1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. تمایل خودروسازان انگلیسی برای ورود به بازار ایران

تمایل خودروسازان انگلیسی برای ورود به بازار ایران

8 اردیبهشت 1395
  • 0

رئیس اتاق مشترک بازرگانی بریتانیا و ایران با اشاره به مشکلات موجود در زمینه ارتباطات بانکی ایران گفت: زمینه های مختلفی برای تعمیق روابط اقتصادی دو کشور وجود دارد که از آن جمله می توان به تمایل شرکتهای خودروسازی جگوار،‌لندروور و بنتلی اشاره کرد.

محمدرضا نعمت زاده در دیدار با رئیس اتاق مشترک بازرگانی بریتانیا و ایران با اشاره به علاقه مندی ایران برای ارتقای روابط تجاری و گسترش همکاریهای دو جانبه تصریح کرد: دراین بین انجام سرمایه گذاریهای مشترک و بلندمدت از اهداف مهم ما خواهد بود.

وی گفت: در حال حاضر ایران به دنبال سرمایه گذاری مشترک ،‌سهیم شدن در دانش ،‌پیشرفت تکنولوژی و بازار است.

وزیر صنعت،‌معدن و تجارت با اشاره به ظرفیتهاو فرصتهای کشور برای گسترش مناسبات دوجانبه تولیدی و تجاری سرمایه گذاری مشترک در زمینه خودروسازی و قطعه سازی ،‌حمل و نقل،‌راه آهن ،‌صنعت شیمی و پتروشیمی ،‌آموزش ،‌تحقیق و توسعه ،‌خدمات ، خطوط لوله ‌نفت و گاز را از زمینه ها و محورهای همکاری دو کشور برشمرد.

نعمت زاده ،‌ضرورت سرعت بخشی به فرآیندهای همکاری تجاری بین دو کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: از طرف ایران هیچ محدودیتی برای همکاری وجود ندارد .

به گفته وی؛ ‌فعال شدن بیمه صادراتی در مقیاس بزرگ برای همکاری های دو جانبه همانطور که با سایر کشوره فعال شده بسیار ضروری است .

وی تاکید کرد:‌ در صورتی که شرکتهای انگلیسی علاقه مند به همکاری با ایران هستند باید تلاش و سرعت خود را برای تعاملات بیشتر کنند.

همچنین دراین دیدار « لرد لامونت » ، رئیس اتاق مشترک بازرگانی بریتانیا و ایران نیز ضمن ابراز خرسندی از بسط و توسعه تعاملات دو کشور افزود:‌ آغاز همکاری بانکها و حل مسائل بانکی به افزایش سطح همکاریها کمک خواهد کرد چرا که ما خواهان از سر گیری روابط خود با ایران همچون گذشته هستیم.

وی انتقال تکنولوژی را فرصتی مناسب برای توسعه همکاریها دانست و گفت:‌ انتقال تکنولوژی ،‌ درها را برای افزایش تعاملات باز خواهد کرد.

لرد لامونت با بیان اینکه در خصوص روابط بانکی شاهد پیشرفتهای خوبی از سوی ایران هستیم یادآور شد:‌ زمینه های مختلفی برای تعمیق روابط اقتصادی دو کشور وجود دارد که از آن جمله می توان به تمایل شرکتهای خودروسازی جگوار،‌لندروور و بنتلی اشاره کرد.

منبع ایلنا


نظرات