1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. آغاز تولید تویوتا کمری فیس‌ لیفت 2015

آغاز تولید تویوتا کمری فیس‌ لیفت 2015

14 اردیبهشت 1394
  • 0

فیس لیفت جدید تویوتا کمری، این خودرو را تا سال 2017 همراهی خواهد کرد. نسخه‌های آمریکایی این خودرو، اکنون روی خطوط تولید در استرالیا رفته‌اند. این در حالی است که نسخه آمریکایی این خودرو به صورت اسپرت در نمایشگاه نیویورک سال گذشته رونمایی شده بود و با نسخه اروپایی و آسیایی آن تفاوت دارد.

نسخه به‌روز شده کمری از ظاهری تهاجمی‌تر با جلوپنجره بزرگ به شکل دهان باز و چراغ‌های ظریف‌تر جلو بهره می‌برد. تزئینات کرومی بیشتری نیز در آن دیده می‌شود. طراحی کمری جدید کاملاً آئرودینامیک و گردتر از قبل شده است.

حتی درب های این خودرو نیز تغییر کرده‌اند و جالب اینکه با نسخه اروپایی آن متفاوتند و متاسفانه یک قسمت پلاستیکی ارزان قیمت نیز در ستون C آن به چشم می‌خورد.

کمری تولیدی در استرالیا مانند قبل از یک موتور چهار سیلندر 178 اسبی و 230 نیوتن متری سود می‌برد. این موتور 2.5 لیتری با VVT-I دوتایی با یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک جفت می‌شود. از سویی مدل هیبریدی این خودرو با پیشرانه ای 202 اسبی از یک موتور کوچک‌تر 2.0 لیتری استفاده می‌کند که مجهز به تزریق مستقیم سوخت و زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها است.

یک مدل رده بالای شش سیلندر 3.5 لیتری با تنفس طبیعی نیز با قدرت 268 اسب بخار و گشتاور 336 نیوتن متر می‌توان انتخاب مشتریان مشکل‌پسند باشد. تأسیسات استرالیا همزمان با پایان عمر نسخه فیس لیفت کمری در سال 2017 برچیده می‌شوند و نسل بعدی آن به احتمال زیاد همانند نسخه‌های آسیایی کمری در تایلند مونتاژ خواهند شد.

منبع پدال


نظرات