1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. پلتفرم جدید تویوتا

پلتفرم جدید تویوتا

22 فروردین 1394
  • 0

تویوتا نیز همانند فولکس واگن روی پلتفرمی مدولار سرمایه‌گذاری کرده که می‌تواند در جهت نیل به تولید بیش از 10 میلیون خودرو در سال و ساخت خودروهای متفاوت روی یک زیربنا، به آن کمک نماید.

پلتفرم جدید تویوتا با نام TNGA با هدف کاهش 20 درصدی هزینه تولید در درازمدت و کاهش تنوع قطعات تا 75 درصد می‌تواند نقش مؤثری در تولیدات آینده این شرکت داشته باشد. کاهش پیچیدگی و پیکره‌بندی تولید ساده‌تر، باعث می‌گردد تا سرمایه‌گذاری برای تولید هر خودروی جدید و آماده‌سازی خط تولید برای مونتاژ نسبت به سال 2008 تا نصف کاهش یابد.

همچنین به گفته تویوتا، سرمایه‌گذاری برای ساخت هر کارخانه جدید نیز 40 درصد کاهش می‌یابد.

اولین خودروی ساخته شده روی معماری پلتفرم جدید تویوتا، یک خودروی دیفرانسیل جلو در سگمنت C خواهد بود که سال آینده معرفی می‌شود. تویوتا پریوس هیبریدی، تویوتا کرولا و لکسس CT اولین کاندیداهای ساخت روی پلتفرم جدید می‌باشند. این پلتفرم به علت وزن سبک‌تر و اجزای جمع و جورتر و کاهش نقطه ثقل، باعث بهبود کارایی و ایمنی خودروها نیز می‌شود. البته این پلتفرم برای خودروهای بزرگ و دیفرانسیل عقب نیز استفاده می‌شود.

به گفته میتسوهیسا کاتو، معاون اجرایی و مدیر توسعه و تحقیق تویوتا، تا سال 2020 بیش از نیمی از تولیدات این شرکت روی این پلتفرم سوار خواهند شد.

تویوتا همچنین روی نسل جدیدی از موتورهای خود برای نصب روی پلتفرم TNGA کار می‌کند که تا 25 درصد بهره‌وری سوخت بهتری را ارائه می‌کنند. این موتورهای کارآمد، تا 15 درصد از قدرت بیشتری برخوردارند. به‌عنوان‌مثال، نسل جدید موتورهای هیبریدی پریوس که تا پایان سال معرفی می‌شوند، 15 درصد مقرون به صرفه‌تر خواهند بود.

 پلتفرم جدید تویوتا

 پلتفرم جدید تویوتا

منبع پدال


نظرات