1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. وانت تمام برقی تسلا در راه است

وانت تمام برقی تسلا در راه است

11 مرداد 1395
  • 0

الون ماسک، مدیر عامل تسلا از تصمیم این شرکت برای تولید پیکاپ تمام الکتریکی خبر داد که بتواند با رقبای دیزلی و بنزینی خود مانند فورد F-150 (پر فروش ترین وانت بار آمریکا از سال ۱۹۸۱) رقابت کند.

تولید پیکاپ بخشی از برنامه جامع تسلا است که شامل تولید اس یو وی کوچک، کامیون و اتوبوس خودران برقی نیز میشود. این محصولات طی سالهای آتی و همزمان با فناوری جدید شارژ خورشیدی خودرو، به بازار خواهند آمد.

 پیکاپ تمام الکتریکی تسلا در راه است



طبق گفته ماسک محصولات این طرح (که شامل کامیون و اتوبوس نیز میشود) سال آینده رونمایی خواهد شد. در این بین پیکاپ و اس یو وی کوچک شاید زودتر هم آماده عرضه شود. اولین پیکاپ تسلا میتواند رقیب جدی برای مرسدس X کلاس باشد، البته بدون موتورهای درونسوز متداول. انتظار میرود انتقال قدرت این پیکاپ با اس یو وی مدل X تسلا دارای اشتراکات زیادی باشد که در این صورت با هیچ یک از پیکاپ های بازار شباهت ندارد. با وجود اینکه وزن این محصول جدید حدود ۲٫۵ تن میباشد، اما باید توجه داشت مدل X تسلا حتی در نسخه پایه نیز دارای شتاب ۰ تا صد ۶ ثانیه و برد ۲۲۰ مایل با پیشرانه تمام الکتریکی میباشد که این ویژگی ها میتواند مشتریان زیادی را جلب کند.

 پیکاپ تمام الکتریکی تسلا در راه است



با این حال اگر تسلا میخواهد یک خودروی تجاری روانه بازار کند باید قیمت آن را نیز به کمتر از مدل X کاهش دهد که اکنون در نسخه ۶۰D بیش از ۶۴۰۰۰ پوند قیمت دارد. حتی برای رقابت با رقبای دیزلی خود نیاز است تا قیمت این محصول به حدود ۳۰ هزار پوند برسد. بسیاری از رقبا محصولات خود را در آرایش های تک کابین و دو کابین ارائه میکنند و انتظار میرود تسلا از نمونه متداول تر دو کابین استفاده کند.


در زمینه ظرفیت و حجم بار تسلا شباهت زیادی به نیسان NP300 ناوارا دارد که از ظرفیت بارگیری ۱۰۰۰ کیلوگرم برخوردار است. همانند مدل X، پیکاپ تسلا نیز باید از آرایش چهار چرخ متحرک برخوردار بوده و برای هر یک از چرخ ها یک موتور الکتریکی در نظر گرفته شود. با وجود اینکه هنوز در خصوص کشش این محصول نمیتوان اظهار نظر نمود اما با توجه به گشتاور ۵۲۵ نیوتن متری مدل X نباید مشکل خاصی در این زمینه وجود داشته باشد.

بحث استفاده از فناوری خودران موضوع دیگری بود که الون ماسک بدان پرداخت و تاکید کرد در تمام محصولات ارائه شده در این طرح جامع این فناوری به صورت نرم افزاری و سخت افزاری توسعه خواهد یافت. ماسک خاطرنشان کرد که مدتی زمان خواهد برد تا قوانین و مقررات برای فناوری های خودران تصویب شود اما پس از آن تسلا در این زمینه پیشتاز خواهد بود. در آن زمان شما میتوانید تا رسیدن به مقصد بخوابید، مطالعه کنید یا هر کار دیگری را انجام دهید.

 پیکاپ تمام الکتریکی تسلا در راه است

 

منبع: دنیای خودرو



نظرات