1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. وانت لیموزین تویوتا

وانت لیموزین تویوتا

16 آبان 1394
  • 0

خبر رسیده که تویوتا هم برای نمایشگاه SEMA در فکر نمایش یک تراک لیموزین ۸ متری و هشت – در از مدل Tundra است.

همه ما با مفهوم وانت آشنا هستیم و می دانیم این ماشین ها به چه دردی می خورند. البته نیازی به ذکر این نکته نیست که منظورمان همان تراک به اصطلاح خارجی است و از آنجا که نمونه داخلی خاصی برای مقایسه نداریم از همان عنوان وانت معروف استفاده می کنیم. در داخل کشور حتما با صحنه هایی مواجه شده اید که روی یک نیسان آبی رنگ گاهی در حد یک تریلی هم بار می گذارند و ماشین بیچاره با تمام توانش با آن همه وزنی که روی آن قرار داده شده از کوه و تپه بالا می رود. کمپانی تویوتا هم که نیازی به معرفی ندارد و ماشین هایش حتی در آمریکا هم جزو پرفروش ترین ها هستند. در این رده باید یادی کنیم از تویوتا هایلوکس که از بارکشی گرفته تا عملیات نظامی و از حمل دام تا جا به جایی مهمات جنگی همه و همه را به تنهایی انجام می دهد! در طرف دیگر لیموزین را هم می شناسیم. ماشین های لوکسی از لینکولن و کادیلاک که چندین متر طول دارند و شمردن تعداد درهایشان گاهی از دست بیننده خارج می شود. حالا این سه مورد چه ربطی به هم دارند؟ برای ما هم جای سوال بود، تا اینکه با وانت لیموزین تویوتا آشنا شدیم!

خبر رسیده که تویوتا هم برای نمایشگاه SEMA در فکر نمایش یک تراک لیموزین ۸ متری و هشت – در از مدل Tundra است. جالب اینجاست که ژاپنی ها به فکر اسم این ماشین عجیب و غریب هم بوده اند و از ترکیب لیموزین و توندرا، Tundrasine را ساخته اند! در این خودرو از ۱۰۰۰ کیلوگرم چرم و فولاد استفاده شده تا وزن کلی دستگاه به ۴ تن برسد.

مطمئنا از چنین ماشینی انتظار سرعت و اسب بخار ندارید اما داخل آن می توانید مجموعه بی نظیری از امکانات را پیدا کنید که حتی برای اقامت دائم یک خانواده هم کافی هستند! تویوتا Tundra در مدل اصلی از یک موتور ۴ لیتری V6 با ۲۷۰ اسب بخار قدرت و ۳۷۷ نیوتون متر گشتاور استفاده می کند و مصرف سوخت آن ۷٫۲۳ لیتر در هر ۱۰۰ کلیومتر به صورت ترکیبی است.

 تویوتاهای متفاوت در سِما

 تویوتاهای متفاوت در سِما

 تویوتاهای متفاوت در سِما

 تویوتاهای متفاوت در سِما



نظرات