1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. تویوتا آیگو نسخه x-clusiv در فرانکفورت

تویوتا آیگو نسخه x-clusiv در فرانکفورت

13 مهر 1394
  • 0

تویوتا با استفاده از موقعیت نمایشگاه فرانکفورت، مدل‌های جدیدی را رونمایی کرده است. یکی از این خودروها که شاید در حاشیه رونمایی از پریوس جدید، چندان دیده نشد، آیگو نسخه x-clusiv است.

این هاچ بک کوچک و جمع و جور شهری، اینک مجهز به سقف بازشونده پارچه‌ای شده که یادآور سیتروئن ژیان قدیمی است. چنین چیزی به مفهوم یک دریچه بزرگ سقفی و نوعی خودروی کروکی است که لذت رانندگی را دوچندان می‌کند و از اساس با انواع سان روف ها تفاوت دارد.

با این وجود، طراحی خودرو همچنان شیک و مدرن باقی مانده است. رنگ آمیزی خاکستری الکترو همراه با حواشی نقره‌ای رنگ مخصوصاً در قسمت جلوپنجره X شکل آن و سقف مشکی رنگ، جذابیت بصری آن را افزوده‌اند. از سویی برای این خودرو چرخهای آلیاژی 15 اینچی ویزه ای نیز در نظر گرفته شده‌اند. خریدارانی که به دنبال چیز منحصر به فردی باشند می‌توانند تریم و تزئینات کرومی و پنجره‌های رنگی عقب را نیز سفارش دهند.

فضای داخل کابین نیز از رنگ آمیزی مشابه بدنه برخوردار است. بعلاوه اینکه کف پوش و روکش‌های جدیدی هم برای آن درنظر گرفته شده‌اند.

قدرت بخش پیشرانه این خودرو، یک موتور کوچک سه سیلندر 1.0 لیتری است که با تکنولوژی زمان بندی متغیر سوپاپهای هوشمند VVT-I قادر است 69 ساب بخار نیرو و 95 نیوتن متر گشتاور ارائه نماید. با اینکه این ارقام اندک به نظر می‌رسند اما شاید برای چنین جثه‌ای هم بد نباشند. برای انتقال نیرو هم از یک گیربکس دستی و یا گیربکس اتوماتیک سفارشی می‌توان بهره برد.

هنوز قیمت آیگو x-clusiv اعلام نشده و از ماه فوریه که روانه بازار می‌شود می‌توان مقرون به صرفه بودن آن را برای خرید دریافت.

 تویوتا آیگو نسخه x-clusiv در فرانکفورت

منبع پدال


نظرات