1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. تصاویر جاسوسی از ولوو S90

تصاویر جاسوسی از ولوو S90

4 شهریور 1394
  • 0

مدت‌های مدیدی از عصرطلایی ولوو می‌گذرد و کمپانی سوئدی پس از عبور از یک یخ‌بندان بزرگ مالی در سال‌های ابتدایی این دهه می‌رود تا به روزهای اوج برگردد. این خودروساز سخت‌کوش سوئدی که هم‌اکنون با تدابیر داهیانه چینی‌ها روزگار می‌گذراند پس از ارائه تعدادی از خودروهای موفق خود به بازار قصد دارد از نسل نوین سدان اندازه کامل و لوکس خود s80 رونمایی کند.

ولوو نام نسل جدید را تغییر داده و قرار است مدل جدید را با کد S 90 به بازارهای جهانی عرضه کند. در این بین و به فاصله کوتاهی تا معرفی این خودرو در نمایشگاه‌های معتبر جهانی، جاسوسان صنعتی تصاویری از این مدل را ضبط و ثبت نموده‌اند که نشان می‌دهد مهندسان ولوو در حال آزمایش‌های متعددی بر روی این سدان لوکس هستند. طراحی S 90 به خوبی بازگوکننده نیست و تصاویر این مدل در زیر لایه‌ای از حفاظ‌های شطرنجی چیزی از استراتژی ولوو هویدا نمی‌کند.

به نظر می‌رسد طراحی S90 با الهام از شیوه طراحی جدید ولوو یعنی " چکش ثور " (این شیوه که نخستین بار در مدل XC 90 بکار رفت به طرح چراغ‌های جلو و جدید محصولات ولوو اشاره دارد) به‌شدت به مدل سنگین‌وزن این شرکت یعنی XC 90 شبیه باشد. از آنجا که پلاتفورم دو خودرو یکی است و هردو از ساختار معماری یکسانی سود می‌برند می‌توان با قاطعیت گفت سدان جدید ولوو حریف قدرتمندی برای رقیبان آلمانی و آمریکایی خود خواهد بود. پلاتفورم SPA که نسل جدیدی از خودروهای ولوو بر اساس آن ساخته می‌شوند نخستین بار در مدل XC 90 بکار گرفته شد. از آنجا که یکی از مهم‌ترین بازارهای ولوو آمریکای شمال و بازار آمریکا است برای پیشرانه و قدرت بخشی به این مدل از موتورهای قدرتمندی همچون موتورهای سری T6، سری T5، سری T8 و گونه هیبرید T8 که 400 اسب بخار قدرت دارد استفاده می‌شود. سری موتورهای T6 و T8 مخصوص بازار آمریکا هستند.

قیمت پایه S90 در سری T 6 از 49895 دلار شروع می‌شود و به 72959 دلار در تریم Momentum که از موتورهای سری T 8 سود می‌برد ختم می‌شود. گفته می‌شود گونه استیشن واگن این مدل نیز که با کد V 90 شناخته می‌شود بلافاصله پس از معرفی گونه سدان ارائه می‌گردد. بر اساس اعلام مسئولان ولوو نسل جدید سدان S 90 تا اوایل سال 2017 به بازارهای جهانی عرضه می‌گردد.

مدل‌های XC90 و S90 نخستین گام‌های ولوو برای بازگشت به رقابت با بزرگان بازار است. این شرکت سوئدی که هم‌اکنون تحت مالکیت جیلی چین به کارش ادامه می‌دهد قرار است با استفاده از پلاتفورم SPA گونه هایی از جدید از برند ولوو را به بازار معرفی نماید و در این راستا قرار است به‌زودی از مدل V70/XC70 نیز رونمایی کند. قرار است این شرکت همراه با جیلی و با استفاده از پلاتفورم جدید CMA، رده جدیدی از محصولات برند جیلی را تولید و عرضه نماید. جیلی چین در مارچ 2010 طی یک قرارداد رسمی ولوو سوئد را خریداری نمود. پیش از جیلی، مالکیت شرکت ولوو سوئد در اختیار فورد آمریکا بود.

 تصاویر جاسوسی از ولوو S90

 تصاویر جاسوسی از ولوو S90

 تصاویر جاسوسی از ولوو S90

 تصاویر جاسوسی از ولوو S90

 تصاویر جاسوسی از ولوو S90

منبع پدال


نظرات