1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. بهترین خودروهای سال 2014 از دید Top Gear

بهترین خودروهای سال 2014 از دید Top Gear

20 بهمن 1393
  • 2

سال 2014 میلادی هم با تمام فراز و نشیب‌هایش به پایان رسید و نشریه تاپ‌گیر نیز همچون سایر نشریات، بهترین خودروهای سال را برگزید. از ابراسپرت‌هایی نظیر فراری لافراری و پورشه ۹۱۸ گرفته تا سوپراسپرت هیبریدی انقلابی ب‌ام‌و i8 تا رنو تویینگو و سیتروئن کاکتوس با قیمت‌های ارزان، تقریباً هر نوع خودرویی در این لیست حضور دارد. اما از میان برگزیدگان در کلاس‌های مختلف خودرویی، کدام یک به عنوان برترین خودرو سال انتخاب خواهد شد؟ با ما همراه شوید تا به این سؤال پاسخ دهیم.

خودرو سال از نظر جرمی کلارکسون

شورولت کوروت Stingray

 بهترین خودروهای سال 2014 از دید Top Gear

جرمی کلارکسون درباره این سوپراسپرت می‌گوید: «نسل جدید کوروت، در کنار کیفیت بالا و رضایت بخش، از قیمت مناسبی بهره می‌برد. برای مثال به سیستم Head Up Display تجهیز شده است، شاید این مورد برای یک سوپراسپرت چند صد هزار دلاری، عادی باشد اما باید به یاد داشت که کوروت C7، یک سوم آن‌ها قیمت دارد. از امکانات که بگذریم به سواری و هیجان آن می‌رسیم. کوروت یکی از مهیج‌ترین سواری‌ها را به راننده‌اش هدیه می‌دهد در حالی که نیمی از مبلغی را که برای آن انتظار دارید، برای خریدش می‌پردازید.»

خودرو سال از نظر جیمز مِی

فراری لافراری

 بهترین خودروهای سال 2014 از دید Top Gear

جیمز مِی در رابطه با این لافراری می‌گوید: «من این سوپراسپرت هیبریدی را دو بار تا مرز محدودیت، در پیست فیورانو به چالش کشیدم و جالب اینجا بود که هر چقدر هم که با آن، سریع و خشن رانندگی کنید بازهم لافراری تحت کنترل شما خواهد بود. و همین امر به تنهایی برای برگزیده شدن به عنوان خودرو سال کافیست. علاوه بر این، لافراری یکی از زیباترین خودروهای موجود در بازار است که بدنه آن صرفاً جهت زیبایی طراحی نشده بلکه از نظر آیرودینامیک نیز، یکی از بهترین‌های حال حاضر است.»

خودرو سال از نظر ریچارد هَموند

پورشه ۹۱۸

 بهترین خودروهای سال 2014 از دید Top Gear

ریچارد هَموند که عاشق و دلباخته محصولات پورشه است درباره ۹۱۸ اسپایدر می‌گوید: «۹۱۸ اسپایدر، تجربه رانندگی مسابقه‌ای و تکنولوژی را تا مرز محدودیت، به خیابان‌ها وارد کرده است. این ابراسپرت آلمانی با تلفیق بنزین و الکتریسیته، آینده خودروها و سوپراسپرت‌ها را به تصویر می‌کشد و رانندگی با آن، احساس و تجربه‌ای خاص را به همراه دارد که در هیچ خودرو دیگری قابل دستیابی نیست. بنابراین، ۹۱۸ اسپایدر، بدون شک از نظر من، خودرو سال خواهد بود.»

خودرو اسپرت سال

مرسدس‌بنز AMG-GT

 بهترین خودروهای سال 2014 از دید Top Gear

این کوپه اسپرت تازه نفس، که به تازگی راهی بازار شده است، یک مجموعه کامل و خوبی را از هر نظر ارائه می‌کند. زیرکی و چابکی آن در طی کردن پیچ‌ها، تحسین‌برانگیز است و یک رانندگی مهیج را به راننده‌اش هدیه می‌دهد اما این هیجان، کاملاً کنترل شده و رام‌شدنی است. این کوپه اسپرت، از روحیه مسابقه‌ای AMG و امکانات لوکس و کیفیت مرسدس‌بنز بهره می‌برد. بنابراین شایستگی برگزیده شدن به عنوان خودرو اسپرت سال را دارا است.

هاچ‌بک اسپرت سال

فولکس‌واگن گلف R

 بهترین خودروهای سال 2014 از دید Top Gear

فولکس‌واگن گلف، خودرویی است که همه کاری را می‌تواند انجام دهد. شاید نه به بهترین شکل ممکن، اما به خوبی. کیفیت قابل قبول، فضای مناسب، گنجایش پنج سرنشین، مصرف سوخت پایین، هندلینگ بی‌نظیر و از همه مهم‌تر، هیجان سواری که مشابه آن را فقط در سوپراسپرت‌ها می‌توان جست‌وجو کرد. فولکس‌واگن، در نسخه R،‌ هاچ‌بک گلف را به یکی از بهترین‌ها تبدیل کرده تا استحقاق کسب عنوان بهترین هاچ‌بک اسپرت سال را از آن خود کند.

سوپراسپرت سال

لامبورگینی هوراکان

 بهترین خودروهای سال 2014 از دید Top Gear

لامبورگینی‌ها همیشه از طراحی‌های خشن با زوایای تیز و شکسته بهره می‌برند ولی هوراکان، این امر را تا حدودی تعدیل کرده است. اما همچون سایر محصولات لامبورگینی، ظاهری خشن و جسور دارد. از نظر سواری هم، در حدی بوده که استحقاق سوپراسپرت سال را داشته باشد. سواری مهیج و سریع که کاملاً تحت کنترل راننده است، لبخند رضایت را بر لبان راننده می‌نشاند.

خودرو شهری سال

رنو تویینگو

 بهترین خودروهای سال 2014 از دید Top Gear

رنو تویینگو یکی از شاهکارهای ساخته شده توسط بشر است. تویینگو مجموعه‌ای بی‌نظیر را ارائه می‌دهد. ظاهر مکعبی شکل، فضای بزرگی را در کابین ایجاد کرده است. جثه کوچک و فاصله بسیار کم بین اکسل‌ها، تردد در معابر شهری و پیدا کردن جای پارک را سهولت بخشیده است ضمن اینکه یک سواری زیرک و سریع را به راننده‌اش هدیه می‌دهد. تویینگو وظیفه «شهری بودن» خود را بهتر از هر خودرو دیگری در این لیست انجام می‌دهد.

هاچ‌بک سال

سیتروئن کاکتوس

 بهترین خودروهای سال 2014 از دید Top Gear

تاپ گیر، سیتروئن کاکتوس را به عنوان هاچ‌بک سال برگزید در حالی که آهسته‌ترین، عجیب‌ترین و یکی از تأمل‌برانگیزترین خودروهای حال حاضر در دنیاست. بسیاری آن را به عنوان یک جهش و یک انقلاب در طراحی و ساخت خودرو مدرن عنوان می‌کنند. سیتروئن کاکتوس، راه‌های جدیدی را پیش رو صنعت خودروسازی قرار داده و یک مجموعه خوب و کامل را ارائه می‌دهد که هر خریداری را راضی نگاه می‌دارد.

خودرو خانوادگی سال

مرسدس‌بنز Cکلاس Estate

 بهترین خودروهای سال 2014 از دید Top Gear

مصرف سوخت مناسب، فضای بزرگ کابین و صندوق بار در کنار طراحی زیبا، امکانات رفاهی مطلوب و کیفیت بالا، مرسدس C استیشن را به بهترین گزینه برای سفرهای بین شهری تبدیل کرده است. سواری نرم و راحت آن باعث شده تا یک سفر لذت‌بخش و آرام را برای سرنشینان به ارمغان بیاورد. علاوه بر تمامی این موارد، نباید مهندسی آلمانی و استقامت فنی این استیشن را از قلم انداخت.

کوپه سال

آئودی TT

 بهترین خودروهای سال 2014 از دید Top Gear

طراحی بدنه، در عین سادگی، زیباست. در کابین، همه چیز به ساده‌ترین شکل و تنها به یاری انگشت شصت شما کنترل می‌شود. همه چیز در مورد TT، منطقی، جذاب و البته بی‌نقص است. موتور ۲ لیتری TDI آن در کنار مصرف سوخت پایین و عملکرد نرم، از کشش و قدرت خوبی بهره می‌برد. یکی از مزایای TT آن است که برای خوب بودن، به سختی تلاش نمی‌کند و یک مجموعه خوب و قابل قبول را در TT عرضه کرده است.

کوپه لوکس سال

مرسدس‌بنز S کلاس کوپه

 بهترین خودروهای سال 2014 از دید Top Gear

ساخت مرسدس‌بنز Sکلاس کوپه در پی «نیاز» خریدار نیست، بلکه به خاطر «خواستن» او است. مرسدس‌بنز S کوپه، یک خودرو زیبا و خواستنی است و با کیفیت بالا، طراحی زیبا، قدرت بالای موتور و انبوهی از امکانات و مشخصات قابل توجه، آن را به اولین اولویت خریداران کوپه تبدیل کرده است. این کوپه، مشخصات فنی، رفاهی، کاربردی و زیبایی را در یک مجموعه به بهترین شکل به خریدار هدیه می‌دهد.

خودرو روباز سال

فراری ۴۵۸ ایتالیا Speciale A

 بهترین خودروهای سال 2014 از دید Top Gear

این فراری، منحصربه‌فرد بوده و از هر نظر بی‌نظیر و بی‌نقص است. سوپراسپرت ۴۵۸، به خودی خود بی‌نظیر بود، اما نسخه Speciale A، حقیقتاً آن را به «بهترین» در بازار تبدیل کرده است. سقف روباز آن باعث می‌شود تا بوی طبیعت در کابین شامه سرنشینان را نوازش کند در حالی که صدای موتور و هندلینگ بی‌نظیر آن، تپش قلب راننده را به اوج می‌رساند. این سوپراسپرت یک معجزه است که شاید در تاریخ خودروسازی، هرگز تکرار نشود.

خودرو عضلانی سال

شورولت کوروت Z06

 بهترین خودروهای سال 2014 از دید Top Gear

شورولت کوروت C7، یک کوپه اسپرت شهری با رانندگی مهیج است اما نسخه Z06، راحتی را فدای رانندگی اسپرت و هیجان کرده تا بتواند پا به پای بهترین ساخته‌های AMG، ب‌ام‌و M، فراری و پورشه، در میدان نبرد بتازد و رقبایش را به چالش بکشد. سواری با Z06، احساس نشستن پشت فرمان یک سوپراسپرت چند صد هزار دلاری را به راننده می‌دهد در حالی که زیر یکصد هزار دلار، قیمت دارد.

خودرو سال

ب‌ام‌و i8

 بهترین خودروهای سال 2014 از دید Top Gear

ب‌ام‌و i8، یک انقلاب در تاریخ خودروسازی بشمار می‌رود و آینده‌ای پاک و البته سریع و اسپرت را بشارت می‌دهد. تا حدود یک دهه پیش، همه می‌پنداشتند که خودروهای الکتریکی در آینده، خودروهایی کسل‌کننده خواهند بود اما i8، چه از نظر ظاهری و چه از نظر فنی، یکی از هیجان‌انگیزترین خودروهای حال حاضر در دنیا به شمار می‌رود. ب‌ام‌و i8، تجسمی از خودروهای آینده در زمان حال است. هیجان در i8، نه تنها در بخش فنی بلکه در طراحی ظاهری نیز کاملاً مشهود است. شاید انتظار داشته باشید تا تمامی این تمایزات با مبلغ چند میلیون دلاری همراه باشد اما i8، از قیمت پایه ۱۳۶ هزار دلاری بهره می‌برد. حالا شاید بهتر بتوانید انقلابی بودن آن را درک کنید.



نظرات

  • اسکالید اسکالید (23 بهمن 1393 ساعت 23:37)

    عشق است 918 و اس کوپه

  • آفرین آفرین (20 بهمن 1393 ساعت 07:43)

    لطفا یک دستگاه پراید هم بدین این آقا تست کنه ببینیم کجا کاریم