1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. بررسی کامل تویوتا راو 4 مدل 2014

بررسی کامل تویوتا راو 4 مدل 2014

14 آبان 1393
  • 19

تویوتا روفور اینک به بلوغ نسبی رسیده است. خودرویی که روزگاری از قطعات مازاد مدل‌های سواری تویوتا شکل گرفته بود، اکنون نه تنها یک خودروی بسیار جذاب و دوست‌داشتنی است، بلکه این کلاس از شاسی بلندهای خیابانی را نیز همپای خود به‌پیش برده و اینک یک پیشگام و پیشرو محسوب می‌گردد.

تویوتا روفور-نمای کلی

نگاهی به روفور

در حال حاضر روفور باید با یک دوجین رقیب رنگارنگ مبارزه کند. این به دلیل محبوبیت گسترده خودروهای کراس آور یا SUV جمع و جور در بین مردم است. این خودروها در عین ابعاد فشرده خود، فضای مناسبی برای سرنشینان و بار فراهم می‌کنند. در عین حال بهره‌وری مناسب نیز باعث می‌گردد تا با پیشرانه‌های نسبتاً کم حجم خود، نسبت به SUV های سنگین و پر قدرت، از مصرف سوخت مناسب‌تری نیز برخوردار باشند.

تویوتا روفور-نمای کلی

طراحی

از سال 2013 که نسل جدید معرفی شد، می‌توان به وضوح توجه به الگوهای اسپرت تر و جذاب تر را در این خودرو دید. جلوپنجره آن همراه با چراغ‌های جلو از زبان طراحی مشابه مدل‌های سواری بهره می‌گیرد. اما در عین حال، خشونت و جذبه یک شاسی بلند را نیز حفظ کرده است. بدنه خودرو، آئرودینامیک و کشیده تر به نظر می‌رسد. خطوط روی بدنه نسبت به قبل، حساب شده و زیبا هستند. چراغ‌های عقب نیز به صورت سه بعدی و با طرحی منحصر به فرد، در تناسب خوبی با سایر اجزای بدنه از جمله اسپویلر سقفی و سپرهای باریک عقب قرار دارند.

تویوتا روفور-نمای داخل

داخل کابین

فضای بزرگ کابین، بزرگ‌ترین دارایی روفور است. پنج سرنشین بزرگسال در این خودرو به راحتی جای می‌گیرند بدون اینکه دغدغه ای از بابت فضای پا یا سر داشته باشند. درب عقب باز شونده بدون نیاز به استفاده از دست یا liftgate هنوز در بین خودروهای شاسی بلند رواج نیافته‌اند و بسیار کارا می‌باشند. با تا کردن صندلی‌های عقب می‌توان با 73.3 فوت مکعب حجم به یکی از بزرگ‌ترین فضاها برای حمل و نقل در این کلاس دست یافت. صندلی‌های عقبی به صورتی مسطح تا می‌شوند و فضای بار نیز ارتفاع پایینی دارد که جا دادن وسایل را راحت‌تر می‌نماید.

تویوتا روفور-نمای موتور

نیرومحرکه

نیروبخش تویوتا روفور یک موتور چهار سیلندر 2.5 لیتری است که با تنفس طبیعی کار می‌کند و 176 اسب بخار نیرو در دور موتور 6000 دور بر دقیقه و 233 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 4100 تولید می‌کند. انتقال نیرو توسط یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک با امکان شیفت دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. البته انواع AWD این خودرو با چهار چرخ محرک نیز وجود دارند. برای دوستداران شتاب و سرعت یک مدل شش سیلندر 3.5 لیتری با قدرت 269 اسب بخار نیز وجود دارد که جای گله ای باقی نمی‌گذارد.

تویوتا روفور-نمای کلی

رقبا

روفور را نمی‌توان یک خودروی کاملاً ارجح در تمام زمینه‌ها دانست. ممکن است لذت رانندگی با آن کمتر از مزدا CX-5 باشد، هندلینگ میتسوبیشی اوتلندر را نداشته باشد یا قابلیتهای آفرود آن به پای جیپ چروکی نمی‌رسد و حتی فورد اسکیپ از فضای داخلی بیشتری نسبت به آن سود می‌برد. اما آن چیزی که روفور و تمام محصولات تویوتا را در صدر انتخاب خریداران حفظ می‌کند، تعادل بی‌نظیر همه ویژگی‌ها و قابلیت اطمینان بالا است. بدین ترتیب در این خودرو، عیب و نقیصه آزاردهنده ای را نخواهید یافت. کیفیت آن نمی‌تواند جای سؤال داشته باشد. و در هر بخشی یک نمره خوب دریافت می‌کند و نیازهای اکثر خریداران را به خوبی پاسخگو است. فضائل روفور را باید در عملکرد بی صدا، مواد داخلی مرغوب، قسمت‌های متعدد برای قرار دادن وسایل، ارگونومی، کاربردی بودن خودرو، فضای پای خوب سرنشینان و ظرفیت بار و بارگذاری آسان با توجه به درب بزرگ عقب و مکانیزم خودکار در کنار قیمت مناسب آن دید.

تویوتا روفور-نمای کلی

تریم ها

روفور در تریم های مختلفی عرضه می‌شود. مدل‌های LE با چرخ‌های 17 اینچی فولادی، چراغ‌های جلوی اتوماتیک، آینه تاشو الکتریکی، ورود بدون کلید، پنجره‌های عقب حریم خصوصی، لوازم رفاهی کامل، تهویه هوای مطبوع، کروز کنترل، فرمان شیبی تلسکوپی، صندلی‌های عقب با نسبت تا شدن 60/40 ، دوربین دید عقب، سیستم صوتی با شش بلندگو و یک صفحه نمایش 6.1 اینچی لمسی و تلفن بلوتوث با رابط صوتی و پخش CD ارائه می‌شوند.

مدل XLE دارای چرخ‌های 17 اینچی آلیاژی، مه شکن، آینه‌های جانبی گرم کن دار و راهنما دار، ریل سقف، سانروف، سیستم تهویه دو ناحیه ای اتوماتیک، صندلی‌های جلوی اسپرت، پوشش فضای بار، رادیوی ماهواره ای، رادیو HD و آپشن سیستم ناوبری می‌باشد.

مدل لیمیتد هم علاوه بر امکانات ذکر شده، از چرخهای 18 اینچی آلیاژی، درب عقب liftgate با ارتفاع قابل تنظیم، آینه خودکار نسبت به تابش نور، غربیلک فرمان با پوشش چرم، صندلی راننده هشت وضعیته با حافظه و سیستم گرم شونده صندلی‌های جلو، روکش داخلی از چرم مرغوب، سیستم ناوبری همراه با سیستم صوتی با 11 بلندگو ساخت JBL ، پکیج تکنولوژی شامل مانیتورینگ نقاط کور، هشدار ترافیک متقابل، هشدار خروج از خط جاده، کنترل اتوماتیک نوربالا، بهره می‌گیرد.

تویوتا روفور-نمای چرخ

ایمنی

تجهیزات ایمنی استاندارد در روفور شامل ترمز ضد قفل، دوربین دید عقب، سیستم کنترل پایداری، کنترل کشش، پشت سری‌های جلو با قابلیت حرکت برای کاهش ضربه در تصادف، کیسه هوای جانبی صندلی‌های جلو، کیسه هوای پرده ای، ایربگ جلو ایربگ زانو می‌شوند. بعلاوه به صورت اختیاری می‌توان سیستم‌های نظارت بر نقاط کور، هشدار ترافیک متقابل و هشدار خروج از خط جاده را نیز سفارش داد.

تویوتا روفور-نمای دنده

روی جاده

شتاب اندازه‌گیری شده برای رسیده به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت در مدل AWD به 9.2 ثانیه می‌رسد اما نوع دیفرانسیل جلو می‌تواند با چابکی بیشتری در 8.7 ثانیه این روند را بپیماید. این یک زمان نسبتاً متوسط در بین کراس اورها محسوب می‌گردد. این خودرو برای رسیدن به سرعت 160 کیلومتر بر ساعت هم به 26.7 ثانیه زمان نیاز دارد. برای توقف از سرعت 113 کیلومتر بر ساعت نیز به 57.9 متر خط ترمز نیاز است. در حالی که اگر سرعت شما 96 کیلومتر بر ساعت باشد خط ترمزی حدود 39 متر خواهید داشت. شتاب g قابل تحمل در سر پیچ‌ها نیز 0.75 می‌باشد.

در بخش مصرف سوخت نیز عملکرد مناسبی را از روفور مشاهده می‌کنیم. در شهر با استاندارد EPA ، مصرف سوختی معادل 9.8 لیتر در صد کیلومتر و در جاده و بزرگراه مصرفی معادل 7.59 لیتر را از این خودرو می‌توان انتظار داشت. در طول تست فنی نیز مصرف سوخت آن 9.05 لیتر بود که با توجه به فشار وارد شده و آزمون در راههای مختلف، رقمی مطلوب می‌باشد.

کابین خودرو بسیار آرام است و احساس راحتی خوبی برای سرنشینان به همراه دارد. شخصیت این خودرو ما را به یاد هوندا CR-V می‌اندازد. خودرویی که به دور از هیجان است و در عوض راحت، جادار و مدرن و جذاب است.

تویوتا روفور-نمای کلی

نتیجه‌گیری

از سال 1994 که نسل اول روفور معرفی شد، تا حال که نسل چهارم آن را در پیش رو داریم، این خودرو بزرگ‌تر، زیباتر، راحت‌تر، جذاب‌تر و کامل‌تر شده است. در سال گذشته بیش از 218 هزار روفور فقط در آمریکا فروخته شد که بسیار بیشتر از رقبای آن است و نشان از اطمینان خریداران به آن دارد. با وجود قیمت معقول، حتی اگر چشم بسته این خودرو را انتخاب و خریداری کنید، بعید است که پشیمان شوید.

شرکت ایرتویا نماینده رسمی تویوتا در ایران با شرایط مختلف خودرو فوق را ثبت نام مینماید. جهت مشاهده شرایط اینجا کلیک کنید.



نظرات

  • احمدرضا کفایتی احمدرضا کفایتی (2 بهمن 1394 ساعت 00:13)

    حالا بی دردسرترین ماشین ها تولید داخلی کشور خودمان است. به شرطی که متخصصین به جای کمیت به کیفیت توجه کند!

  • کینگ بنز کینگ بنز (18 آبان 1393 ساعت 23:50)

    به نظر من خودرو ی با صرفه ای هستش ولی باید قبل کرد که طراحی فوق العاده ای نداره و احساس می کنم سیستم ترمز فوق العاده ای هم نخواهد داشت چون از دیسک های کوچک برای این خودرو استفاده شده است.

  • آریوبر آریوبر (16 آبان 1393 ساعت 12:58)

    محصولات تویوتا از لحاظ کیفیت حرفـــی برای گفتــــن نمیزاره

  • آفرین آفرین (15 آبان 1393 ساعت 22:41)

    تویوتا همه مدل خودرو با سلیقه های مختلف دارد کارشان خوب و طرفدار هم دارند صنعت یعنی این در دنیا خواهان دارد

  • علیرضاطالبیان علیرضاطالبیان (15 آبان 1393 ساعت 17:38)

    واقعا خودرو شیک وبا کلاسی هست،من وقتی تابستون امسال تو خیابون نیاورون دیدمش، یک دل که نه 100 دل عاشقش شدم..

  • بی ام دبیلو بی ام دبیلو (15 آبان 1393 ساعت 11:22)

    خوبه قشنگه ..... قیمتش چنده

  • mj.king mj.king (15 آبان 1393 ساعت 09:06)

    ماشین های تویوتا...با کیفیت...قیمت و امکانات مناسب..هزینه نگهداری پایین و....
    فقط یکم تویوتا از نظر طراحی زیاد خوب عمل نمیکنه( البته طراحی یه جنبه شخصیه)... ولی تو بقیه چیزا عالیه..والکی برترین خودروساز جهان نشده...راو 4 هم یکی از بهترین انتخاب ها تو سگمنت خودش میتونه باشه

  • میلادحسنی میلادحسنی (15 آبان 1393 ساعت 08:35)

    عحب تانکی هستش... وای

  • محمدماجد محمدماجد (14 آبان 1393 ساعت 21:19)

    ایول تیوتا .خودمونیما اینا از ایران خودرو و سایپا کپی کردن نه

  • یوونتوس یوونتوس (14 آبان 1393 ساعت 11:43)

    اکثر محصولات تویوتا داخل کابینشون یه شکله که از نظر بعضیها نقطه قوته و از نظر بعضیها نقطه ضعف.

  • لادیزایران لادیزایران (14 آبان 1393 ساعت 11:37)

    سلام بابت پیام قبلی عذر میخواهم
    قیمت تیپ 1 195تومان
    قیمت تیپ 2 211 تومان از سایت اریتا دیدم شرایطش هم قابل رقابت هست

  • امیر ماشین باز امیر ماشین باز (14 آبان 1393 ساعت 11:34)

    تویوتا رافور بیشک یکی از بهترین کراس اوور های موجود در بازار کشور به شمار میاید و در برابر رقبای موجود در کشور حرفهای زیادی برای گفتن دارد هندلینگ خوب کیفیت مناسب در دراز مدت شتاب قابل قبول و عملکرد مناسب گیربکس از ویژگی های این خودرو میباشد ضمن اینکه طراحی ظاهری ان نیز برخلاف نسل گذشته ان زیبا و جذاب هست هرچند در طراحی داخلی باز هم تویوتا محافظ کار عمل کرده و میتوانست طراحی داخلی زیباتری را به وجود بیاورد اما این خودرو نکات مثبت زیادی دارد و میتوان از طراحی داخلی ان گذشت اما متاسفانه در بازار کشور قیمت بالایی یافته و نسبت به دیگر رقبا اختلاف قیمت زیادی دارد

  • لادیزایران لادیزایران (14 آبان 1393 ساعت 11:31)

    با سلام خیلی جالب بود نسبت به دیگر محصولات تویوتا ظاهر آیرودینامیک تر و مهربان تری داره
    بابت عکسها هم ممنون از همه زاویه ها عکس داشت لطفا قیمتش را هم در سایت قرار دهید

  • مهدی صا مهدی صا (14 آبان 1393 ساعت 11:00)

    دوستان یکی میتونه محاسن و معایبش رو نسبت به پرادو بگه ؟ ممنون

    امیر ماشین باز امیر ماشین باز (14 آبان 1393 ساعت 11:48)

    سلام اقا مهدی کاش اشاره میکردین که با پرادو 4 سیلندر یا 6 سیلندر باید مقایسه بشه و کلی اگر بخوایم بگیم رافور در کلاس کراس اوور قرار میگرد وپرادو در کلاس اس یو وی قرار دارد رافور موتور قوی تر شتاب بیشتری نسبت به گونه 4 سیلندر پرادو دارد که یکی از دلایل ان وزن پایین تر رافور نسبت به پرادو است اما نسبت به مدل 6 سیلندر پرادو حرف چندانی برای گفتن ندارد چون پرادو 6 سیلندر دارای موتور 4 لیتری مشترک با لندکروز می باشد که قدرت و گشتاور بسیار بالاتری نسبت به رافور دارد اما رافور از موتور جدید تر و کم مصرف تری برخوردار است از نظر قابلیت های افرود پرداو به علت ارتفاع بالاتر و همچنین موتور 6 سیلندر در سطح بالاتر قرار دارد البته این را هم بگم که پرادو در دو گونه انرود و افرود عرضه شده که گونه افرود از قفل دیفرانسیل برخوردار است که طبع ان قابلیت افرود بالاتری دارد اما رافور میتوانداز این نظر با پرادو 4 سیلندر برابری کند وحتی به علت موتور قوی تر بهتر از ان باشد اما ارتفاع ان کمتر از پرادو 4 سیلندر است رافور از فرمانپذیری و هندلینگ بهتری نسبت به پرادو برخوردار است این هم بگم که گونه 6 سیلندر پرادو یه صورت 5 در است و گونه 4 سیلندر فقط به صورت 3 در عرضه میشود از نظر فضا خب پرادو 5 در چون در کلاس بالاتر برخوردار است و ابعاد بیشتری دارد بزرگتر از رافور میباشد

  • احمدرضا کفایتی احمدرضا کفایتی (2 بهمن 1394 ساعت 07:58)

    ماشین عالی است.اما متاسفانه هشتاد درصد توانایی خرید آن را ندارند!

  • مرادحسنوند مرادحسنوند (5 اسفند 1393 ساعت 21:31)

    ماشین خوبه لطف کنید قیمتش هم بنویسید

  • ایمان سلطانی ایمان سلطانی (21 آذر 1393 ساعت 10:54)

    یک شاسی بلند کوچیک جمع جور خوب که حمل کننده نام بزگtoyota هستش

  • مو قشنگ مو قشنگ (16 آبان 1393 ساعت 14:16)

    خیییییییییییییییییلی خوبه