1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. سریع‌ترین و کم‌مصرف‌ترین خودروی دیزلی دنیا Trident Iceni

سریع‌ترین و کم‌مصرف‌ترین خودروی دیزلی دنیا Trident Iceni

20 اردیبهشت 1393
  • 1

خودروساز انگلیسی ترایدنت به تازگی از محصول جدیدی رونمایی کرده است که طبق گفته آنها یکی از شاخص‌ترین سوپراسپرت‌ها در دنیای گازوئیل‌سوزها است.

Trident Iceni

این خودرو از یک تکنولوژی مصرف سوخت خاص به نام "Torque nultiplication" استفاده می کند که به آن اجازه می دهد تا به راحتی به حداکثر سرعت 306 کیلومتر در ساعت دست یابد و همچنین با استفاده از تنها یک باک سوخت مسافتی 3219 کیلومتری را طی کند.

Trident Iceni

ترایدانت شرکتی است که از سال های 1960 در زمینه ساخت خودرو فعال بوده است، اما اخیرا چند سالی است که محصولات جدیدی وارد بازار نکرده اند.

این شرکت در سال 2005 تغییراتی اساسی را در ساختار خود ایجاد و آخرین بار در سال 2011 اطلاعات جدیدی از این خودرو منتشر کرد.

Trident Iceni

این شرکت هفته پیش به صورت ناگهانی از مدل نهایی این خودرو رونمایی کرد و اعلام کرد که افراد مختلف می توانند آن را سفارش دهند. همچنین دو مدل دیگر با طرح بدنه ای متفاوت را نیز برای سفارش آماده اعلام کرد.

این خودرو به یک موتور 6.6 لیتری 8 سیلندر وی شکل مجهز است که می تواند 395 اسب بخار توان تولید کند. تکنولوژی تورک که در این خودرو به کار رفته می تواند به میزان 50 درصد مصرف سوخت را بهبود بخشد.

Trident Iceni

هدف شرکت ترایدنت در تولید این خودرو، ترکیب قدرت و سرعت یک خودروی مسابقه ای با میزان مصرف سوخت یک خودوی کوچک بوده است. موضوعی که به نظر می رسد سازندگان در دستیابی به آن موفق بوده اند.

ترایدنت در ساخت این خودرو از بسیاری از قطعات طراحی شده توسط خودش استفاده کرده است، از جمله یک جعبه دنده اتوماتیک که می تواند تعویض دنده ای روان و به موقع را برای رانندگان به همراه داشته باشد.

بر اساس تخمین های ترایدنت این خودرو می تواند با استفاده از یک باک سوخت مسافتی بیش از 3200 کیلومتر را بپیماید. این اتومبیل همچنین می تواند در 3.7 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست یابد. این خودرو علاوه بر این که در مدل های معمول وارد بازار می شود، مدل های با امکانات بیشتری را نیز برای افرادی که علاقه مند هستند ارایه می دهد.

Trident Iceni

تمامی 3 مدل این خودرو با قیمت پایه 162 هزار دلار وارد بازار می شوند، خریداران می توانند با پرداخت 19 هزار دلار بیشتر از افزایش کوچکی در بخش سرعت و امکانات نیز بهره مند شوند.

Trident Iceni

Trident Iceni



نظرات

  • تنبور تنبور (16 مهر 1393 ساعت 19:09)

    قسمت جلو پنجره خیلی شبیه به اسپایکره