1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. شکار تصاویری از تویوتا پریوس 2016

شکار تصاویری از تویوتا پریوس 2016

11 شهریور 1394
  • 0

اینجاست مردم؛ تویوتا پریوس ۲۰۱۶ درست پیش از معرفی رسمی‌اش در هشتم سپتامبر، شکار دوربین‌های کنجکاو شد. قبلاً هم می‌دانستیم که چهارمین نسل پریوس بسیاری از اجزای پیکره‌اش را از میرای هیدروژنی کپی و روی خودش پیست کرده. خصوصاً پشت ماشین، چراغ‌های جلوی بومرنگ شکل و جلوپنجره دوتکه‌اش. بااین‌همه تویوتا اصول طراحی آئرودینامیکی "Kammback" را به پریوس نیز تزریق نموده است. خودروی جدید هم مثل مدل فعلی آن پوزه تیز را که نشان تویوتا روی آن خودنمایی می‌کند، یدک می‌کشد. از این زاویه انگار به طول ماشین هم افزوده‌اند که به گمان ما برای بهبود آئرودینامیک پریوس است.

به زیرپوسته فلزی او که نگاهی بی اندازید، درمی‌یابید که پریوس یکی از اولین تولیداتی است که از «معماری جهانی جدید تویوتا» بهره می‌برد. این معماری به کاهش هزینه‌های توسعه و تولید کمپانی کمک شایانی خواهد کرد درحالی‌که باعث کاهش وزن ساخته‌هایش نیز می‌شود.

شایعه کرده‌اند که جانشین ۱۰۰ کیلوگرم سبک‌تر از مدل فعلی است. علاوه بر سبکی، تویوتا مرکز ثقل خودرو را پایین‌تر آورده تا هندلینگ خودرو بهتر شود و راننده حس خوبی از رانندگی با فرزند کمپانی ژاپنی داشته باشد.

آن‌قدرها از جزئیات خبر نداریم اما احتمالاً چرخ‌های خودرو توسط سامانه‌ای هیبریدی متشکل از یک موتور اتکینسون ۱.۸ لیتری چهار سیلندر بنزینی و یک سری موتور الکتریکی با خروجی ۱۱۰ کیلووات تأمین شود. متأسفانه مدل‌های پایه هنوز هم محکوم‌به استفاده از باتری‌های ارزان ولی کم‌ظرفیت نیکل کادمیوم اند درحالی‌که مدل‌های رده‌بالا از فنّاوری لیتیوم یون بهره خواهند برد. اشاره‌کنیم که مصرف سوخت ۱۰ درصد کاهش داشته و برد موتور الکتریکی نیز از 17.7 کیلومتر در مدل فعلی، به 56 کیلومتر افزایش‌یافته است.

با استناد بر تویوتا، پریوس 2016 در مراسمی در لاس‌وگاس به اصحاب رسانه معرفی خواهد شد. پس‌ازآن مردم هم در نمایشگاه فرانکفورت با آن ملاقات خواهند داشت.

 شکار تصاویری از تویوتا پریوس 2016

 شکار تصاویری از تویوتا پریوس 2016

 شکار تصاویری از تویوتا پریوس 2016

منبع پدال


نظرات