1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. تویوتا میرای هیدروژنی در مسابقات ناسکار

تویوتا میرای هیدروژنی در مسابقات ناسکار

9 اردیبهشت 1394
  • 0

تویوتا رسماً از نسخه مسابقات ناسکار خودروی میرای ۲۰۱۶ که از سلول سوخت هیدروژنی بهره می‌برد رونمایی کرد تا آن را به‌عنوان اولین خودروی هیدروژنی در رقابت‌های اتومبیل‌رانی ناسکار ۴۰۰ از سری رقابت‌های اسپرینت‌کار در پیست ریچموند، وارد گود کند.

بنابراین میرای تبدیل به اولین شرکت‌کننده هیدروژنی رقابت‌های اسپرینت کار ناسکار خواهد بود و تویوتا امیدوار است قهرمان سبز این دوره از مسابقات باشد.

اد لائوکس مدیر ارشد بازاریابی تویوتا در آمریکا، می‌گوید:

داشتن یک خودرو با سلول سوخت هیدروژنی در مسابقات سرعت اسپرینت کار ناسکار ۴۰۰ یک لحظه تاریخی برای تویوتا و ناسکار خواهد بود و ما به آن افتخار می‌کنیم. آوردن میرای به پیست ریچموند و شرکت در این مسابقه مهم، روش دیگر تویوتا جهت به رخ کشیدن نوآوری‌ها و رهبری در حوضه فن‌آوری‌های زیست‌محیطی، است.

گفته می‌شود این سدان متوسط چهاردرب، با ۱۵۳ اسب بخار، عملکرد مناسبی برای پیوستن به ۴۳ ماشین شرکت‌کننده در پیست بین‌المللی ریچموند خواهد داشت. این خودرو الکتریکی سلول سوختی پس از یک جلسه آزمون توسط تویوتا برای ناسکار ۴۰۰ از سری رقابت‌های اسپرینت کار مورد آزمایش قرارگرفته است و در طول جلسه آزمون، میرای ثابت کرده عملکرد موردنیاز برای شرکت در این مسابقات را دارد.

تویوتا میرای در حدود پنج دقیقه زمان برای سوخت‌گیری لازم دارد و بعدازآن تا نوبت بعدی می‌تواند ۴۸۳ کیلومتر را بپیماید. انتظار می‌رود این شاهکار تویوتا اواخر امسال در کالیفرنیا تحویل داده شود.

 تویوتا میرای هیدروژنی در مسابقات ناسکار

 تویوتا میرای هیدروژنی در مسابقات ناسکار

 تویوتا میرای هیدروژنی در مسابقات ناسکار

 تویوتا میرای هیدروژنی در مسابقات ناسکار

منبع پدال


نظرات