1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. XC60 پولستار، قوی‌ترین ولووی تاریخ رونمایی شد

XC60 پولستار، قوی‌ترین ولووی تاریخ رونمایی شد

22 تیر 1396
  • 0

با ارائه قدرت 400 اسب بخاری در نسخه فول T8، ولوو XC60 جدید خودرویی کند و تنبل نیست. اما افرادی که خواهان قدرتی بیشتر هستند می‌توانند سری به گاراژ پولستار بزنند زیرا این بازوی پرفورمنس ولوو در حال ارائه‌ی پکیج قوای محرکه برای کراس اوور کامپکت سوئدی است. اگرچه که این پکیج یک دگرگونی کامل محسوب نمی‌شود اما گفته می‌شود تجربه رانندگی بسیار بهتری را ایجاد می‌کند.

پولستار روی 5 بخش کلیدی از قوای محرکه تمرکز دارد. همچنین تعویض‌های گیربکس سریع‌تر شده و نقاط تعویض دنده برای ایجاد بیشترین گشتاور باز تنظیم شده است. همچنین در سر پیچ‌ها شاهد نگه‌داشتن دنده‌ سنگین‌تر هستیم درحالی‌که پدال گاز نیز برای ایجاد پاسخ سریع‌تر بازنگری شده است. پیشرانه نیز قدرت بیشتری ایجاد می‌کند.

البته تنها 21 اسب بخار افزایش رخ داده اما این میزان قدرت برای برابری با XC90 با همان قوای محرکه کافی بوده و هر دو را به قدرتمندترین نمونه‌های جاده‌ای تاریخ ولوو بدل کرده است؛ اما قدرت 421 اسبی XC60 باعث شده این خودرو سریع‌ترین ولووی تاریخ نیز نامیده شود.

رونمایی از XC60 پولستار، قوی‌ترین ولووی تاریخ

معاون بخش تحقیق و توسعه پولستار گفته است:

هدف ما ایجاد پرفورمنس مفید برای استفاده در شرایط رانندگی روزمره برای مالکانی است که تجربه رانندگی بهتری را می‌خواهند. XC60 جدید پایه و اساس عالی برای کار روی شاسی دینامیک و قوای محرکه محسوب می‌شود. این خودرو با تیونینگ پولستار یک مدل واقعی برای راننده به شمار می‌رود.

رونمایی از XC60 پولستار، قوی‌ترین ولووی تاریخ

منبع پدال


نظرات