1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. زشت ترین خودروهای تولید شده در چین

زشت ترین خودروهای تولید شده در چین

16 تیر 1393
  • 7

با وجود اینکه صنعت خودرو چین در سال های گذشته پیشرفت چشمگیری داشته اما برای ایجاد رقابت در مقابل خودروسازان غربی راه زیادی را پیش رو دارد.

هرگاه صحبت از خودروهای چینی به میان می‌آید همه به یاد خودروهای بی کیفیتی می افتند با وجود قیمت ارزان دوام و ماندگاری خوبی دارند. اما آیا واقعاً این طور است؟

حقیقت امر این است که صنعت خودرو سازی در چین در سال‌های اخیر پیشرفت بسیار قابل توجهی داشته است. به طوری که چینی‌ها در عرض چند سال از تولید دوچرخه‌های معمولی به تولید خودروهای سدان و به اصطلاح لوکس هم رسیده‌اند. اما این پیشرفت را می‌توان تازه ابتدای کار برای چینی‌ها دانست. این اقتصاد بزرگ دنیا برای اینکه بتواند وارد رقابت با خودروسازان مطرح دنیا بشود باید راه درازی را طی کند. همانطور که خودروسازان ژاپنی و کره ای نیز در ابتدای کار حرفی برای گفتن نداشتند اما با گذشت زمان توانستند جای خود را در بازارهای جهانی باز کنند.

در ادامه به معرفی برخی از بدترین و نامناسب‌ترین خودروهای چینی که تا کنون تولید شده خواهیم پرداخت. با دیدن برخی از آن‌ها شاید باورتان نشود که این خودروها به مرحله تولید انبوه نیز رسیده‌اند!

تانگ هووا چیکا

نشان جلوی این اتومبیل کوچک الکتریکی نشان می‌دهد که این خودرو متعلق به شرکت Chairman Mao است که با شنیدن نام آن تصور می شود با خودرویی خوب و موفق رو به رو باشید. اما با دیدن طراحی آن متوجه می‌شوید که اصلاً اینطور نیست! این خودرو که توسط لی شی گوانگ طراحی شده در نمایشگاه 2008 فرانسه به نمایش گذاشته شد و به مرحله تولید هم رسید اما بلافاصله متوقف شد.

بدقواره ترین خودروهایی که در چین تولید میشود

تانگ هوانگ دترویت فیش

چینی‌های خلاق تنها به دلیل اینکه قرار بود برای اولین بار این شاهکار طراحی را در نمایشگاه دترویت آمریکا به نمایش بگذارند نام آن را "ماهی دترویت" گذاشتند. البته جزئیات زیادی در زمان نمایش این خودرو در مورد آن منتشر نشد اما بعدها مشخص شد این خودرو قرار است یک وسیله نقلیه آبی – خاکی باشد!

بدقواره ترین خودروهایی که در چین تولید میشود

دونگفنگ EQ7240BP

چینی‌ها سابقه درخشانی در کپی برداری ناشیانه از خودروهای دیگر دارند. در مورد این مدل هم می‌توان گفت که یک کپی از یک مدل کوپه آشنای کره ای است. نه تنها خود طرح چنگی به دل نمی‌زند بلکه اضافه کردن حجم زیاد به قسمت سپر و عقب ظاهر آن را بسیار نا خوشایند کرده. اگر از همه این‌ها بگذریم باید دید چه کسی این اسم زیبا (EQ7240BP) را برای آن انتخاب کرده.

بدقواره ترین خودروهایی که در چین تولید میشود

شوانگ گوانگ نوبل

آیا به نظر نمی‌رسد که شرکت شوانگ گوانگ یک کپی از خودورهای اسمارت موجود در بازار است؟ شباهت و کپی برداری این شرکت برای تولید خودروی نوبل به قدری بود که دادگا ه های ایتالیا حضور آن را در نمایشگاه خودرو در سال 20078 در بلونیا ممنوع کردند. همانطور که در قبل هم اشاره شد کپی برداری مطلق از خودروهای غربی یکی از بزرگ‌ترین مشکلات صنعت خودرو در چین است.

بدقواره ترین خودروهایی که در چین تولید میشود

چانگ فنگ رامبوس

تصور کنید دو خودروی رلیانت رابین (خودروی مشهوری که مینی مستر بین همیشه با آن رقابت داشت) را از وسط بریده شده و سرو ته به هم متصل کرده باشند. در این صورت نتیجه آن می شود چانگ فنگ رامبوس که برای اولین بار در سال 2007 رونمایی شد. این خودروی عجیب با طرح چرخ های لوزی شکل یک موتور 999 سی سی دارد که 2 چرخ میانی را به حرکت درمی آورد.

بدقواره ترین خودروهایی که در چین تولید میشود

جیلی مایبو فشن

اگر ب ام و M3 یک طراحی زیبا در دسته خودروهای کوپه باشد، مایبو فشن تولید شرکت جیلی را در چه رتبه ای قرار می‌دهید؟ این خودرو که طراحی آن برگرفته از تکنولوژی و فناوری‌های روز دهه 80 است هیچ حرفی از لحاظ زیبایی و کیفیت برای گفتن ندارد.

بدقواره ترین خودروهایی که در چین تولید میشود

شاندونگ هیویون HY-B2672

اگر این خودرو با طراحی فوق العاده اش را جزء وسایل بازی یک شهربازی ببینید تعجبی نخواهید کرد. طراح آن ادعا می‌کند که با این خودرو می‌توانید با سرعت 110 کیلومتر بر ساعت حرکت کنید. حتی تصور حرکت با این سرعت در داخل این خودرو به اندازه ظاهر آن ترسناک است. خوشبختانه این خودروی خاص سه چرخ هنوز به مرحله تولید انبوه نهایی نرسیده اما شرکت سازنده آن در وب‌سایت خود از مشتریان دعوت کرده تا پیشنهادات خود را برای بهبود طراحی این مدل ارائه کنند.

بدقواره ترین خودروهایی که در چین تولید میشود



نظرات

  • Pride 11 Pride 11 (16 مرداد 1399 ساعت 11:08)

    فعلا خودروهای چینی تو ایران خیلی طرف دار داره

  • mohammad mohammad (5 بهمن 1396 ساعت 17:40)

    ماشین اخری خیلی جالبه

  • رخش جاده رخش جاده (2 مرداد 1394 ساعت 16:50)

    خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

  • محمد پاینده محمد پاینده (30 تیر 1394 ساعت 11:46)

    ولی اون زرده تانگ هوانگ خیلی جالبه ، شبیه چکمه س.

  • شمسایی شمسایی (16 تیر 1393 ساعت 16:45)

    از پراید قشنگ تره که

  • باراکا باراکا (16 تیر 1393 ساعت 13:01)

    صادراتشون به ایران کی شروع می شود؟

    حیاتی حیاتی (17 تیر 1393 ساعت 12:26)

    واقعا گل گفتی