1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. سوپرای جدید , دوسال دیگر می آید!

سوپرای جدید , دوسال دیگر می آید!

26 تیر 1395
  • 0


آخرین اخبار حاکی از آن است که نسل جدید تویوتا سوپرا پس از سال­ها انتظار در سال ۲۰۱۸ و مدت کمی پس از بی ام و Z5 وارد بازار خواهد شد، درحالی که قطعات بسیاری از این دو با یکدیگر مشترک است.

بی ام و و تویوتا از سال ۲۰۱۲ بر روی یک مدل مشترک فعالیت میکردند، اما اکنون زمان آن رسیده که هر کدام مسیر جداگانه ای برای توسعه طی کنند. اخیرا تصاویر جاسوسی از تست مدل کروکی بی ام و Z5 منتشر گردیده و تویوتا نیز بیان داشته که در مراحل مشابه به سر میبرد.

 تویوتا سوپرا سال 2018 می آید



هنگامی که بی ام و به طور جدی دنبال جایگزین کردن Z4 با Z5 بودن، تویوتا نیز تصمیم گرفته بود تویوتا سوپرایی که آخرین تولیدات آن سال ۲۰۰۲ خط تولید را ترک کردند، احیا کند. سوپرای جدید با الهام از کانسپت FT-1 که در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۴ رونمایی شد و در خط تولید تویوتا GT86 تولید خواهد شد.

 تویوتا سوپرا سال 2018 می آید



اکنون در آستانه بازگشت یکی از کلاسیک ترین خودروهای اسپرت تویوتا هستیم. همانطور که به طور سنتی لقب سلیکا به خودروهای اسپرت در ابعاد GT86 داده میشود، سوپرا نیز پرچمدار یک نسل از اتومبیل های اسپرت میباشد. اما به نظر میرسد سوپرای جدید به مراتب گرانتر از GT86 باشد که به دلیل سامانه انتقال قدرت و فناوری های پیچیده به کار رفته در آن است.

 تویوتا سوپرا سال 2018 می آید



هر دو مدل جدید (سوپرا و Z5) از مجموعه هیبریدی چهار چرخ متحرک بهره میبرند. در یک تقسیم کار قرار شد تا طراحی موتور بنزینی به عهده بی ام و و مجموعه الکتریکی به عهده تویوتا باشد. از آنجا که بی ام و قبلا تجربه کافی در کار با پروژه های مشابه مثل i3، i8 و سری ۷ جدید کسب کرده است، به خوبی از عهده این کار برآمده و از فیبرکربن در طراحی خود استفاده کرده است. ضمن اینکه در ضمن تولید محصولات هیبریدی قطعا هیچ شرکتی در جهان تجربه و توانایی تویوتا را نخواهد داشت.

 تویوتا سوپرا سال 2018 می آید



از آنجایی که این دو خودرو قطعات مشترک زیادی دارند، دو شرکت تصمیم گرفته اند کارخانه مشترکی برای تولید آنها دایر کنند. این احتمال که کارخانه مذکور در اروپا یا آمریکا باشد به مراتب بیش از احداث کارخانه در ژاپن است. لکسوس نیز هرچند هنوز خود را درگیر این پروژه نکرده اما ورود به آن در بلندمدت را نیز رد نکرده است. مدیرعامل لکسوس در مصاحبه ای گفته است که ما و تویوتا یک هویت هستیم و ما به هرآنچه که تویوتا در اختیار دارد، دسترسی داریم.

 

منبع: دنیای خودرو



نظرات