1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. ورود تویوتا هایلوکس 2016 به ایران

ورود تویوتا هایلوکس 2016 به ایران

9 آبان 1394
  • 1

کمپانی تویوتا در روز 22 می از نسل هشتم پیکاپ میان سایز خود یعنی هایلوکس در بانکوک تایلند رونمائی کرد و تصمیم خود مبنی بر فروش جهانی این خودرو در بیش از 100 کشور جهان را رسانه ای کرد.این در حالی است که تویوتا هایلوکس پیش از این تنها در برخی بازارها به فروش می رسید و در برخی دیگر از کشورها مثل آمریکای شمالی به جای هایلوکس مدل تاکوما عرضه می شد.

با اعلام تصمیم تویوتا مبنی بر جهانی شدن فروش هایلوکس می توان دریافت که مدل تاکوما به اواخر عمر خود نزدیک شده و در آینده ای نزدیک این پیکاپ جای خود را به هایلوکس خواهد داد. تویوتا هایلوکس 2016 نسبت به سلف خود مدلی بزرگ تر، قدرتمندتر و کم مصرف تر است به طوری که در این نسل فضای شانه 19 میلی متر، فضای سر 8 میلی متر، ارتفاع صندلی ها 15 میلی متر و فضای زانوان سرنشینان ردیف عقب 35 میلی متر افزایش یافته است و حجم باک سوخت خودرو هم به 80 لیتر افزایش یافته است.

نسل هشتم تویوتا هایلوکس از چهره ای بسیار گیرا و جذاب تر بهره می برد و تمام اجزای این خودرو از سپر جلو تا سپر عقب جدید می باشد. طراحی این محصول بر اساس زبان طراحی جدید تویوتا انجام شده که چهره بسیار مدرنی برای خودرو به ارمغان آورده است. علاوه بر این نسل هشتم هایلوکس بر روی شاسی جدید استفاده شده در تاکوما ، ساخته شده است. ظرفیت یدک کشی این خودرو در نسل جدید به 3500 کیلوگرم رسیده است و از این نظر با رقبای خود برابری می کند. ظرفیت حمل بار نیز به 1240 کیلوگرم رسیده است.

بخش عمده ای از بروز رسانی های انجام شده بر روی این خودرو در نمای جلو انجام شده است. چراغ های جلو به صورت کشیده طراحی شده اند و از فناوری LED در آن ها استفاده شده ، سپر جلو حالت عضلانی تری دارد و از جلوپنجره کرومی با سه خط افقی بهره گیری شده و گلگیرها هم حالت پفی دارند. هم چنین نسل جدید این خودرو به طور استاندارد به دوربین دید عقب و سه ایربگ (راننده، سرنشین و زانو) مجهز است. سامانه های ایمنی دیگری نظیر کنترل پایداری الکتریکی، کنترل لغزش تریلر و سنسورهای پارک عقب، ایمنی اتومبیل را تکمیل می کنند.طراحی داخل کابین تویوتا هایلوکس جدید مشابه دیگر ساخته های تویوتا است و چینش اجزا و لوازم داخل کابین دربردارنده فرمی است که در بیشتر محصولات فعلی تویوتا آن را شاهد هستیم. در داشبورد یک صفحه نمایش TFT جا خوش کرده که دربرگیرنده آخرین نسخه سیستم اطلاعات و سرگرمی کمپانی تویوتا است.

برای قدرت بخشی به هایلوکس جدید دو موتور توربو دیزل و حداقل یک موتور بنزینی تدارک دیده شده است. گزینه پیش روی اول یک موتور 4 سیلندر توربو دیزل 2.4 لیتری است که قادر به ارائه توان 160 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتن متر می باشد. گزینه دوم هم یک نمونه توربو دیزل چهار سیلندر با 2.8 لیتر حجم است که 174 اسب بخار قدرت در 3.400 دور در دقیقه و 450 نیوتن متر گشتاور در 1,600 تا 2,400 دور در دقیقه را تولید می کند. گیربکس های قابل گزینش هم عبارتند از نمونه های 6 سرعته دستی و یا 6 سرعته اتوماتیک که قدرت موتور به واسطه این جعبه دنده به چرخ های عقب و یا هر چهار چرخ انتقال می یابد. البته طبق گفته تویوتا مشخصات فنی اتومبیل می تواند بسته به بازار هدف متفاوت باشد. کمپانی تویوتا برای راضی نگه داشتن تمام خریداران هایلوکس جدید، دو نوع تنظیم برای حالت های رانندگی در نظر گرفته است که اولی حالت ECO برای مصارف شهری و امور روزمره و دومی حالت POWER و برای رانندگی در شرایط سخت و خارج از جاده می باشد.



نظرات

  • سورن امیر سورن امیر (24 خرداد 1394 ساعت 17:50)

    داخلش فراتر از یه وانته