1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. اولین نگاه به ولوو S90

اولین نگاه به ولوو S90

25 آذر 1394
  • 0

سدان پرچم‌دار ولوو، مدل S90 اکنون می‌خواهد به عنوان لوکس‌ترین خودروی تاریخ این کمپانی سوئدی، با بزرگان این کلاس گلاویز شود. رقابتی سخت که علاوه بر اعتبار و شهرت به پیش نیازهای دیگری هم وابسته است. ولوو در این خودرو علاوه بر ایمنی مثال زدنی خود، آخرین فناوری‌های پیشرانه و نیرومحرکه را در قالبی بسیار لوکس و جذاب ارائه نموده است.

این خودروی ولوو روی معماری مدولار جدید SPA بنا می‌شود که قبلاً در شاسی بلند XC90 نیز به کار رفته بود. چنین موضوعی باعث کاهش هزینه‌ها در عین بهینه سازی ساختار خودرو می‌گردد. کار طراحی S90 از خیلی پیش از این آغاز شده بود و در نمایشگاه فرانکفورت 2013 با رونمایی اولین نسخه مفهومی کوپه، به منصه ظهور رسید. جذابیت‌های مدل کانسپت، بازدیدکنندگان را تحت تأثیر قرار داد و این نشان از این داشت که زبان طراحی جدید ولوو می‌تواند موفقیت‌های بسیاری کسب نماید. طراحی چراغ‌های موسوم به چکش Thor که از نوع LED می‌باشند، از مدل کانسپت به XC90 و اکنون به S90 راه یافته است. طراحی چراغ‌های عقب نیز از روی مدل کوپه الهام گرفته شده و البته با توجه به مقررات خودروهای تولیدی، اندکی تغییر یافته است.

جادوی اصلی ولوو در زیر کاپوت نهفته است. رده بالاترین عضو خانواده S90 با پیشرانه هیبریدی T8 ارائه می‌شود که موتوری 2.0 لیتری و چهار سیلندر دارد. اما این موضوع باعث ناامیدی نمی‌شود زیرا این موتور با توربوشارژر و سوپرشارژر تقویت شده و از یک موتور الکتریکی نیز کمک می‌گیرد تا نهایتاً 400 اسب بخار قدرت و 472 پوند فوت گشتاور را در اختیار یک گیربکس 8 سرعته خودکار قرار داده و به هر چهار چرخ منتقل نماید.

البته مدل پایه S90 با موتور T5 ارائه می‌شود که همان موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری توربو است که قدرت خروجیان به 240 اسب بخار و گشتاوران به 258 پوند فوت می‌رسد. در سطح میانی هم موتور T6 قرار دارد که همان موتور قبلی مجهز به سوپرشارژر شده تا 316 اسب بخار و 295 پوند فوت، قدرت و گشتاور خروجیان باشد.

فضای داخل کابین مجلل ولوو S90 یادآور مدل XC90 است. نمایشگر بزرگ عمودی و دریچه‌های تهویه عمودی، روکش‌های چرم و چوب و فلز با کیفیت بالا، کاهش تعداد کلیدها و دکمه‌ها و ساده سازی فضای کابین و داشبورد برای ایجاد محیطی مدرن با کاربری آسان و یکپارچه از ویژگی‌های کابین این خودرو می‌باشند.

ولوو S90 در تابستان سال 2016 و به عنوان مدل 2017 روانه بازار خواهد شد.. پیش‌بینی می‌شود قیمت مدل پایه T5 آن حدود 44500 دلار باشد.

منبع پدال


نظرات