1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. بررسی فولکس واگن تیگوآن مدل ۲۰۱۴

بررسی فولکس واگن تیگوآن مدل ۲۰۱۴

30 مهر 1393
  • 4

تیگوآن کوچک‌ترین شاسی‌بلند فولکس‌واگن است و قیمتش از ۲۳۳۰۵ دلار آغاز می‌شود. رقبای تیگوآن در کلاس شاسی‌بلندهای کوچک مدل‌هایی چون شورولت ایکوناکس، فورد اسکیپ، هوندا CR-V، هیوندای سانتافه، نیساک روگ، سوبارو فارس‌تر و تویوتا راو 4 هستند. در این مطلب به بررسی یک تریم متوسط از تیگوآن ۲۰۱۴ با عنوان SE 4Motyion می‌پردازیم که قیمتش ۲۸ هزار و ۹۵۰ دلار است. اگر به دنبال یک شرایط اسپورت و رانندگی هیجان‌انگیز در یک کراس‌اور کوچک هستید، تیگوآن می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

 فولکس‌واگن تیگوآن نمای کلی

تازه‌های مدل ۲۰۱۴

برای مدل ۲۰۱۴، تیگوآن صاحب تریم‌ها و آپشن‌های جدیدی شده است. از جمله پکیج طراحی داخلی و بیرونی R-Line جدید و یک سیستم صورتی فندر پرمیوم که در حال حاضر برای تریم‌های پایین‌تر نیز در دسترس قرار گرفته است. همچنین فولکس‌واگن، یک دوره ۶ ماهه خدمات VW Car-Net را بدون پرداخت هزینه ارائه می‌دهد که برای تریم‌های SE و بالاتر می‌توان آن را انتخاب کرد. سیستم ایمنی و راحتی Car-Net شامل امکاناتی چون هشدار اتوماتیک تصادف، دستیار جاده‌ای، مکان‌یابی خودروی سرقت شده و همین‌طور دسترسی راه دور به خودرو و هشدار رسیدن به مرز سرعت است. همچنین گزارش سلامت وسیله نقلیه بخشی از این سرویس خواهد بود.

 فولکس‌واگن تیگوآن نمای کلی

زیر پوست تیگوآن

فولکس‌واگن SE 4Motion تست‌شده همراه با یک سیستم گیربکس ۶ سرعته با تبدیل به حالت دستی بوده است. همچنین صندلی‌های چرمی، یک صندلی راننده تنظیم‌شونده در ۸ جهت، گرم‌کن صندلی‌های جلو، شیشه پرایوسی، گرم‌کن آب‌پاش شیشه جلو، سرویس‌های Car-Net و چرخ‌های ۱۷ اینچی آلومینیومی از دیگر امکانات این خودرو هستند. تیگوآن با اینکه یک کراس‌اور کوچک است، ولی وارد شدن و بیرون‌رفتن از آن راحت است. به علاوه، می‌تواند پنج بزرگسال را در خود جای داده و فضای نسبتاً مناسبی برای سر و پاهای آن‌ها فراهم کند. تیگوآن در عقب، فضایی به اندازه ۹۰۹ میلی‌متر برای پاها تدارک دیده که البته از سایر رقبا کمتر است. چرا که شورولت ایکوناکس از این لحاظ ۱۰۱۳ میلی‌متر، مزدا CX-5 فضایی به اندازه ۹۹۸ میلی‌متر، هوندا CR-V برابر ۹۷۳ میلی‌متر و سوبارو فارستر فضایی به اندازه ۹۶۵ میلی‌متر برای پاها درنظر گرفته‌اند.

 فولکس‌واگن تیگوآن نمای فرمان

فولکس‌واگن در حال کلی به سادگی استفاده از کنترل‌ها و ابزارها معروف است و تیگوآن نیز همین شرایط را دارد. استفاده از ابزارهای آن پیچیده نیست و به راحتی می‌توان در آن‌ها به جستجو پرداخت. مواد به کار رفته در طراحی کابین و به خصوص چرم V-Tex دارای کیفیت بالایی هستند. چرم V-Tex را به سختی می‌توان از چرم طبیعی تشخیص داد. در ردیف عقب، صندلی‌ها از نوع جمع‌شونده 40/20/40 هستند و کارایی بسیار خوبی برای مسافرت‌ها و ماجراجویی‌های خانوادگی خواهند داشت. در همین حال، صندلی مسافر جلو تقریباً می‌تواند به حالت افقی قرار گیرد و می‌تواند به راحتی شرایط را برای حمل یک کایاک بلند و یا چیزی با ابعاد آن را فراهم کند. درب عقب تیگوآن نیز عرض زیادی دارد و با کلید باز می‌شود و یک خروجی برق ۱۲ ولتی نیز در محفظه حمل وسایل در عقب تدارک دیده شده است.

 فولکس‌واگن تیگوآن نمای داخلی

 فولکس‌واگن تیگوآن نمای داخل

 فولکس‌واگن تیگوآن نمای صندلی

 فولکس‌واگن تیگوآن نمای صندوق عقب

پیشرانه و مصرف سوخت

فولکس‌واگن تیگوآن SE مدل ۲۰۱۴ از یک موتور ۲ لیتری توربو چهار سیلندر همراه با خنک‌کننده، زمان‌بندی سوپاپ متغیر و انژکتور مستقیم استفاده می‌کند که می‌تواند قدرتی به اندازه ۲۰۰ اسب‌بخار و گشتاوری به اندازه ۲۸۰/۶۵ نیوتن‌متر برای آن تولید کند. این موتور با یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک همراه است که حالت‌های تیپ‌ترونیک، اسپورت و داینامیک شیفت برای آن درنظر گرفته شده است. در همین حال، تیگوآنی که در اینجا تست شده با سیستم دیفرانسیل فوق‌العاده تمام‌چرخ متحرک 4Motion همراه بوده است. تخمین‌های سازمان حفاظت محیط زیست امریکا برای تیگوآن با دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک، ۱۱/۶ لیتر در شهر و ۹/۰۵ لیتر در جاده در هر ۱۰۰ کیلومتر هستند. نسبت بالای دنده‌ها در گیربکس اتوماتیک ۶ دنده و پیک گشتاور شیفت نسبتاً کم، سهم زیادی در این میزان مصرف سوخت داشته‌اند.

 فولکس‌واگن تیگوآن نمای کلی

تیگوآن در جاده

فولکس‌واگن تیگوآن با موتور ۲ لیتری توربوی چهار سیلندر خود، شتاب نسبتاً خوبی را ارائه می‌دهد. موتور توربوی این خودرو در سرعت‌های بالا آرامش و سکوت خوبی دارد و در همین حال، شاسی این کراس‌اور کوچک پایدار باقی می‌ماند. به این معنا که تیگوآن SE تعادل خوبی بین سواری راحت و پایداری خودرو در سرعت‌های بالا دارد. می‌توان گفت که تیگوآن در کلاس شاسی‌بلندهای کامپکت کوچک، اسپورتی‌ترین مدل است.

 فولکس‌واگن تیگوآن نمای کلی

شرایط گیریکس ۶ سرعته اتوماتیک با قابلیت شیفت دستی به همان گونه‌ای است که از آن انتظار می‌رود. حالت «اسپورت» برای علاقه‌مندان رانندگی بسیار ایده‌آل است و عملکرد بسیار خوبی در پیچ‌های کوهستانی از خود نشان می‌دهد. شاید تیگوآن یکی از بهترین عملکردها را در بین کراس‌اورهای موجود در بازار داشته باشد. دینامیک و لذت رانندگی در این مدل، سواری بسیار خوبی را فراهم می‌کند. البته در زمان تست، خبری از برف کوهستانی نبوده، ولی در جاده‌های خیس، پایداری و آرامش خوبی را از تیگوآن مشاهده شده است.

 فولکس‌واگن تیگوآن نمای کلی

دیفرانسیل 4Motion فولکس‌واگن نیز یکی از بهترین سیستم‌های تمام‌چرخ متحرک است و می‌تواند با سیستم‌های کواترو از آئودی و تمام‌چرخ متحرک سیمتریکال سوبارو مقایسه شود. در این سیستم از یک دیفرانسیل مرکزی هالدس استفاده می‌شود که به صورت متغیر پیوسته گشتاور را بنابر کشش مورد نیاز، بین چرخ‌های جلو و عقب تقسیم می‌کند. توصیه می‌شود که حتماً از تیگوآن با سیستم AWD استفاده کنید؛ مگر اینکه در یک آب‌وهوای گرمسیر بخواهید زندگی کنید.

 فولکس‌واگن تیگوآن نمای چراغ عقب

 فولکس‌واگن تیگوآن نمای چراغ جلو

 فولکس‌واگن تیگوآن نمای چرخ

 فولکس‌واگن تیگوآن نمای کلی

 فولکس‌واگن تیگوآن نمای موتور

 فولکس‌واگن تیگوآن نمای کلی

جمع‌بندی

فولکس‌واگن تیگوآن مدل ۲۰۱۴ با موتور ۲ لیتری توربو و گیربکس سرعته اتوماتیک یک خودروی بسیار آرام است. هندلینگ سیستم تعلیق در پیش‌ها بسیار خوب انجام می‌شود. در همین حال، اگر نیاز به فضای زیاد برای حمل وسایل و جای پای زیاد در عقب ندارید، صندلی‌های عقب می‌تواند انعطاف‌پذیری زیادی را در اختیار شما قرار دهند. تیگوآن برای یک زندگی فعالانه طراحی شده و در همین‌حال، عملکرد اسپرت مناسبی را در جاده از خود نشان می‌دهد و می‌تواند به راحتی از یک مسیر ناهموار عبور کند.

 فولکس‌واگن تیگوآن نمای جلو

 فولکس‌واگن تیگوآن نمای جلو

 فولکس‌واگن تیگوآن نمای عقب

 فولکس‌واگن تیگوآن نمای داخل

 فولکس‌واگن تیگوآن نمای داخل

 فولکس‌واگن تیگوآن نمای داخل

 فولکس‌واگن تیگوآن نمای داخل

 فولکس‌واگن تیگوآن نمای داخل

منبع پدال


نظرات

  • یوونتوس یوونتوس (30 مهر 1393 ساعت 19:28)

    واگن این جلو پنجره رو ول نمیکنه.

    فولکسچی فولکسچی (24 بهمن 1393 ساعت 22:18)

    از یه زن و مرد مو طلایی چشم ابی اروپایی مگه ممکنه یه بچه سیه چرده مو وزوزی افریقایی به دنیا بیاد؟خوب اصالت یعنی اینکه هر کجا ماشینی رو دیدی از قیافش زود تشخیص بدی که مارکش چیه.تا حالا شده یکی از قیافه ماشینای چینی بگه چه تحفه ایه؟ ترکیب ۴ ماشین اروپایی و امریکایی که خبری هم از کیفیت نیست محصول زاد و ولد کشوردوست و برادر چینه که ماهی ۴-۵ مدل جدید با بوق و کرنا وارد مملکت میشه و ثروت و سرمایه این ملت بدبختو مثل زالو داره میمکه.کاش ماشینای وارداتی ما همشون مثل فولکس بودن با اون جلو پنجره تکراری

  • میلادحسنی میلادحسنی (30 مهر 1393 ساعت 11:15)

    چقدر بی ریخت هستش

  • محمدماجد محمدماجد (30 مهر 1393 ساعت 10:41)

    قیافش خیلی جذابه .طراحی داخلیش مثل اسپرتیج میمونه