1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. نسل بعدی تویوتا کرولا با قلب ب ام و می آید؟

نسل بعدی تویوتا کرولا با قلب ب ام و می آید؟

7 دی 1395
  • 0

در دسامبر سال 2011 توافقنامه‌ای بین تویوتا و ب‌ام‌و برای کار روی برخی تکنولوژی‌های دوستدار محیط‌زیست امضا شد. بخشی از این توافقنامه شامل این بود که از ابتدای سال 2014 ب‌ام‌و پیشرانه‌های توربودیزل 1.6 و 2 لیتری خود را در اختیار تویوتا موتور اروپا قرار دهد. MPV ورسو و سدان میدسایز آونسیس با این پیشرانه‌ها به بازار آمده‌اند و حالا به نظر می‌رسد نسل بعدی کرولا نیز شانس استفاده از قوای محرکه‌ی ب‌ام‌و را پیدا کرده است.

تویوتا کرولا با قلب ب ام و می آید؟

تا لحظه‌ی تنظیم این خبر جزئیات زیادی دراین‌باره منتشر نشده اما به نظر می‌رسد نسل آینده‌ی کرولا در تریم‌های بالاتر خود از پیشرانه‌ی ب‌ام‌و سود خواهد برد. هنوز مشخصات پیشرانه‌(ها) به بیرون درز نکرده اگرچه که پیشرانه‌ی موردبحث همان‌گونه که گفته شد دیزلی خواهد بود.

تویوتا کرولا با قلب ب ام و می آید؟

همان‌گونه که می‌دانید در ژانویه‌ی سال 2013 این دو خودروساز همکاری خود را با توسعه‌ی مشترک یک خودروی اسپورت عمیق‌تر کردند. تویوتا خودروی اسپورت خود را به عنوان مدل جدیدی از سوپرا ساخته و ب‌ام‌و نیز جانشینی برای مدل Z4 در نظر گرفته است. این دو خودرو در اواخر سال 2017 یا اوایل سال 2018 به بازار خواهند آمد.

تویوتا کرولا با قلب ب ام و می آید؟

چنین همکاری خاصی بین دو خودروساز بسیار متفاوت شاید عجیب به نظر برسد اما فراموش نکنید که دایملر نیز همکاری مشابهی را با رنو-نیسان داشته و پیشرانه‌های 1.5 لیتری dCi این اتحاد نیروبخش تعدادی از مدل‌های مرسدس A و B کلاس است. در مقابل برند لوکس نیسان یعنی اینفینیتی نیز از برخی پیشرانه‌های بنز استفاده می‌کند.

تویوتا کرولا با قلب ب ام و می آید؟

اما برگردیم به کرولا! باید گفت دوازدهمین نسل این خودروی فوق‌العاده محبوب از معماری جدید جهانی تویوتا TNGA استفاده خواهد کرد. این پلتفرم در جدیدترین نسل پریوس و کراس اوور C-HR بکار رفته است. پرفروش‌ترین خودروی جهان احتمالاً تا پایان سال 2018 نسل جدید خود را در معرض دید عموم خواهد گذاشت.

منبع:پدال



نظرات