1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. ورود نسل دوم تویوتا GT86 تا سال 2019

ورود نسل دوم تویوتا GT86 تا سال 2019

20 آذر 1395
  • 0

تویوتا قصد دارد تا برای نسل دوم کوپه اسپرت GT86 خود همچنان از ساختار موتور تنفس طبیعی و انتقال نیرو به دیفرانسیل عقب سود ببرد در حالی که همچنان گزینه‌ای برای تبدیلان به خودرویی رودستر با سقف بازشونده وجود ندارد.

نسل اول GT86 توسط سوبارو توسعه یافته و تویوتا تنها نشان خود را بر روی آن قرار داده بود. این کوپه ارزان قیمت اسپرت توانست با رانندگی لذت بخش، محبوبیت بسیار بالایی را از آن خود نماید که شاید بیشتر آن ناشی از دیفرانسیل عقب بودن، موتور باکسر با گرانیگاه پایین و سادگی رانندگی با آن بوده باشد. در عین حال همواره مشتریان این خودرو تقاضای افزایش قدرت خروجی موتور 197 اسبی آن به همراه نصب توربوشارژر و یا معرفی نسخه‌ای سافت تاپ برای رقابت با مزدا MX-5 میاتا را داشته‌اند. همین موضوعات باعث شده تا بعد از استقبال اولیه بسیار خوب، اکنون فروش این خودرو فروکش نماید.

ادامه همکاری با سوبارو در نسل بعدی این خودرو هنوز مورد تأیید قرار نگرفته است. با این وجود دلایل بسیاری برای ادامه شراکت این دو شرکت نیز وجود دارند.

تویوتا اکنون نسل جدید خودروی اسپرت سوپرا را با مشارکت BMW توسعه می‌دهد. این خودرو بزرگ‌تر و بسیار گران‌تر از GT86 خواهد بود اما توسعه آن در اولویت تویوتا قرار دارد تا وجهه شرکت را برای جوانان بازسازی نماید. بنابراین تا ورود به بازار نسل جدید سوپرا، تویوتا GT86 همچنان مسیر توسعه نسل فعلی را طی می‌کند. این احتمال وجود دارد که ما شاهد نسخه‌های اسپرتی‌تر و سفارشی این خودرو حتی با موتور توربو نیز باشیم. در نهایت تویوتا در سال 2019 نسل جدید این کوپه هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده را معرفی خواهد نمود.

 ورود نسل دوم تویوتا GT86 تا سال 2019

 ورود نسل دوم تویوتا GT86 تا سال 2019

 ورود نسل دوم تویوتا GT86 تا سال 2019

منبع:carscoops



نظرات