1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. عبور آمار فروش جهانی هیبریدیهای تویوتا از مرز ۷ میلیون دستگاه

عبور آمار فروش جهانی هیبریدیهای تویوتا از مرز ۷ میلیون دستگاه

30 مهر 1393
  • 2

تویوتا در حال حاضر به رکورد فروش ۷ میلیون دستگاه خودروی هیبریدی از زمان ارائه اولین مدل هیبریدی‌اش، یعنی کوستر EV هیبرید در سال ۱۹۹۷ در ژاپن دست یافته است. فروش خودروهای هیبریدی تویوتا در طول زمان رشد قابل‌توجهی داشته‌اند. در همین ژانویه ۲۰۱۴ بود که این خودروساز ۶ میلیون فروش خودروی هیبریدی‌اش را ثبت کرد.

 تویوتا پریوس-نمای جلو

مدل‌های هیبریدی تویوتا به همراه لکسس، در مجموع فروشی به اندازه ۲/۶ میلیون دستگاه در امریکای شمالی داشته‌اند. در همین محدوده جغرافیایی، تمام نسخه‌های تویوتا پریوس، شامل استاندارد، مدل بلندتر پریوس V و مدل کوچک‌تر پریوس C در مجموع ۱/۷۴ میلیون دستگاه از آمار ۲/۶ میلیون ذکر شده را به خود اختصاص داده‌اند. تویوتا اولین خودروی هیبریدی‌اش را در امریکا در سال ۲۰۰۰ عرضه کرد؛ جایی که اولین بار پریوس برای فروش در این بازار قرار گرفت. در سطح جهان نیز، تمام نسخه‌های تویوتا پریوس با اختلاف بسیار زیادی از خودروهای هیبریدی پرطرفدار به شمار می‌روند. لازم به ذکر است که مجموع فروش جهانی پریوس‌ها ۴/۷ میلیون دستگاه بوده که این آمار دو سوم فروش جهانی خودروهای هیبریدی تویوتا بوده است.

 تویوتا پریوس-نمی جلو

تویوتا در مجموع ۲۷ مدل هیبریدی در سرتاسر جهان به فروش می‌رساند؛ ولی بسیاری از آن‌ها به بازار ژاپن محدود هستند. در بازاری مانند امریکا، تویوتا و لکسس در مجموع تعداد ۱۲ مدل هیبریدی و یک مدل پلاگین هیبرید را عرضه می‌کنند و طبق آمار تویوتا، ۷۰ درصد فروش هیبریدی‌های امریکا را به خود اختصاص می‌دهند. جدیدترین مدل، لکسس NX300h است که یک کراس‌اور کوچک هیبریدی است و در حالت استفاده از دیفرانسیل جلو مصرف سوختی برابر ۶/۷ لیتر در شهر، ۷/۶ لیتر در جاده و ۷/۱۳ لیتر به صورت ترکیبی در هر ۱۰۰ کیلومتر دارد. اگر از دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک در این مدل استفاده شود، مصرف سوخت آن به ۷/۱۳ لیتر در شهر، ۷/۸۴ لیتر در جاده و ۷/۳۵ لیتر به صورت ترکیبی می‌رسد.

 تویوتا پریوس-نمای عقب

 تویوتا پریوس

 تویوتا پریوس

خودروهای هیبریدی این خودروساز ژاپنی در جلب‌نظر مشتریان شتاب قابل‌توجهی داشته‌اند. این موضوع کاملاً از مطالعه تاریخ آمار این خودروها روشن می‌شود؛ تویوتا در آوریل ۲۰۱۲، ۴ میلیونمین خودروی هیبریدی‌اش را فروخت و ۱۱ ماه بعد در مارس ۲۰۱۳ به ۵ میلیون رسید و کمتر از یک سال بعد نیز در ژانویه ۲۰۱۴ به رکورد ۶ میلیون دست یافت. اکنون نیز تنها پس از ۱۰ ماه به فروش ۷ میلیون دستگاه خودروی هیبریدی رسیده است.

منبع پدال


نظرات

  • یوونتوس یوونتوس (30 مهر 1393 ساعت 19:25)

    توی ایران انگار نه انگار. همون قیمتاست.

  • میلادحسنی میلادحسنی (30 مهر 1393 ساعت 11:14)

    انشالله ایرانم میادش قیمتشم ارزون تر میشه