1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. سیستم باتری خانگی و پشتیبانی پاور-وال تسلا

سیستم باتری خانگی و پشتیبانی پاور-وال تسلا

17 اردیبهشت 1394
  • 1

اگر مالک یک تسلا مدل S باشید، احتمالاً همیشه با خود فکر می‌کنید که چقدر خوب می‌شد اگر بتوانید همین شرایط را در محل زندگی خود داشته باشید. آلون ماسک به‌تازگی یک قدم در این راه برداشته و از تکنولوژی باتری تسلا برای خانه‌ها رونمایی کرده است. «تسلا پاورهال» جدید که یک باتری خانگی با شارژر خورشیدی و یک سیستم پشتیبانی است که نشان می‌دهد که تفکر «ماسک» فراتر از چهار چرخ خودرو برای کمپانی‌اش است.

 سیستم باتری خانگی و پشتیبانی پاور-وال تسلا

باتری «تسلا پاوروال» در طول روز انرژی اضافی خورشیدی را از پنل‌های خورشیدی خانه‌ی شما ذخیره می‌کند. این انرژی بعداً در ساعاتی که هزینه استفاده از خطوط برق شهری بالاتر است، می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. این تکنولوژی، بخشی از برنامه کمپانی تسلا برای حمایت از طرح تولید نیرو بدون آلودگی است و به نظر می‌رسد یک نصب راحت و عملکردی کاملاً اتوماتیک داشته باشد و نیاز به عملیات نگهداری نداشته باشد. این سیستم بر روی دیوار نصب می‌شود و از یک سیستم کنترل حرارتی مایع استفاده می‌کند. حتی اگر سلول خورشیدی در اختیار نداشته باشید، پاوروال می‌تواند در طول شب که نرخ مصرف انرژی پایین‌تر است، شارژ شود. سپس می‌توانید در طول روز با هزینه کمتری، انرژی موردنیاز خانه خود را تأمین کنید.

 سیستم باتری خانگی و پشتیبانی پاور-وال تسلا

تسلا پاوروال از همان تکنولوژی باتری لیتیومی استفاده می‌کند در مدل S دیده می‌شود. این باتری که دارای یک ضمانت‌نامه ۱۰ ساله است، می‌تواند به دو صورت ۷ یا ۱۰ کیلووات‌ساعت تهیه شود. توان خروجی از باتری بین ۲ کیلووات تا ۳/۳ کیلووات در حالت حداکثر متغیر است. باتری کوچک‌تر برای چرخه استفاده‌های روزانه بهینه‌سازی شده، در حالی که پاوروال بزرگ‌تر برای استفاده به‌عنوان سیستم پشتیبان در هنگام قطع ناگهانی برق شهری تدارک دیده شده است. علاوه بر استفاده خانگی، تسلا از نسخه پاوروال برای مشاغل خاصی که نیاز به یک منبع قدرت قابل‌اطمینان دارند، رونمایی کرده است. همچنین گفته شده که برای پشتیبانی بیشتر و افزایش ظرفیت ذخیره انرژی، می‌توان از چند باتری در کنار یکدیگر استفاده کرد.

 سیستم باتری خانگی و پشتیبانی پاور-وال تسلا

برای تسلا، «پاوروال» یک روش دیگر برای ایجاد یک سبک زندگی عاری از آلودگی است. یکی از نکات برجسته تسلا مدل S، فارغ از صرفه‌جویی در مصرف سوخت و تجربه رانندگی‌اش، اتکای کمتر آن به سوخت‌های فسیلی است. با اضافه شدن «پاوروال» می‌توان انتظار داشت که یک مالک تسلا مدل S می‌تواند در هنگام شب خودرویش را در پارکینگ به برق زده و باتری آن را به‌صورت کامل با استفاده از انرژی خورشیدی که در طول روز در باتری تسلا ذخیره شده، شارژ کند.

 سیستم باتری خانگی و پشتیبانی پاور-وال تسلا

جالب‌ترین نکته در مورد پاوروال این است که می‌تواند با عادت‌های مصرف انرژی خانگی مالکان مدل S منطبق شود. تسلا نه‌تنها یک وسیله نقلیه الکتریکی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد، بلکه می‌خواهد تکنولوژی‌هایی را نیز در اختیار آنها قرار دهد که زندگی آنها در انتقال از خودروهای بنزینی به الکتریکی ساده‌تر از قبل کند. قیمت تسلا پاوروال از ۳ هزار دلار برای مدل ۷ کیلووات آغاز می‌شود و برای باتری بزرگ‌تر ۱۰ کیلوواتی به ۴ هزار دلار می‌رسد. تسلا زمان احتمالی تحویل این باتری‌ها را اوایل تابستان امسال درنظر گرفته است.

منبع پدال


نظرات

  • پوریا ایرانی پوریا ایرانی (17 اردیبهشت 1394 ساعت 21:53)

    تسلا واقعا تکنولوژی بالایی داره