1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. ده موتور برتر سال 2016

ده موتور برتر سال 2016

17 دی 1394
  • 0

امسال 31 نامزد برای قرار گرفتن در بین ده موتور برتر سال 2016 نامزد شده بودند که طیف وسیعی از پیشرانه‌ها از موتورهای احتراقی کوچک تا نمونه‌های دیزل و هیبریدی، حتی خودروهایی که با پیل سوختی و گاز طبیعی را شامل می‌شدند.

هنگامی‌که سخن از مسابقه و انتخاب برترین‌ها به میان می‌آید، موارد مختلفی را باید مدنظر قرار داد که شامل مواردی نظیر حجم موتور احتراقی، صدای تولیدی توسط آن، میزان تراکم توان تولیدی، بهره‌وری مصرف سوخت و آلایندگی و در نمونه‌های هیبریدی میزان مسافتی که می‌توانند طی کنند و میزان بازیافت انرژی می‌شود.

برخی از شرکت‌ها رقبای خود را در جنگ میان توان خروجی یعنی اسب بخار کنار می‌زنند، مانند موتور فورد V8 با 5.2 لیتر حجم و توانایی تولید 526 اسب بخار که بر روی خودروی شلبی GT350 ماستنگ وجود دارد و مانند نارنجکی میان موتورهای احتراقی با تنفس طبیعی است.

در میان این ده موتور برتر، این اولین بار است که سه سیستم پیشرانه هیبریدی از شرکت‌های جنرال‌موتورز، هیوندای و تویوتا به چشم می‌خورد. آن‌ها این کار را انجام دادند تا همه را متقاعد کنند که استفاده از دو منبع توان، نسبت به زمانی که از موتور احتراق داخلی به‌تنهایی استفاده می‌شود، بهتر عمل نموده و می‌تواند بدرخشد.

شورولت ولت، هیوندای سوناتا هیبرید پلاگین و تویوتا پریوس این سه پیشرانه برتر هیبریدی هستند که در لیست ده موتور احتراقی برتر قرار دارند. این سازندگان به شکل ماهرانه‌ای موتور بنزینی پربازده خود را با موتور الکتریکی به‌طور مساوی ترکیب کرده‌اند. مصرف‌کنندگان استقبال خوبی از این نوع پیشرانه‌ها می‌کنند بنابراین خودروسازان باید تمرکز بیشتری در این مقوله داشته و به فکر استفاده گسترده‌تر از توانایی‌های انرژی الکتریکی باشند.

جالب است که این سه خودروساز بزرگ، خودروی BMW i3 را از نظر مسافت حرکتی (Range) با قدرت هر چه تمام‌تر کنار زده‌اند (شکست داده‌اند) که در نوع خود بی‌نظیر و قابل تحسین است.

انتخاب موتور برتر سال به مدت 22 سال است که در میان خودروهای حاضر در بازار امریکا انجام و هر ساله 10 پیشرانه برتر فینالیست معرفی می‌گردد. برخی این اتفاق را تحولی عظیم در صنعت در ماه‌های اکتبر و نوامبر قلمداد می‌کنند که هر ساله در نمایشگاه دیترویت در معرض عموم قرار می‌گیرد و پیشرانه‌های برتر از نظر توان خروجی، تورک تولیدی، تکنولوژی، مصرف سوخت، مشخصه‌های مربوط به صدا و دیگر عوامل مورد بررسی و مقایسه قرار داده می‌شوند.

خودروهایی که از این موتورها استفاده می‌کنند می‌بایست قیمتی کمتر از 61 هزار دلار داشته باشند تا بتوانند مجوز حضور در این مسابقه را دریافت نمایند.

سرانجام جایزه بزرگ در 13 ژانویه در نمایشگاه دیترویت در آمریکای شمالی به موتور برتر اهدا خواهد شد.

 ده موتور برتر سال 2016

 ده موتور برتر سال 2016

 ده موتور برتر سال 2016

 ده موتور برتر سال 2016

 ده موتور برتر سال 2016

 ده موتور برتر سال 2016

منبع پدال


نظرات