1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی 10 طراح بزرگ خودرو

معرفی 10 طراح بزرگ خودرو

4 بهمن 1393
  • 7

این روزها صحبت از پیتر شرایر و کریس بنگل بیشتر از طراحان فقیدی چون پینین فارینا و جیوجارو است. اما یادگارهای بسیار زیبای طراحان چنین خودروهای ماندگاری، نام طراحان آن‌ها را همیشه زنده نگاه می‌دارد. در اینجا فهرستی داریم از ده طراح بزرگ خودرو در تمام ادوار که بر اساس طراحی خودروهای آن‌ها انتخاب شده‌اند.

 معرفی 10 طراح بزرگ خودرو

10. یان کالوم

طراح ارشد جگوار، با آستون مارتین DB9 و جگوار F-Type اعتبار خوبی کسب کرده است. طراحی او باعث رنسانسی در محصولات جگوار شده و همانند یک نیروی جاذبه الکترومغناطیسی، افراد را به سوی این خودروها جذب می‌کند. سوپراسپرت Xj220 و کراس اور جدید جگوار نیز از کارهای او به شمار می آیند.

 معرفی 10 طراح بزرگ خودرو

9. پل براک

پل براک (Paul Bracq) نه تنها خودروهای بسیار زیبایی برای هر دو شرکت مرسدس و BMW طراحی کرده، بلکه او در واقع مبدع ایمنی با سپرهای مدل SL و سقف‌های محدب حفاظ‌دار در مواقع غلطش بود.

 معرفی 10 طراح بزرگ خودرو

8. بیل میچل

طراحی که همیشه در جنرال موتورز خدمت کرد و بزرگ‌ترین خودروهای آمریکایی تمام دوران را ساخت. کوروت استینگری نقطه پررنگی در زندگی کاری او محسوب می‌شود.

 معرفی 10 طراح بزرگ خودرو

7. ژرژ پائولین

تعدادی از پژوهای زیبای دهه 30 میلادی را طراحی کرد. سقف هاردتاپ جمع شونده نیز از ابداعات او به شمار می‌رود.

 معرفی 10 طراح بزرگ خودرو

6. فرانکو اسکالیونه

آلفارومئو Tipo 33 استرادله یکی از زیباترین خودروهایی که تاکنون ساخته شده و جولیتا و اسپشاله هم دیگر خودروهای زیبای آلفا از کارهای او به شمار می‌آیند.

 معرفی 10 طراح بزرگ خودرو

5. هارلی ارل

احتمالاً او یکی از الگوهای کریس بنگل است. در واقع او در عصر خود یکی از بانفوذترین طراحان جنرال موتورز بود. و ایده‌هایش این شرکت را در خط مقدم خودروسازان دنیا قرار داد.

 معرفی 10 طراح بزرگ خودرو

4. خانواده پینین فارینا

اتومبیل های باورنکردنی طراحی شده توسط باتیستا پینین فارینا و پسرش سرجیو نظیر آلفارومئو جولیتا اسپایدر، انواع فراری، پژو، مازراتی، فیات و سایر خودروها، این خانواده را تبدیل به یکی از مطرح‌ترین طراحان خودرو در صد سال اخیر نموده است.

 معرفی 10 طراح بزرگ خودرو

3. مالکوم سایر

سایر از اولین طراحانی بود که به آئرودینامیک در طرح‌های خود بهایی ویژه داد. در عین حال این طرح‌ها از زیباترین خودروهای تاریخ به شمار می‌آیند. خودروهایی نظیر جگوار تایپ C، تایپ D، تایپ E و XJ13.

 معرفی 10 طراح بزرگ خودرو

2. مارچلو گاندینی

لامبورگینی‌های استراتوس، میورای افسانه ای و کانتاچ به اندازه کافی برای کسب شهرت یک طراح زیبا و معروف هستند. آیا چیز دیگری لازم است؟

 معرفی 10 طراح بزرگ خودرو

1. جورجتو جیوجیارو

هیچ‌گاه نمی‌توان از طراحی خودرو سخن گفت و جیوجارو را به عنوان پرچم‌دار این هنر و صنعت ندید. خروجی کارهای او باورنکردنی است. ده‌ها مدل از فیات، آلفارومئو، لامبورگینی، لوتوس، ب‌ام‌و، مازراتی، دوو، فورد، رنو، مزدا، فراری، فیات، هیوندای، فولکس و … از جمله کارهای او به شمار می‌روند. جیوجارو در سال 1999 به عنوان طراح خودروی قرن شناخته شد.

 معرفی 10 طراح بزرگ خودرو

منبع پدال


نظرات

  • جنرال جنرال (6 بهمن 1393 ساعت 08:57)

    تا حالا طراحان خودرو های دنیا را ندیده بودم مطلب خیلی خوب و خواندنی ممنون
    و اما بابت طراحان خودرو در ایران ، فقط در صنعت خودرو نیست که ما از افراد نخبه استفاده نمیکنیم ، خیلی چیزها توسط افراد عادی هم ساخته میشه ولی کسی برای آنها سرمایه گذاری نمیکنه و این جای تاسف داره ...

  • بی ام دبلیو اچ بی ام دبلیو اچ (5 بهمن 1393 ساعت 22:46)

    کاش می شد منم یه طراح بودم .

  • لادیزایران لادیزایران (5 بهمن 1393 ساعت 08:18)

    هیچ‌گاه نمی‌توان از طراحی خودرو سخن گفت و جیوجارو را به عنوان پرچم‌دار این هنر و صنعت ندید. خروجی کارهای او باورنکردنی است. ده‌ها مدل از فیات، آلفارومئو، لامبورگینی، لوتوس، ب‌ام‌و، مازراتی، دوو، فورد، رنو، مزدا، فراری، فیات، هیوندای، فولکس و … از جمله کارهای او به شمار می‌روند. جیوجارو در سال 1999 به عنوان طراح خودروی قرن شناخته شد. این بابا برای همه طراحی کرده اگر هنوز در قید حیات هست ازش استفاده کنیم البته به قول جناب گالاردو در کشورمون هم کلی طراخ داریم اما. . .

  • محمدماجد محمدماجد (4 بهمن 1393 ساعت 22:41)

    پس طراح پراید کوشش

  • گالاردو گالاردو (4 بهمن 1393 ساعت 17:18)

    و بعد از اینها میرسیم به این همه طراح خوب و خوش ذوق کشورمون که دارن خاک میخورنو هیچ وقت هم ازشون بهره نگرفتیم نمی گیریم و نخواهیم گرفت انشاله یه روز هم حسرتهای ما تمومی داشته باشه چون دیگه واقعا از تکرار خسته ایم...

  • حامد صابر حامد صابر (4 بهمن 1393 ساعت 09:45)

    پس کو طراحان ایران خودرو ؟

  • آفرین آفرین (4 بهمن 1393 ساعت 08:07)

    به این میگن یک شغل مناسب و با کلاس