1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. UUV محصول کاربردی تویوتا در سِما

UUV محصول کاربردی تویوتا در سِما

20 آبان 1394
  • 1

تویوتا در ماه ژوئن سال جاری از این «وسیله نقلیه کاربردی نهایی» خبر داد، ولی تا نمایشگاه امسال SEMA، فرصتی برای دیدار از نزدیک با آن فراهم نشده بود.

ترکیبی از یک مینی‌ون و یک شاسی‌بلند اصلاح‌‌شده می‌تواند نهایت یک وسیله نقلیه شخصی باشد؛ چیزی که در این «سیه‌نا» به کار گرفته شده است. در عین حال، تویوتا برای این خودرو، یک کلاس عجیب به نام وسیله نقلیه کاربردی نهایی یا UUV درنظر گرفته است.

این خودرو به همراه ۸ مدل دیگر برای شرکت در هیئت بهتر از همیشه (Ever-Better Expedition) ساخته شده است؛ ابتکاری در سطح جهانی که برای حمایت و اتحاد ۳۳۰ هزار عضو تیم تویوتا در سراسر دنیا با مأموریت ارائه محصولاتی «بهتر از همیشه» طراحی شده است. سیه‌نا مرکز فرماندهی بخش امریکای شمالی در این سفر است و بیش از ۱۶۵۰۰ مایل (۲۶۵۰۰ کیلومتر) در شرایط سخت و سنگین مسیرهای قاره امریکا رانندگی خواهد کرد.

تویوتا به این دلیل از بدنه یک سیه‌نا در پروژه UUV استفاده کرده که عقیده دارد این خودرو بیشترین فضای داخلی ممکن را برای قرارگیری تجهیزات الکترونیکی موردنیاز برای سفر در اختیار قرار می‌دهد. در واقع، این وسیله نقلیه مجهز به یک رسیور متحرک تلویزیون ماهواره‌ای «ترک‌ویژن»، سیستم وای‌فای، دسترسی اینترنت، درگاه‌های چندگانه USB، نمایشگر ۱۷ اینچی، تلویزیون LED سونی ۶۰ اینچ، سیستم صوتی ۲۵۰۰ وات JBL و یک سیستم دوربین دید در شب Flir M-324xp با قابلیت ضبط تصاویر با وضوح بالا است.

به‌علاوه، تویوتا می‌گوید که مهندسان از طریق «صندلی کاپیتان» در پشت این UUV می‌توانند در هر لحظه، داده‌های رانندگی هر کدام از وسایل نقلیه گروه همراه را مشاهده کنند و اطلاعات را به ساختمان مرکزی تویوتا انتقال دهند.

تویوتا اگر می‌خواست تنها با یک مینی‌ون معمولی به سراغ شرایط سخت رانندگی برود، احتمالاً در این سفر با مشکل مواجه می‌شد و به همین دلیل، بدنه سیه‌نا را با فریم یک «تویوتا تاکوما 4×4» همراه کرد. به این ترتیب، این وسیله می‌تواند در ماجراجویی‌های آفرود شرکت کند و با استفاده از یک سیستم تعلیق چهار لینک که به ارتفاع رانندگی آن ۴ اینچ اضافه کرده، تایرهای نیتو ماد گرپلر 33×22 بر روی چرخ‌های آفرود مانستر انرژی 539B با ابعاد 22×12 اینچ و آزادی حرکت ۴۰ سانتی‌متری چرخ‌ها، به هر مسیری وارد شود.

به گفته تویوتا، رانندگی با تویوتا همانند همان نسخه‌ای است که در بازار وجود دارد، ولی در همین حال، ظاهر کنترلر‌ها و دکمه‌ها شبیه به تجهیزات OEM و متصل به عملکردهای تاکوما، خودرویی است که بر اساس آن ساخته شده است.

خودروی UUV تویوتا پس از نمایش در SEMA، به ماجراجویی‌هایش در کانادا و آلاسکا ادامه خواهد داد.

 UUV محصول کاربردی تویوتا در سِما

 UUV محصول کاربردی تویوتا در سِما

 UUV محصول کاربردی تویوتا در سِما

 UUV محصول کاربردی تویوتا در سِما

 UUV محصول کاربردی تویوتا در سِما

 UUV محصول کاربردی تویوتا در سِما

 UUV محصول کاربردی تویوتا در سِما

منبع پدال


نظرات

  • رخش جاده رخش جاده (23 آبان 1394 ساعت 13:32)

    نمای جلوش شبیه لکسوس RX هست