1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. تایید واردات رسمی خودروهای آمریکایی به ایران

تایید واردات رسمی خودروهای آمریکایی به ایران

1 اردیبهشت 1395
  • 0

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو گفت:‌ نمایندگی رسمی شورولت تمام مراحل خود را در ایران طی کرده و از طریق کره جنوبی خودروهای آمریکایی شورولت وارد بازار ایران شده است.

فرهاد احتشام‌زاد در مورد آخرین وضعیت بازار واردات خودروی آمریکایی به ایران، اظهار داشت:‌ نمایندگی شرکت شورولت که از طریق کره جنوبی فعالیتش را در ایران آغاز کرده تمام مدارک و گواهی‌های لازم در زمینه استاندارد،‌محیط زیست و غیره را به طور قانونی طی و دریاقت کرده است.

احتشام‌زاد در مورد تمایل ورود شرکت‌های مختلف خودروساز خارجی به بازار ایران اینگونه توضیح داد که تقاضا برای حضور در بازار خودروی ایران افزایش یافته که بیشتر به منظور واردات خودروی آماده است.

به زعم احتشام انتقال تکنولوژی جدید مزیت واردات خودروهای خارجی به کشور است و افزود: نمایندگی‌ها باید بتوانند خود را با تکنولوژی روز مجهز کنند و موظف به ارائه خدمات پس از فروش مناسب هستند که در کنار آن آموزش‌های به روز نیز داده می‌شود.

وی خطاب به واردکنندگان خودرو گفت: از آنجایی که مردم در ایران به خودرو نگاه سرمایه‌ای دارند برندهایی در ایران ماندگار خواهند بود که سرمایه‌گذاری بلندمدتی داشته باشند چرا که خدمات پس از فروش به مشتری یکی از ارکان اصلی در بازار ایران است و در عین حال باید تکنولوژی خودروسازان خارجی در ایران به روز باشد.

احتشام‌زاد در مورد آمار واردات خودرو که در سال گذشته با 50 درصد کاهش روبه‌رو بوده اینگونه توضیح داد که در سال 93، به دلیل کاهش شدید تولید داخل در سال 92، و لجام‌گسیختگی بازار و نبود نظارت کافی آمار واردات خودرو به دو برابر رسید.در حالی که از سال 90 به بعد نیاز واردات خودرو در کشور سالانه 50 هزار دستگاه بوده است.با ورود خودروهای آمریکایی به ایران موافقت شد

وی تصریح کرد: در سال 94 واردات خودرو به رقم واقعی خود یعنی همان 50 هزار دستگاه رسید که برای سال 95 هم همین رقم پیش‌بینی می‌شود.

به گفته رئیس انجمن واردکنندگان خودرو، دولت پیش‌بینی کرده است که در سال 1404، 10 درصد میزان تولید داخل خودرو وارد شود که اکنون این رقم 4 درصد است.

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو همچنین در پاسخ به اینکه امسال نیز معیار خودروی لوکس حجم بالای موتور 2500 سی‌سی در نظر گرفته شده در حالی که قرار بود قیمت نیز مد نظر قرار گیرد با اظهار تأسف از اینگونه معیارها گفت:‌ ما توضیحات و تحلیل‌های فنی خود را بر اساس مدل‌های دنیا به سازمان توسعه تجارت ارائه کرده‌ایم و معتقدیم تعیین مشخصات فنی محصول نشانگر لوکس بودن نیست بلکه قیمت آن هم باید مد نظر قرار گیرد.



نظرات