1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. به‌روزرسانی ون‌های اشرافی تویوتا

به‌روزرسانی ون‌های اشرافی تویوتا

1 بهمن 1394
  • 0

وقتی سخن از ون‌های تشریفاتی به میان می‌آید ناخودآگاه تنها به یاد مدل‌های مرسدس بنز می‌افتیم. طبیعی است که اروپاییان را در عرصه ون‌های تجاری پیشرو بدانیم. هرچند نام کرایسلر آمریکا نیز با مینی ون گره خورده است. اما صحبت ما در مورد ون‌های تجاری برای کسب و کار نیست بلکه ون‌هایی خانوادگی با ویژگی‌های منحصر به فرد را مد نظر داریم. بنابراین به اسیا می‌آییم و دو ون رویال آلفارد و وِلفایر را معرفی می‌کنیم. ون‌هایی که ساخت تویوتا هستند اما نشان تویوتا را بر روی آنها نخواهید یافت.

این MPV های لوکس به طور فزاینده‌ای محبوب خانواده‌های ثروتمند واقع شده‌اند. به گونه‌ای که جایگاه این مدل‌ها را در بین خودروهای ون همانند مرسدس کلاس اس و ب‌ام‌و سری 7 در بین خودروهای سدان عنوان می‌کنند. هرچند نیسان نیز رقیبی در همین کلاس با نام الگرند دارد.

این ون‌های لوکس ژاپنی دارای سه ردیف صندلی انفرادی هستند. با اینکه می‌توان آنها را خودروهایی برای خانواده نیز دانست اما بیشتر مورد استفاده تجاری و بیزینس قرار می‌گیرند. همچنین برای بهبود فضای بار و یا افزایش امکانات سرنشینان ردیف دوم، می‌توان صندلی‌های ردیف سوم را حذف نمود.

سری سلطنتی Lounge یک گام از نسخه‌های معمول آلفارد و ولفایر جلوتر است. بزرگ‌ترین تفاوت این نسخه، استفاده از تنها دو صندلی در ردیف عقب است. این در حالی است که ردیف سوم صندلی‌ها حفظ شده‌اند.

فضای پای سرنشینان عقب هرچند قابل مقایسه با خودروهای لیموزین نیت اما نسبت به انواع دیگر و سدان کاملاً راحت و جادار است. مقادیر زیادی از امکانات رفاهی در سطح هوپیماهای در این خودروها یافت می‌شوند. صندلی‌ها به طور کامل قابل تبدیل به تخت هستند. همچنین عملگر ماساژور داخلی نیز برای آنها درنظر گرفته شده است. برای هرکدام از سرنشینان، پنلی لمسی در دسته صندلی قرار گرفته تا کنترل تهویه مخصوص خود و سایر تجهیزات را کنترل نمایند.

یک نمایشگر بزرگ 24 اینچی برای تلویزیون و یک سیستم صوتی JBL همراه با یک یخچال کوچک از دیگر تجهیزات این خودروها می‌باشند.

سه نوع موتور برای این خودروها قابل انتخاب است. گزینه پایه، 2.5 لیتری با قدرت 180 اسب بخار است. یک گیربکس 7 سرعته اتوماتیک اسپرت با تعویض متوالی برای این موتور درنظر گرفته شده است. گیربکس CVT همراه با یک سیستم استارت-استاپ نیز اختیاری است. مصرف سوخت این مدل 7.8 لیتر گزارش شده است. موتور بعدی هم 3.5 لیتری با قدرت 276 اسب بخار است. این موتور با یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک جفت می‌شود. مصرف سوخت آن نیز 10.5 لیتر می‌باشد. در انتها نیز مدل هیبریدی جای گرفته که از یک موتور 2.5 لیتری 150 اسبی با چرخه اتکینسون و یک موتور الکتریکی 141 اسبی در محور جلو و یک موتور الکتریکی 67 اسبی در محور عقب سود می‌برد. مصرف سوخت این مدل 5.15 لیتر می‌باشد.

 به‌روزرسانی ون‌های اشرافی تویوتا

 به‌روزرسانی ون‌های اشرافی تویوتا

 به‌روزرسانی ون‌های اشرافی تویوتا

 به‌روزرسانی ون‌های اشرافی تویوتا

 به‌روزرسانی ون‌های اشرافی تویوتا

 به‌روزرسانی ون‌های اشرافی تویوتا

منبع پدال


نظرات