1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. فولکس واگن پر فروش ترین خودروساز دنیا شد

فولکس واگن پر فروش ترین خودروساز دنیا شد

10 مرداد 1394
  • 0

فولکس واگن با پیشی گرفتن از تویوتا، در نیمه اول سال ۲۰۱۵ پرفروشترین خودروساز جهان شد.

تویوتا اعلام کرد در مدت شش ماه تا پایان ژوئن 5.02 میلیون خودرو فروخته که کمتر از 5.04 میلیون دستگاه به فروش رفته از سوی فولکس واگن در مدت مذکور بوده است.

فولکس واگن از تقاضا برای خودرو در اروپا که سریعترین روند رشد را در پنج سال و نیم گذشته داشته، سود برده است. رشد بازار اروپا کندی رشد فروش در چین را که بزرگترین بازار این شرکت به شمار می‌رود، جبران کرده است با اینهمه این خودروساز آلمانی برای رسیدن به هدف سال 2007 خود که تبدیل شدن به بزرگترین خودروساز جهان است، باید در برابر افت تقاضا در چین دوام بیاورد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، در آمریکا فروش کل صنعت خودرو تنها 4.4 درصد در نیمه اول سال 2015 رشد کرد و این بازار را در مسیر کمترین رشد سالانه از زمان آغاز احیا قرار داد.

فروش خودروهای سواری در چین به دلیل کندی رشد اقتصادی و ریزش بازار سهام که به اعتماد مصرفی لطمه زد، در ماه ژوئن برای نخستین بار در بیش از دو سال گذشته کاهش یافت. به گفته تحلیلگران موسسه سانفورد سی برن اشتاین، خودروسازان جهانی برخلاف سالهای گذشته که برای ساخت کارخانه‌های جدید در چین شتاب داشتند، امسال خودروهای کمتری در این کشور تولید می‌کنند.

برخلاف روند بازار چین، فروش تویوتا در این کشور 42 درصدی در ژوئن و 10 درصد در نیمه اول سال رشد کرد و به 512 هزار و 800 دستگاه رسید. در مقابل فروش فولکس واگن در چین در شش ماه اول 3.9 درصد کاهش یافت و به 1.74 میلیون دستگاه رسید.

اما فروش فولکس واگن در آلمان و اروپای غربی به کمک مدلهایی مانند سدان پاسات و شاسی بلند کامپکت ماکان پورشه بیش از شش درصد رشد کرد. بر پایه اعلام انجمن تولیدکنندگان خودروی اروپا، ثبت خودروهای تویوتا در اروپا طی مدت مذکور 5.7 درصد رشد کرد.

در آمریکا رشد فروش تویوتا از کل بازار خودرو بالاتر بود و این شرکت به کمک تقاضا برای خودروهای لکسوس ان ایکس و شاسی بلند کامپکت تویوتا RAV4 توانست رشد فروش 5.6 درصدی را تجربه کند. در مقابل فروش برندهای فولکس واگن، آئودی و پورشه مجموعا 2.4 درصد افزایش داشت.

هر دو شرکت طی نیمه اول سال در ژاپن بازار کسادی داشتند. فروش برندهای تویوتا و لکسوس 8.2 درصد و دایهاتسو 13 درصد کاهش یافت. فولکس واگن هم با کاهش 17 درصدی فروش در ژاپن روبرو شد.



نظرات