فولکس واگن از میکروباس الکتریکی رونمایی کرد

 فولکس واگن از میکروباس الکتریکی رونمایی کرد

 فولکس واگن از میکروباس الکتریکی رونمایی کرد

 فولکس واگن از میکروباس الکتریکی رونمایی کرد

 فولکس واگن از میکروباس الکتریکی رونمایی کرد

 فولکس واگن از میکروباس الکتریکی رونمایی کرد

 فولکس واگن از میکروباس الکتریکی رونمایی کرد

منبع پدال


نظرات