1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. تویوتا هایلوکس از نوع مسابقه ای

تویوتا هایلوکس از نوع مسابقه ای

21 شهریور 1394
  • 0

شرکت تویوتای آفریقای جنوبی تصمیم گرفته است فروش یک میلیونی تویوتا هایلوکس در این کشور را با عرضهٔ یک مدل ویژهٔ پر قدرت جشن بگیرد.

تیر ماه امسال، تویوتای آفریقای جنوبی با فروش یک دستگاه هایلوکس تک کابین مدل ۴۵ افسانه‌ای با موتور سه لیتری به یک تاجر اهل پرتوریا به رکورد فروش یک میلیون هایلوکس دست یافت. به منظور جشن گرفتن این دستاورد بزرگ و مهم، آن‌ها تصمیم گرفته‌اند که یک مدل مخصوص از هایلوکس هشت سیلندر پنج لیتری مخصوص آفرود خود در فرم یک خودروی خیابانی تولید کنند.

برای انجام این کار، گلین هال رئیس شرکت تویوتای آفریقای جنوبی از موتور 5 لیتری هشت سیلندر یک لکسوس IS F استفاده کرده و با اعمال تغییراتی در آن به نیرویی معادل ۴۴۸ اسب بخار در شش هزار دور در دقیقه دست پیدا کرده است. مشخصات موتور این مدل بسیار شبیه به هایلوکس مسابقه‌ای این شرکت می‌باشد و از یک منیفولد ورودی هم سطح مسابقات داکار، قطعات موتوری Pectel Cosworth و هدرز فول استفاده کرده است. موتور قدرتمند این خودرو به گیربکس استاندارد D-4D متصل شده و از یک کلاچ دو صفحه‌ای AP Racing بهره می‌برد.

این کمپانی همچنین دیفرانسیل‌های جلو و عقب هایلوکس ویژهٔ خود را اصلاح کرده و از یک سیستم تمام چرخ متحرک در آن استفاده کرده است. سایر تغییرات این مدل شامل ترمزهای قوی‌تر، رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی و یک سیستم تعلیق اسپورت تر می‌شود که ارتفاع خودرو را ۵۰ میلی متر کاهش داده است.

کل پروژه حدوداً 72 هزار دلار هزینه روی دست این شرکت گذاشته است. تا زمان نگارش این خبر فقط یک مدل از آن ساخته شده است، ولی به دلیل تماس مشتریان متعدد و ابراز علاقهٔ آن‌ها در مورد خرید مدل پرقدرت تویوتا هایلوکس ممکن است این مورد در آیندهٔ نزدیک تغییر کند.

 تویوتا هایلوکس از نوع مسابقه ای

 تویوتا هایلوکس از نوع مسابقه ای

 تویوتا هایلوکس از نوع مسابقه ای

 تویوتا هایلوکس از نوع مسابقه ای

 تویوتا هایلوکس از نوع مسابقه ای

منبع پدال


نظرات