1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. این همه تویوتای داعش از کجا آمده اند؟

این همه تویوتای داعش از کجا آمده اند؟

22 مهر 1394
  • 0

 این همه تویوتای داعش از کجا آمده اند؟

تویوتا به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ خودرو در جهان گفته است که درباره این موضوع اطلاعاتی در دست ندارد اما از تحقیقاتی که بخش مبارزه با تروریسم در وزارت خزانه داری آمریکا انجام می دهد حمایت می کند.

مقامات آمریکایی از شرکت تویوتا خواسته اند به آنها کمک کند تا بداند داعش این تعداد زیاد از خودروهای تویوتا را از کجا به دست آورده است.

به نقل از شبکه آمریکایی ای.بی. سی، مقامات آمریکایی با نگرانی بسیار به مساله افزایش تعداد خودروهای تویوتا در اختیار داعش می نگرند.

افزایش این نوع اتومبیل ها را به راحتی می توان در فیلم های تبلیغاتی داعش مشاهده کرد.

تویوتا به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ خودرو در جهان گفته است که درباره این موضوع اطلاعاتی در دست ندارد اما از تحقیقاتی که بخش مبارزه با تروریسم در وزارت خزانه داری آمریکا انجام می دهد حمایت می کند.

شرکت تویوتا همچنین گفته است که اطلاعاتی در مورد زنجیره های صادرات خودروی خود به خارومیانه در اختیار آمریکا قرار داده است.

این شرکت خودروساز همچنین گزارشی از اقدامات صورت گرفته در جهت جلوگیری استفاده گروه های تروریستی و نظامی از این نوع اتومبیل ها به وزارت خزانه داری آمریکا ارائه کرده است.

تویوتا بر عدم توانایی خود در رهگیری اتومبیل هایی که مورد سرقت قرار می گیرند یا از طریق واسطه هایی که با شرکت مرتبط نیستند فروخته می شوند تاکید کرد.

به گفته مسوولین تویوتا، بسیاری از اتومبیل های تویوتا که در فیلم های داعش نمایش داده می شوند، از مدل های جدید شرکت نیستند.

"مارک ولاس" سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل و کارشناس مبارزه با تروریسم در مصاحبه با شبکه ای بی سی گفت: "متاسفانه اتومبیل های "تویوتا لندکروز" و "تویوتا هایلکوس" به یکی از علامت های داعش تبدیل شده اند زیرا این گروه این اتومبیل ها را در فعالیت های نظامی، تروریستی و فعالیت های دیگر مورد استفاده قرار می دهد."

وی در ادامه گفت: "در تمام فیلم هایی که از داعش منتشر می شود می توان کاروانی از اتومبیل های تویوتا را مشاهده کرد و این مساله نگران کننده است."

لازم به یادآوری است که سوال های بسیاری در مورد استفاده داعش از اتومبیل های تویوتا در طول سال های اخیر به وجود آمده است. در سال 2014، گزارش های رسانه ای از تحویل 43 دستگاه خودروی تویوتا به مخالفان در سوریه خبر دادند.

در گزارش دیگری که در روزنامه استرالیایی منتشر شد، آمده است که نزدیک به 800 دستگاه اتومبیل تویوتا در فاصله بین سال های 2014 تا 2015 در استرالیا ناپدید شد. به همین دلیل کارشناس مبارزه با تروریسم انتقال این نوع اتومبیل به محل درگیری ها را دور از ذهن نمی داند.

گزارش های صادره از شرکت تویوتا نشان می دهد که فروش اتومبیل های لندکروز و هایلوکس در عراق از 6 هزار دستگاه در سال 2011 به 18 هزار واحد در سال 2013 رسید اما این رقم در سال 2014 به 13 هزار دستگاه اتومبیل کاهش یافت.



نظرات