1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. قایق تفریحی و اسپرت تویوتا

قایق تفریحی و اسپرت تویوتا

30 مهر 1393
  • 4

 قایق کروز تویوتا

همکاری بین خودروسازان و سازندگان قایق‌های اسپرت یا تفریحی چیز تازه ای نیست. اما برای تویوتا چنین حرکتی بی‌معنی خواهد بود زیرا این شرکت از سال 1997 در حال ساخت قایق می‌باشد.

آخرین مدل قایق‌های تویوتا به نام Ponam-31 در ژاپن و توسط شبکه گسترده ای از نمایندگی‌های فروش شامل 49 نمایندگی و با قیمت پایه نزدیک 30 میلیون ین یا معادل 277 هزار دلار عرضه می‌شود.

 قایق کروز تویوتا

تویوتا می‌گوید که قایق Ponam-31 یک کلاس جدید به نام قایق‌های اسپرت کروزر سودمند (sports utility cruiser) را مفتوح می‌کند.

چنین قایقی برای لذت بردن از یک سفر دریایی و کروز و همچنین ماهیگیری و ورزش‌های آبی طراحی شده است. برای نیرومحرکه آن از دو موتور دیزلی 3.0 لیتری خطی با تزریق مستقیم سوخت استفاده می‌شود که قدرت هرکدام 260 اسب بخار می‌باشد و در عین حال بسیار کم‌مصرف نیز می‌باشند.

 قایق کروز تویوتا

جالب اینکه این پیشرانه‌ها از لندکروزر پرادو به عاریت گرفته شده‌اند اما برای کاربردهای دریایی تنظیم و بهینه‌سازی شده‌اند از جمله توربوشارژر، انژکتور و سایر قسمت‌های آن‌ها برای چنین شرایطی ارتقا یافته‌اند. به گفته تویوتا علاوه بر کاهش مصرف سوخت و آلایندگی، میزان سروصدا و لرزش نیز بسیار کم می‌باشد.

بدنه این قایق 9.45 متری 12 نفره 5.6 تنی، از آلیاژ آلومینیوم دریایی با مقاومت و دوام بالا و همچنین کامپوزیت ساخته می‌شود. یک سیستم لنگر مجازی، دستیار راننده و کنترل خودکار برای حفظ موقعیت و تعادل و یک کابین مناسب و راحت از دیگر ویژگی‌های این قایق تویوتا می‌باشند.

 قایق کروز تویوتا

 قایق کروز تویوتا

 قایق کروز تویوتا

 قایق کروز تویوتا

 قایق کروز تویوتا

 قایق کروز تویوتا

منبع پدال


نظرات

  • امین کردآبادی امین کردآبادی (30 مهر 1393 ساعت 15:49)

    آقا اینا چی نمی سازن؟

  • ام اچ بی ام اچ بی (30 مهر 1393 ساعت 15:18)

    واقعا قشنگ و رویایی.ژاپن قایق داره و ما هم قایق داریم این کجا و آن کجا....

  • محمد عبد محمد عبد (30 مهر 1393 ساعت 11:59)

    ماشین و روبات که همه جوره ساختن، قایقم ساختن، هواپیمای جت هم که با میتسوبیشی دارن میسازن، دو سه سال دیگه هم قطعا فضاپیما و سفینه و بشقاب پرنده و ایستگاه فضایی و .... واقعا ژاپنیا ایول دارن مخصوصا تویوتا

  • میلادحسنی میلادحسنی (30 مهر 1393 ساعت 11:16)

    بله دیگه پیشرفت یعنی همین نه اینکه از پراید صبا هزار مدل بزنیم با اسم های مختلف.