1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی تویوتا سینتا مدل 2016

معرفی تویوتا سینتا مدل 2016

29 تیر 1394
  • 0

تویوتا از مدل جدید خود که مینی ونی با طراحی نوین است پرده برداشت. این مینی ون که در دو گونه برقی- هیبریدی و بنزین سوز ارائه می‌شود و تنها برای بازار ژاپن تدارک دیده شده سیه‌نتا نام دارد که وجه تشابه اسمی زیادی با ون پرفروش سیه‌نا دارد.

طراحی سه سطحی تویوتا در این مدل به شکل جالبی نمود کرده است. گفته شده در طرح سیه‌نتا از یک نوع کفش خاص الگوبرداری شده که در کوهنوردی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مدل که احساس می‌شود گونه ژاپنی ون گرند کانیون است برای سفر و رفتن به اردوهای برون‌شهری بسیار کارآمد است. سیه‌نتا به نسبت رقبای آمریکایی خود از جثه کوچک‌تری برخوردار است و بیشتر به محصولاتی همچون مزدا 5 یا مینی ون‌های اروپایی شباهت دارد.

یکی از ویژگی‌های جالب فضای داخلی سیه‌نتا صندلی‌های ورزشگاهی است که در آن چیده شده و در هر ردیف با کمی ارتفاع نسبت به ردیف جلو، از ارتفاع بالاتری برخوردار است. یک برجستگی پرتقالی در گوشه کنسول وسط باعث شده تا داشبورد سیاه‌رنگ سیه‌نتا از یکنواختی خارج شود. نقره‌ای روشن، زرد، آبی الکتریکی و سبز روشن از جمله رنگ‌هایی است که برای جذابیت بیشتر این مدل به‌کاررفته است. در برخی گونه‌ها از یک تریم بژ یا آبی برای جلوپنجره و آینه‌های جانبی استفاده شده تا تفاوت‌های ظاهریان با رقبا دوچندان گردد.

برای سهولت در بارگذاری اشیا تدابیر جالبی در نظر گرفته شده است. در مدل جدید با کاهش 5 سانتی متری در ارتفاع خودرو می‌توان به‌سادگی بارهای مسافران را در سیه‌نتا قرار داد.

این خودروی کاربردی از موتوری دیزلی هیبریدی با قدرت 70+63 اسب بخار بهره می‌برد و با هر گالن سوخت، مسافتی حدود 100 کیلومتر را طی می‌کند که این یعنی مصرف 3.6 لیتر در هر 100 کیلومتر. گونه ضعیف‌تر بنزین سوز نیز با 79 اسب بخار قدرت چیزی حدود 4.9 لیتر بنزین مصرف می‌کند.

تویوتا در این خودرو ایمنی بالایی لحاظ کرده و با استفاده از سیستم هشداردهنده قبل از تصادف، سیستم هشداردهنده خروج از خط و ترمز اضطراری اطمینان بالایی به راننده این خودرو القا می‌کند. فروش این خودروی کاربردی از جمعه آینده در سرتاسر ژاپن آغاز می‌شود.

 معرفی تویوتا سینتا مدل 2016

 معرفی تویوتا سینتا مدل 2016

 معرفی تویوتا سینتا مدل 2016

 معرفی تویوتا سینتا مدل 2016

 معرفی تویوتا سینتا مدل 2016

منبع پدال


نظرات