1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. همکاری تویوتا با سوبارو ادامه دارد

همکاری تویوتا با سوبارو ادامه دارد

21 آبان 1394
  • 0

مطابق گزارش‌های اخیر، سوبارو و تویوتا برای همکاری در طراحی و ساخت نسل جدید BRZ، GT-86 و FR-S توافق کرده‌اند.

یاسویوکی یوشیناگا (Yasuyuki Yoshinaga) در گفتگو با «اتوموتیو نیوز» تأیید کرده که این دو کمپانی به صورت مشترک بر روی این پروژه کار خواهند کرد. ولی در عین حال، هنوز زمان‌بندی آن مشخص نشده است. وی در این رابطه می‌گوید:

ما در حال حاضر با تویوتا برای تغییر کلی در مدل توافق کرده‌ایم. البته در مورد اینکه چه زمانی این مدل معرفی خواهد شد، تصمیم نگرفته‌ایم.

با توجه به اینکه که تویوتا در حال حاضر برروی یک فیس‌لیفت برای Gt-86 کار می‌کند، احتمالاً برای ارائه نسل بعدی این سه‌گانه اسپورت، کمتر از ۳ سال آینده نباید انتظار داشت. در این مرحله، هنوز جزئیات فنی در این باره منتشر نشده است، ولی این خودروها به احتمال زیاد طراحی دیفرانسیل عقب خود را حفظ خواهند کرد.

سوبارو همچنین قصد دارد تا اولین مدل پلاگین هیبرید خود را در سال ۲۰۱۸ عرضه کند و آلودگی صفر را برای آن درنظر گرفته است. البته این کمپانی احتمالاً این خودروی سبز را در بازار ژاپن نخواهد فروخت؛ حتی با وجود اینکه خودروهای هیبریدی ۱۸ درصد خودروهای سبک این بازار را تشکیل می‌دهند. سوبارو می‌خواهد هیبریدهای خود را تنها در بازارهایی ارائه کند که قوانین و مقررات محیط زیستی چنین چیزی درخواست کرده است.

در حال حاضر، سوبارو دو مدل هیبرید متوسط در بازار داخلی ژاپن دارد؛ این دو مدل، ایمپرزا اسپورت هیبرید و XV کراس‌ترک هیبرید هستند که برای پیشرانه از یک موتور ۲ لیتری DOHC افقی به همراه یک موتور الکتریکی بهره می‌برند.

اخبار مرتبط با سوبارو، افزایش آمار فروش این کمپانی را نشان می‌دهند، ولی «یوشیناگا» از برنامه‌اش برای رساندن آمار فروش سالانه به بالاتر از یک میلیون دستگاه خبر داده است. وی اضافه کرده که ماکزیم تولید سالانه به میزان ۱/۰۳ میلیون دستگاه خودرو تعیین شده که می‌تواند در طول زمان تا ۱/۱ میلیون دستگاه نیز بالا برود؛ چیزی که به معنای ۶/۸ درصد افزایش تولید است، ولی در همین حال، هیچ‌گونه کارخانه جدیدی برای این منظور برنامه‌ریزی نشده است.

برای سال ۲۰۱۵ در بازار ایالات متحده باز هم انتظار می‌رود که سوبارو برای هفتمین سال متوالی، رشد آمار فروش را تجربه کند. این کمپانی، در سال جاری به رکورد ۶۰۰ هزار دستگاه نزدیک می‌شود و این در حالی است که در سال ۲۰۱۴، تعداد ۵۱۳۶۹۳ دستگاه سوبارو فروخته شده بود. همچنین این خودروساز تا ماه سپتامبر، نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد رشد نشان داده بود. طراحی جدید ایمپرزا در سال آینده و همین‌طور یک کراس‌اور جدید ۷ سرنشینه که نامش «تریبکا» نیست! می‌تواند آمار فروش سوبارو را از این هم فراتر ببرد.

 همکاری تویوتا با سوبارو ادامه دارد

 همکاری تویوتا با سوبارو ادامه دارد

 همکاری تویوتا با سوبارو ادامه دارد

 همکاری تویوتا با سوبارو ادامه دارد

 همکاری تویوتا با سوبارو ادامه دارد

منبع پدال


نظرات