1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. تویوتا از موتورهای دیزلی بی ام و استفاده می کند

تویوتا از موتورهای دیزلی بی ام و استفاده می کند

15 تیر 1394
  • 0

تویوتا خواهان مشارکت هر چه بیشتر خود با شرکت‌های آلمانی از جمله BMW برای استفاده از موتورهای دیزلی این شرکت شده است که بر روی چندین مدل مختلف خود با موتورهای مختلف بهره ببرد.

با اینکه تویوتا بهترین راه حل خود را برای تولید خودروهای هیبریدی و کم‌مصرف خود شناخته است، حال موافقت خود را برای استفاده موتورهای دیزلی شرکت بزرگ باواریایی BMW به جهت استفاده در مدل‌ها و پلتفرم های متفاوت خود اعلام کرده است.

اولین مدل پس از این همکاری ظهور تویوتا ورسو 1.6 D-4D است که از موتور 109 اسب بخاری مینی کوپر D برای کمک به کاهش انتشار گازCO2 و بالا بردن عملکرد این خودرو استفاده کرده است. با این حال با راه‌اندازی ورسو جدید، نایب‌رئیس این شرکت در اروپا، آقای gerald Killmann تأیید کرد که همچنین در حال توسعه سایر مدل‌های تویوتا برای استفاده از این موتور هستیم، که ازجمله Auris هاچ‌بک و استیشن، ورسو، پریوس و کراس‌اوور RAV4 می‌باشد، همچنین دیگر مدل‌ها هم از موتورهای بزرگ‌تر BMW استفاده خواهند کرد که تویوتا اَوِنسیس یکی از آنهاست همچنین مدل جدید و اسپرت سوپرا نیز از پیشرانهٔ هیبریدی BMW بهره خواهد برد.

از آقای Killlmann پرسیده شد که گسترهٔ این معامله برای موتورهای BMW چقدر است، به ما گفت:

در حال حاضر دریافت موتور از BMW برای چندین پلت فرم توافق شده است، که برنامه دریافت موتور بزرگ‌تر 2.0 لیتری BMW را هم برای مدل‌های بیشتری از تویوتا نیز در دستور کار داریم. این موتور قرار است به‌تدریج جایگزین مدل‌های فعلی در این محدوده باشد، و هدف از این کار افزایش فروش برای برند تویوتا در اروپا خواهد بود، چراکه خریداران هنوز هم از نظر مصرف سوخت برای این مدل‌ها تردید دارند و این امر به آنها کمک خواهد کرد.

Auris یا همان کرولای جدید در حال حاضر فروش خوبی برای تویوتا داشته است و در حال حاضر پنجمین هاچ بک پرفروش در بازه C سگمنت می‌باشد که رقبایی فوق‌العاده‌ای مانند فولکس‌واگن گلف و فورد فوکوس در این لیست به چشم می‌خورد. بدون شک تویوتا به فکر فروش هر چه بیشتر محصولات خود است و برای رسیدن به این هدف، تمام تلاش خود را خواهد کرد.

ممکن است خبر دریافت موتور از BMW برای هواداران تویوتا ناراحت‌کننده باشد، اما خبر بدتر برای طرفداران خودروهای اسپرت تویوتا این است که آقایKillmann گفته است:

کوپهٔ GT 86 اهداف و نیازهای ما را در عرصه فروش برآورده نکرده است و مشخص شده است که در تمام بازارهای عمده جهانی ضعیف عمل کرده است. این عملکرد ضعیف ما را بر آن داشت که یک نسخه قوی‌تر و سریع‌تر از این خودرو را تولید کنیم که بتواند گزینه‌ای در بین انتخاب‌های اول از لیست مردم باشد. همچنین ممکن است یکی از دو مدل کبریولت یا کوپه را با توجه به‌صرفه اقتصادی تولید کنیم که بتواند خواسته‌های ما را برای فروش بیشتر در بازارهای جهانی برآورده سازد.

او همچنین گفت:

هنوز تویوتا مطمئن نیست که عامل اصلی خرید و فروش کم این مدل‌ها چیست، به ویژه اینکه این فروش کم ضربه بزرگی به رسانه خودرویی تویوتا می‌زند. من شخصاً فکر می‌کنم که موتور مناسب می‌تواند این کمبودها را بیشتر جبران کند.

مدل فیس لیفت اَوِنسیس سدان و استیشن هم قرار است از موتورهای 1.6 لیتری و 2.0 لیتری دیزلی BMW استفاده کند؛ مدل 1.6 لیتری دیزل قدرتی معادل 110 اسب بخار و 270 نیوتن متر گشتاور خواهد داشت و ضمن قدرتمندتر بودن، مصرف سوختی معادل 4.1 لیتر در هر صد کیلومتر را داراست. مدل دوم از این پیشرانه‌ها نسخه 2.0 لیتری دیزل است که قدرتی برابر 141 اسب بخار و 320 نیوتن متر خواهد داشت و در هر یک‌صد کیلومتر 4.5 لیتر سوخت می‌سوزاند.

این خودروساز ژاپنی سال‌های زیادی در مقابل توسعه موتور خودرو، در مقیاس گسترده‌ای و با استفاده از انرژی هیبریدی پیشگام بوده است که مدل پریوس یکی از آنهاست. حال از طریق مشارکت با BMW، برای رسیدن به عملکرد قابل‌اعتماد و مقرون‌به‌صرفه از نظر مشتریان امیدوار است. اما هنوز حرکت این خودرو را به سمت پیشرانه‌های هیبرید BMW آغاز نکرده است.

 تویوتا از موتورهای دیزلی بی ام و استفاده می کند

 تویوتا از موتورهای دیزلی بی ام و استفاده می کند

 تویوتا از موتورهای دیزلی بی ام و استفاده می کند

 تویوتا از موتورهای دیزلی بی ام و استفاده می کند

 تویوتا از موتورهای دیزلی بی ام و استفاده می کند

 تویوتا از موتورهای دیزلی بی ام و استفاده می کند

 تویوتا از موتورهای دیزلی بی ام و استفاده می کند

منبع پدال


نظرات