1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. تصاویر غیر رسمی از فیس لیفت کیا اسپورتیج

تصاویر غیر رسمی از فیس لیفت کیا اسپورتیج

10 مرداد 1394
  • 0

هیوندای، کیا، تویوتا، لکسوس، آستون مارتین و یا پورشه هم که باشی، محال است که در دنیای کنونی، جایی که در کسری از ثانیه‌ دریای اطلاعات جابجا می‌شود، از دست رسانه‌ها و افراد علاقه‌مند به صنعت خودرو در امان باشی! همانطور که تصاویر مدل‌های بعدی آستون مارتین، فورد، میتسوبیشی و دیگر سازندگان زودتر از موعود لو رفت،‌ این‌بار هم نوبت کیا است تا با انتشار زودهنگام تصاویر سه‌بعدی و رندر‌شده‌ی نسخه‌ی بعدی SUV کوچک محبوبش، لذت یک معرفی پر از غافلگیری را از دست بدهد!

معلوم نیست که این تصاویر رسمی هستند و یا ساخته و پرداخته‌ی ذهن یک طراح خلاق… به هر حال بسیار حرفه‌ای به نظر می‌رسند!

هر‌چند وب‌سایت The Korean Car Blog -که مخصوص اخبار و اطلاعات مربوط به خودرو‌های کُره‌ای است- با انتشار جمله‌ی بالا شک خود را در مورد صحت تصاویر کیا اسپورتیج ۲۰۱۶ اعلام داشت، اما مطمئنا تلاش بسیار زیاد کیا برای حذف تصاویر منتشر شده نشان از صحت و اعتبار بالای آن‌ها دارد؛ بالاخره اگر این تصاویر مربوط به نسخه‌ی نهایی (و یا شبیه به آن) نباشد، دلیلی بر پیگیری کیا موتورز وجود نخواهد داشت!

سامسونگ موبایلز، یکی از زیر‌مجموعه‌های سامسونگ که به تولید انواع گوشی هوشمند می‌پردازد، را که می‌شناسید؟ همواره به کپی‌برداری غیرحرفه‌ای از اپل متهم می‌شد و همین قضیه در مورد هیوندای و دیگر خودروسازان معتبر نیز مطرح می‌شود؛ شاید صنعت متفاوتی باشد، اما وضعیت همان وضعیت است! اصلا چرا به راه دور برویم؟ از همان لحظه‌ای که تصاویر (احتمالی) کیا اسپورتیج ۲۰۱۶ منتشر شد، بسیاری از طرفداران (و منتقدان خودرو‌های کره‌ای) با «نسخه‌ی قلابی پورشه کاین» خطاب کردن کیا اسپورتیج ۲۰۱۶، به استقبال این SUV کوچک‌اندام رفتند! اما از حق که نگذریم، کمی رنگ‌وبوی مرسدس-بنز هم در چراغ‌های پشتی این خودرو حس می‌شود!

همانند کیا اپتیما، این خودرو نیز در ۲ مدل پایه‌ی MX (خلاصه‌ی Modern Extreme) و SX (خلاصه‌ی Sport Extreme) و همینطور مدل بالا‌رده‌تر اسپورتیج ۲۰۱۶ عرضه خواهد شد. همچنین درحالی که در مدل‌های پایه مانند کیا اپتیما شاهد موتور‌های ۱.۷ لیتری دیزلی و ۱.۶ لیتری توربو هستیم، مدل بالا‌رده‌ی اسپورتیج ۲۰۱۶ با برخورداری از موتور ۲ لیتری توربو قدرتی معادل ۲۴۵ اسب‌بخار را به نمایش خواهد گذاشت.

علاوه بر تغیرات ظاهری اسپورتیج سال ۲۰۱۶، فرمان‌پذیری نیز به لطف تغیرات سیستم تعلیق خودرو بهبود‌هایی را شاهد خواهد بود؛ همچنین احتمالا تغییرات و بهبود‌های فنی دیگری نیز در این نسخه اعمال خواهد شد.

راستی، این‌همه در مورد اسپورتیج صحبت کردیم! نظر شما راجع به آن چیست؟ بین توسان و اسپورتیج، واقعا کدام‌یک انتخاب مناسب‌تری است؟ در ضمن، بر اساس کدام ملاک‌(ها)، اسپورتیج و یا توسان انتخاب بهتری هستند؟

 تصاویر غیر رسمی از فیس لیفت کیا اسپورتیج

 تصاویر غیر رسمی از فیس لیفت کیا اسپورتیج

 تصاویر غیر رسمی از فیس لیفت کیا اسپورتیج

 تصاویر غیر رسمی از فیس لیفت کیا اسپورتیج

 تصاویر غیر رسمی از فیس لیفت کیا اسپورتیج

منبع پدال


نظرات