1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. افزایش فروش جهانی ولوو تا 5 درصد

افزایش فروش جهانی ولوو تا 5 درصد

19 مرداد 1394
  • 0

شما را نمی‌دانم، اما مثل اینکه جولای برای خودروساز گوتنبرگی یک ماه پر از درآمد و اقبال بوده است؛ ۳۸.۱۲۸ دستگاه خودروی به فروش رسیده که چنین چیزی را نشان می‌دهد.

هرچند بخش عمده‌ی این فروش مربوط به بازار آمریکا و چین است، اما نمی‌توان از سهم ۱۰/۵ درصدی بازار اروپا نیز سرسری گذشت؛ بیشتر فروش در قاره‌ی سبز متعلق به آلمان و کشور مادری ولوو، سوئد، اعلام شده است. البته در نظر داشته باشید که هنوز SUV جدید ولوو، XC90، نقش پررنگی در این آمار ندارد و تنها تا به امروز حدود ۵۲۰۰۰ دستگاه از آن به فروش رسیده است. پس کاملاً مشخص است که XC90 هنوز به محبوبیت و فروش برادر بزرگ‌ترش، XC60، نرسیده و طبق گزارش ولوو هنوز هم بیشترین تقاضا در اروپا مربوط به سری ۶۰ این خودروساز است،

مخصوصاً S60 و SUV اکس‌سی ۶۰

هرچند XC60 هنوز هم محبوب‌ترین خودرو در کلاس خود است، اما چیزی طول نخواهد کشید که سری ۹۰ این عنوان را از آنِ خود سازد.

هرچند هنوز XC90 به محبوبیت سری ۶۰ نرسیده است، اما احتمالاً به‌زودی مدال پرفروش‌ترین خودروی ولوو را بر سینه خواهد زد.

همان‌طور که گفتم فروش چین و آمریکا نیز در نوع خود بسیار قابل توجه است؛ چین با فروش ۵۸۳۲ دستگاه که بیشتر آن متعلق به XC60 و S60L ساخته شده در خود چین است، هنوز هم از آمریکا با فروش ۵۶۱۷ دستگاهی جلوتر است. البته در نظر داشته باشید که فروش آمریکا نسبت به همین مقطع در سال قبل حدود ۱۴/۷ درصد پیشرفت داشته است.

هرچند آمار فروش XC90 کم‌کم در حال پررنگ شدن در نمودارها و گزارش‌های ما است، اما خیلی خوشحالم که هنوز هم تقاضای بسیار زیادی برای سری ۶۰ خودروهایمان وجود دارد. مطمئنم با رشد فروش XC90 و تأثیر بازار آمریکا، آینده‌ی خیلی خوبی در انتظار ولوو خواهد بود.

XC60؛ مثل اینکه به این زودی تاج پادشاهی فروش ولوو را به خودروی دیگری نمی‌سپارد.

نظر شما در مورد این آمار چیست؟ من که واقعاً برای ولوو خوشحال هستم؛ به نظر من این رشد حق کمپانی‌هایی است که کیفیت را سرلوحه‌ی کار خود قرار داده‌اند. امیدوارم که کم‌کم سری ۹۰ جایگاه ۱۲۹۳۳ و ۷۰۹۶ دستگاه سری ۶۰ و ۴۰ ای که به فروش رسیده است را از آنِ خود کند.

 افزایش فروش جهانی ولوو تا 5 درصد

 افزایش فروش جهانی ولوو تا 5 درصد

 افزایش فروش جهانی ولوو تا 5 درصد

منبع پدال


نظرات