1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. تسلا مدل X

19 مرداد 1394
  • 0

گاه و بی گاه ندایی از رسانه‌ها درباره یکی از مورد انتظارترین و وقت‌نشناس‌ترین خودروهای تسلا برمی‌خیزد. اینک طبق گفته تسلا تا یک ماه آتی چشممان به جمال تسلا مدل ایکس SUV روشن خواهد شد (شاید). کمپانی مادر در نطق 3 ماهه خود برای سهامداران شایعه‌ای این‌چنین را بر سر زبان‌ها انداخت، اما طی سال‌ها آموخته‌ایم که شنیدن کی بود مانند دیدن.

نخستین بار سال ۲۰۱۲ بود که مدل ایکس معرفی شد و قرار بود که سال قبل گاراژ علاقه‌مندانش را مزین کند. ۲ سال پیش تسلا از هر خریداری ۵٬۰۰۰ دلار پیش‌پرداخت گرفت اما سال بعدش زمان تحویل خودروها را تا اوایل ۲۰۱۵ به تعویق انداخت و همان‌طور که ما و شما می‌دانیم اوایل ۲۰۱۵ هم گذشت و ایکس نیامد.

اکثر این تأخیرهای گاه‌وبیگاه زاده مشکل بودن ساخت خود ماشین‌ها است. طی نطق امروز، ایلان ماسک تسلا مدل ایکس را چالش‌برانگیزترین خودرو در دنیا نامید و گفت اگر وقفه‌ای در سرویس یک تأمین‌کننده به وجود آید، با اثراتی زنجیره‌وار تمام خط مونتاژ را با مشکل مواجه می‌کند. ماسک و تسلا اعتراف کردند که وجود موانع بیشتری در مسیر، تاریخ به بازار آمدن مدل ایکس را به عقب خواهد راند، "به عبارت ساده، در انتخاب یک محصول عالی یا اتمام تأخیرهای سه‌ماهه، ما اولی را برمی‌گزینیم. "

 تسلا مدل X

 تسلا مدل X

 تسلا مدل X

 تسلا مدل X

 تسلا مدل X

منبع پدال


نظرات